1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Opera Mobile 9.7b1 for Win Mo jakelussa

Keskustelu osiossa 'Sovellukset', aloittaja halcyon, 8/6/09.

1. halcyon

halcyon Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Opera Mobile 9.7 beta1 on nyt vapaassa testauksessa:

http://www.opera.com/mobile/download/

Mukana Turbo-toiminto, joka nopeuttaa sivujen latausta huomattavasti:

http://my.opera.com/operamobile/blog/2009/03/26/opera-mobile-9-7-beta-for-windows-mobile

Itse en voi vielä testata koska oma TP2 on vasta tilattu. Jos et saa yli kahta täbiä tai flashiä toimimaan heti, niin katso ohjeita all olevasta säikeestä:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=3917611#post3917611

Ja ei kun testailemaan!

2. MTBer

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 800
    Nopea on tuo Opera 9.7. Tai olisi, jos se ei lagaisi jatkuvasti :p Tuntuu tykkäävän pitää sellaisia 1-5 sekunnin tuumaustaukoja aina välillä, mikä hieman haittaa käytettävyyttä. Eikä tuossa sivujen scrollauksessakaan mun mielestä nyt mitään ihan valtavaa eroa vanhaan ole. Niin ja Turbo Modessa myös ladattujen kuvien laatu laskee mielestäni vähän turhan alas. Eiköhän tuosta kuitenkin ihan hyvä päivitys tule, saisivatpa vain final-version ulos hieman nopeammin kuin 9.5:n tapauksessa...

3. kumikaksonen

Tykkäykset:
    1
    Ihan miellyttävä tuttavuus ainakin Diamondin kanssa. Todella nopeakin silloin kun sattuu olemaan sillä tuulella. :) Kaiken kaikkiaan tuumaustaukoineen silti nopeampi mitä 9.5. Tämä toki ihan mutulla heitettynä.

Kuvien heikko laatu ei häiritse ainakaan toistaiseksi, mikäli se vain tuo nopeutta sitten lisää. Kuitenkin puhelimella tuo netin käyttö on usein ihan muuta kuin kuvien katselua. Tietenkin olisi hyvä olla mahdollisuus ladata yksittäisiä kuvia halutessaan parempitasoisena näyttöön, mutta sitä ominaisuutta tuossa ei kai ollut tarjolla.

4. EdiOC Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S
    Joo kyllä ihan ok oli mutta aika karseet nuo muutamat mietintätauot. Ainakin mulla Touch Diamond 2:sessa mietti aikalailla mutta onhan se vasta beta.

5. arim

Tykkäykset:
    2
    Eipä tuo suostunut toimimaan HTC Touch Diamondissa. Kokeilin asennusta kumpaankin muistiin, mutta ohjelman käynnistys hyydytti koko puhelimen. Ehkä vanha ohjelma olisi pitänyt poistaa manuaalisesti.

EDIT: lähdin tutkimaan asiaa ja kyse on ilmeisesti siitä, että normaali käynnistysnamikka ei toimi. Kierto-ohje löytyi täältä: http://www.mobilitydigest.com/tip-of-the-day-connecting-browser-tab-in-opera-97/
    Ehkä tämä uusi todella on hieman entistä nopeampi, vaikea sanoa ilman isompaa testausta. En poistanut vanhaa versiota ja nyt sekin tuntuu nopeutuneen vai onko se vain harhaa - sma tavara välimuistissa, vai osaisiko vanhakin versio käyttää rinnalle asennetun uuden version turbo-ominaisuutta?

6. KEtoivonen

Tykkäykset:
    0
    Fennecin beta poistui kun tähän tutustuin. Aiemmin (S60) minulla oli sekä mobile että mini. TPssä käytin oletuksena olevaa operaa ja koitin miniä. Ensimmäistä käytin, koska se oli jo olemassa. Tämä mobile sopii minun mindsettiin (tapoihin ja tottumuksiin) sekä peukalolle mainiosti. Jotta eiku tuotantoversiota vaan odottamaan.

7. halcyon

halcyon Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    KEtoivonen, milläs kapulalla käytät? Koitko itse samoja 'mietintätaukoja' selaimessa, mitä muut yllä kokivat.

8. KEtoivonen

Tykkäykset:
    0
    Touch Pro on kapulana. Käytönaikaisia mietintätaukoja en juurikaan ole havainnut käynnistyminen joskus kestää joskus ei.

Käytän pääasiassa tekstipohjaisia sivuja - en maallikkona tiedä onko tuolla noihin mietitntätaukoihin vaikutusta (pda.elisa.net/uutiset www.hs.fi/teksti ...)

9. Alec

Alec

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    iPhone 5
    Asensin Samsung Omniaan tämän 9.7 betan. En ole vielä hirveän paljon testaillut, mutta tähänastisen perusteella toimii oivasti. Nopeus on parantunut selvästi 9.5:een verrattuna.

Jaa tämä viestiketju