1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Operaattorin vaiko kännykän vika?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja TohtoriX, 7/2/05.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. TohtoriX

Tykkäykset:
    0
    Missä vika kun työkaverini tuosta työpöydän toiselta puolelta yritti soittaa mulle, tuli vain ilmoitus että yhtettä ei saada. Mutta kun soitan hänelle heti takaisin, yhteys toimii ja kun hän sitten soittaa heti mulle uudestaan yhteys toimii taas.
    Tämä on vain yksi tapaus. Viime viikkoina tämä on toistunut useita kertoja, kun useista eri numeroista on yritetty soittaa mulle. Voisiko vika olla operaattorissa vai puhelimessa joka jättää yhteyden jotenkin jumiin johonkin linkkimastoon?
    Operaattori kylläkin vaihtuu parin viikon sisällä, joten voin silloin rajata toisen vaihtoehdon pois.
    Mutta jos vika on puhelimessa miten tollasen vian voi todistaa myyjälle?

2. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Vikaa voisi jäljittää vaikka siten, että vaihdatte aluksi Sim-kortiti luurista toiseen ja sitten taas soittelette pöydän yli toisillenne ;) Mikäli yhteysongelma jatkuu samanlaisena on vika puhelimessa, mikäli taas korjaantuu, mitä todennäköisimmin Sim-kortissa.

3. BuZu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Yksi selitys tuohon voisi olla pieleen mennyt numeronsiirto.

4. zap

Tykkäykset:
    0
    Kuulostaa juuri samanlaiselta vialta mitä mulla oli. Operaattorina Sonera.

Eli puhelin on normaalisti päällä, ja näyttää olevan verkossa. Mutta jos joku yrittää soittaa niin puhelu menee vastaajaan, tekstiviestit eivät myöskään tule perille. Sitten kun itse soitan, kuulen heti puhelun aluksi että tekstiviestejä tulee. Jotenkin kummasti puhelin ikään kuin tippuu verkosta niin että mikään ei tule perille ennenkuin itse soittaa.

Olen soittanut Soneran tekniseen asiakaspalveluun parikin kertaa, sieltä arveltiin että verkon/tukiaseman päivityksissä jotakin mennyt pieleen. Ongelma liittyy ilmeisesti myös jotenkin GPRS-palvelun käyttöön. Itellä on Pro Data käytössä. Lisäksi kysyivät puhelinmallia ja ohjelmistoversiota (Samsung e700, softa: PE700.05, E700XBDC4) Ongelmaa ei ole nyt ilmennyt ainakaan pariin päivään.

5. tjoksane

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N80 Elisa
    Oli aikanaan samanlainen ongelma Motorola+Saunalahti -yhdistelmällä. Vika oli puhelimessa, joka tippui verkosta aina silloin tällöin. Eli puhelin herää vasta siinä vaiheessa, kun itse lähettää viestin tai soittaa puhelun. Motorolassa ainakin auttoi, kun laittoi asetuksista GPRS:n jatkuvasti päälle, eikä vain tarvittaessa.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju