1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Opera selain

Keskustelu osiossa 'Tietotekniikka', aloittaja JPW™, 24/8/07.

1. JPW™ Vieras

ajattelin nyt perustaa tällasien uuden ketjun Opera-selaimelle, kun ei sellaista näkynyt vielä olevan. Eli onko kenelläkään käytössä tätä selainta? Itse käyttänyt pidemmän aikaa tota FF-selainta sen lisäosien/ominaisuuksien takia. Onko Opera selaimeen mahdollista saada esim. kun FF:iin saa säätiedot selaimen alapalkkiin? Tuntuu nopeammalta ja muutenkin enemmän käyttöystävällisemmältä toi Operan selain, mut vielä kun saisi jotain lisäosia asennettu sihen. Eniten nyt toi sääpalvelu kiinnostaisi, kun on niin tottunut sihen tossa FF:ssä(Firefox).

2. Rooivalk

Tykkäykset:
    17
    Minä käytän Operaa, tosin suurin syy ovat toimivat hiirieleet (mouse gestures) joiden avulla netissä surffaaminen on vaivatonta.

3. JPW™ Vieras

Joo tohon mä itekin tykästyin heti, kun ton selaimen asensin koneelleni viikko takaperin.

4. kaarlos

Tykkäykset:
    0
    Sama minutkin tähän selaimeen koukutti. Erinomaisen käyttökelpoisia, muutenkin selaimella onnistuu tarpeellinen vakiona: mouse gesturet, sähköpostiohjelma, IRC-ohjelma, RSS-feedien luku.

JuhaW: Operaan ainakin löytyy Widgettejä, uskon, että tuohonkin tarkoitukseen.

5. JPW™ Vieras

Kiitän linkistä...Ei ihan sellaista kuin olisin halunut/tarvinnut, mut, mut...Hyvältä alkaa tää selain todella tuntumaan, nyt kun pitemmän aikaa täs käyttelin tätä...Voi olla hyvinkin, että paluuta Firefoxiin ei tule enää...

6. JPW™ Vieras

Yks on nyt jäänyt vaivaamaan. Kun firefoxilla käytti googlea, se jätti viimeksi käytettyjä(en muista paljonko niitä oli max.)linkkejä, eli siis jos joku hakusana alkaa vaikka a:lla, se antoi vaihtoehtoja a:lla alkavia hakusanoja, joita olin käyttänyt. Onko tässä mahdollisuus samaan? En kyl nyt millään, mistään löytänyt sellaista ominaisuutta. Mielestäni se oli hyvä ja tarpeellinen toiminto, jota oon nyt jäänyt kaipaamaan.

7. jakevm70

jakevm70

Tykkäykset:
    1
    Voi hitsi, menin kokeilemaan operaa ja sehän koukutti heti. Taitaa FF kohta jäädä
    varasijalle...

8. JPW™ Vieras

Hehe..=) Vielä ku sais ton Google "ongelman" ratkaistua...

9. Tapi

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z
    Kirjoita os.riville
    haku suoraan, esim.:
    g:Machiavelli

10. JPW™ Vieras

Joo, kyl mä totakin ominaisuutta olen käyttänyt/käytän, mut ainoastaan jos oikea sana tai osoite on jo tiedossa.

11. rixa Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jeps, hyvä selain on :D

Safarista, firefoxista, caminosta tämä erottuu kyllä edukseen. Kiva ominaisuus tuo hiirieleet. Myös hienon näköinen tämä. ;)

12. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ja jos Secuniaan on luottaminen, niin myös turvallisin selain tällä hetkellä - esim. Firefoxissakin on tällä hetkellä taas paikkaamattomia tietoturva-aukkoja.

13. JPW™ Vieras

Juu, itekin kuulin tos jokin aika sitten, et Opera olis täl hetkel turvallisin nettiselain..

Lisätääs tähän vielä, et muutaman päivän kokeilulla olen todella tykästynyt tähän selaimeen, vaikkakin muutamia asioita kaipaisin Firefoxista. Mut voin kyllä suositella lämpimästi kaikille ja todennäköisesti itse en enää palaa takaisin Firefoxiin.

14. rixa Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Taisin löytää yhden bugin mac-operassa. Kun selaimen laittaa kokonäytölle (ei fullscreen mode, vaan niin että palkitkin näkyy) ja sitten myöhemmin laittaa kiinni,(ei sulje omppu+Q) niin seuraavalla avauskerralla opera avautuu niin, että puolet ikkunasta on "näytön ulkopuolella". :D Sitä ei pysty siirtämään mihinkään vaan se täytyy lopettaa omppu+Q:lla. Sitten opera avautuu taas normaalisti.

Ei kuitenkaan mikään maata kaatava ongelma, mutta kuitenkin.

15. espenleka

Tykkäykset:
    0
    Macin Operassa tuntuu olevan vähän muitakin bugeja, mutta kun ei parempaakaan ole tarjolla :)

16. JPW™ Vieras

Saako tällä selaimella tota alapalkkia millään näkyviin? Kuten esim. Firefoxissa ja explorerissa on?

17. espenleka

Tykkäykset:
    0
    Macin Operassa seuraavasti, tuskin kovin erilainen Win-versiossa:

View > Toolbars > Status bar

18. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Suomenkielisessä Win-versiossa (9.23): Näytä -> Työkalurivit -> Mukauta... -> Edistymispalkki , määrittele näkymään sivun alalaidassa. Palkki näkyy vain dataliikenteen olessa käynnissä.

19. JPW™ Vieras

Kiitän molempia! =)

20. muumi

Tykkäykset:
    19
    Opera ollut (teho)käytössä jo vuosia. Yhä ylivoimaisesti paras selain.

Jaa tämä viestiketju