1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Operaattorin yksipuoliset muutokset eivät sido kuluttajaa

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja mammammaa, 30/9/04.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. mammammaa

    Liittynyt:
    31/5/04
    Viestit:
    141
    Tykkäykset:
    0
    Tämä oli ihan äsken www.kaleva.fi -uutisissa:

    Matkapuhelinoperaattorin yksipuolisesti tekemät sopimusehtojen muutokset eivät kuluttajavalituslautakunnan mukaan sido kuluttajaa.

    Lautakunnan mukaan elinkeinonharjoittaja ei voi heikentää sopimusta yksipuolisesti, vaan sopimus on sanottava irti ja tarjottava tilalle uutta sopimusta.

    Lautakunta on tämän vuoden aikana saanut yli 120 valitusta ACN Communications Oy:n toiminnasta. Suurin osa erimielisyyksistä on koskenut sitä, että yhtiö on rajoittanut ilmaisena markkinoimiensa puheluiden puheajan tuhanteen minuuttiin kuukaudessa ilman asiakkaiden suostumusta.

    Useita valituksia on tullut myös siitä, että yhtiö on perinyt asiakkailtaan maksuja liittymän irtisanomisen jälkeen.

    Lautakuntaan valittaneen kuluttajan mielestä operaattori oli velvollinen noudattamaan alun perin sovittua hinnoittelua ilman aikarajoitusta. Operaattori vetosi siihen, ettei muutoksella ollut liittymän omistajalle käytännön merkitystä, koska kuukausittainen puheaika liittymästä oli jäänyt huomattavasti alle tuhanteen minuuttiin.
     
  2. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju