1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Operaattoririippumaton SMTP

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Maister, 1/11/07.

1. Maister

Tykkäykset:
    1
    Mikä on näppärin/edullisin tapa saada operaattoririippumaton smtp-serveri yksityiskäyttöön ? Smtp.com ja muut tarjoavat sellaista, löytyykö kotimaista vaihtoehtoa ? Todella typerää vaihdella asetuksia, jos koti-wlanissa, työpaikalla, nettikahviloissa ja kännykkäverkoissa pitää olla oma palvelin.

Toimiiko Saunalahden postiturva autentikoituna smtp-lähetyksenä haluamallani tavalla omalla domainpostiosoitteella ? Se olisi halpa ratkaisu. Siis jos voisin lähettää omadomain.com-postia, en sauniksen (olen kyllä sauniksen kännykkäasiakas, joten postiturvan saisin käsittääkseni kännykkäosoitteeseen).

2. TikkiT

Tykkäykset:
    1
    Gmail on yksi. Ei ole kotimainen, mutta Suomi löytyy kielivalikoista. Rekisteröit asetuksissa oman osoitteesi ja voit heidän smtp serverin kautta lähettää omalla osoitteellasi postia.

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Olen ymmärtänyt ettei saa, ainakaan helpolla, mutta saatan olla väärässä.

Mutta paremman puutteessa Gmail on yksivaihtoehto, mutta taitaa sekin jättää jäljen omasta gmail osoitteessa lähettäjäksi, mutta vastaus osoiteen voi laittaa itse. Jos noin , niin ei kai yksityiskäytössä vakavaa. ja saavathan Jenkit vähän suomalaistakin profiilia analysoitua.

4. bsod

bsod Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    285
    Puhelinmalli:
    SGS7
    http://saunalahti.fi/tuki/internet/posti/ohjelmat.php#ssl

Eli lähtevän postin palvelimeksi imaps.saunalahti.fi, portti 465 ja saapuvan postin palvelimeksi myös imaps.saunalahti.fi, portti 993. Lähtyksessä käytetään samaa tunnusta ja salasanaa, kuin postin noudossa.

5. SV-3310 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Toimiiko vieraista verkoista ilman lisäpalvelun tilaamista? Palstalta saa käsityksen ettei.

Erittäin hyvin toimivan SMTP:n saa esim. FastMaililta 15 dollarin kertamaksulla. Ei tee vastaavia merkintöjä kuin Gmail tekee (tai teki aiemmin). Yv:llä voisin antaa refer-koodini jos sellaisin kiitoksen haluaa suoda mulle :)

Jaa tämä viestiketju