1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Operaattorit, elämää suurempi asia!?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja rocka25, 1/1/04.

  1. rocka25

    Liittynyt:
    12/7/02
    Viestit:
    66
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Ericsson Xperia Ray
    Selailin vähän tätä operaattoriosastoa ja hämmästyin kerrassaan minkälainen valitus/puolustus operaattoreita kohtaan on käynnissä aika ajoin.

    Valitettiin mm. sitä miten vanhoja asiakkaita ei muisteta puheajoilla.
    Itsekin kyllä mielelläni ottaisin puheaikaa, mutta ymmärrettävää on ettei yli miljoonan asiakkaan operaattorit kuten Sonera ja RL voi alkaa jokaiselle joka välissä puheaikaa tarjoilemaan. Toinen tuohon puheaikaan liittyvä juttu oli se kun valitetaan että eilen sai puheaikaa 90 e ja tänään 150 e, halutaan TOTTAKAI hyvitystä siitä. Tuli mieleen että eihän autokaupastakaan saa hyvitystä jos ostat torstaina auton 25000e hintaan ja maahantuoja alentaa hinnat parilla tonnilla viikonlopusta alkaen. Nahoissaan se on vaan kärsittävä..

    Siksipä otin toisen liittymän johon sai sen puheajan. Helppoa! Sulkeepa sen sitten kun on käytetty puheajat jos siltä tuntuu. Kuukausimaksuthan menee molemmista liittymistä, mutta onpahan se edes hetken halvempaa olevinaan..

    Toinen asia oli se että vanhat asiakkaat ns maksaisivat uusien puheajat. Eipä mielestäni ole operaattorit ainakaan korottamassa hintojaan, mm. RL vaihtoi tekstariliittymän hinnoittelua edullisemmaksi tuossa joulukuun loppupuolella.

    Loppukaneettina voisin sanoa että kyse on tosiaankin vaan matkapuhelinoperaattoreista, ei siis mielestäni yksi maailman tärkeimmistä asioista. Kannattaa vertailla operaattoreita ja valita sitten se joka kaikinpuolin vaikuttaisi edukkaammalta omassa käytössä.

    Uuden vuoden mietteissä...
     
  2. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Ja tämä kuitenkin on vain foorumi, joten miksi moinen avautuminen sen vuoksi.
     
  3. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    No kerropa: mistä kylkiäis- ja puheaikakampanjoihin kuluvat rahat tulevat ellei vanhoilta asiakkailta? Mistä tulevat katteet, jos puheaikaa saavat uudet asiakkaat eivät tuota pitkään aikaan (jos koskaan) mainittavaa katetta - vaan jopa tappiota?
     
  4. Pakana

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    551
    Tykkäykset:
    0
  5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Kukas niiden vanhojen asiakkeiden houkuttelun on sittten maksanut? Taitavat vanhatkin asiakkaat hyötyä uusista.
     
  6. paul_a Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/8/03
    Viestit:
    1310
    Tykkäykset:
    0
    Totta. Mutta eikö myös

    Ericsson ollut hyvä vastus Nokialle?
    PS2 ollut hyvä vastus XBoxille?
    Amiga ollut hyvä vastus PC alkuaikoina?
    TPS ollut hyvä vastus Jokereille aikaisemmin?
    Intel ollut hyvä vastus AMD:lle?
    jne.

    Eli ekassahan kyse oli vain matkapuhelimesta, toisessa kyse vain pelikoneesta, kolmannessa tietokoneesta, neljännessä jääkiekkojoukkueessa ja viidennessä prossusta. Samalla lailla niistäkin on "keskustelu" ja varmaan keskustellaankin tulevaisuudessa.
     
  7. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Mitä operaattorin vanhat asiakkaat hyötyvät siitä että joku kikkailija kuittaa puheajat ja edut ilman aikomustakaan jäädä asiakkaaksi?

    Pointti on se, että systeemi ei suosi pitkäaikaisia asiakassuhteita!

    No mitä se suosii? Ei mitään muuta kuin silkkaa oman edun tavoittelua. Katsos tämä on eräänlaista loisintaa - systeemi on mätä.
     
  8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Uuden asiakkaan hankintaan ja siihen kohdistuvan pannostuksen tarkoitus on kuitenkin että panostus on taloudellisesti järkevää jotku yksilöt toki käyttävät tilannetta hyväksi.

    Vanhat asiakkaat hyötyvät jos yritys pärjää ja kärsivät jos ei pärjää. Eli jos operaattori ei pärjää kilpailussa se näivettyy, eikä pysty vastata esim. tekniseen kehitykseen. ja joutuu karsimaan kuluja.

    Allalla on sinänsä poikkeuksellista että vanhoillekkin asiakkaille tarjotaan välillä uusien asiakkaiden etuja (liittymä tyypin vaihdot)

    Mitä enemmän vanhoille tarjotaan, sitä enemmän on uusille tarjottava, joten kuluttajat siitä silloin kärsisivät.
     

Jaa tämä viestiketju