1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Opera 9 julkaistu

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja Trex, 20/6/06.

1. Trex

Tykkäykset:
    0
    Opera 9 -nettiselain on julkaistu. Uusina ominaisuuksina selaimessa on muun muassa:

- BitTorrent-tuki
    - sisällönsuodatus
    - vimpaimet (widgets)
    - sivustokohtaiset asetukset
    - etc etc...

Opera 9:n kaikkiin ominaisuuksiin voi tutustua sen kotisivulla.

Ohjelman voi ladata Operan sivuilta:
    - Windows
    - Mac OS X
    - Linux (i386)

Lähde: Lehdistötiedote

2. Arvo

Arvo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    449
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S5
    Vaikuttaa kiintoisalta.
    Jos vaan viitsisi alkaa säätämään sen kanssa.

3. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Hyvältä vaikuttaa, mutta 9 betan olin saanut skinin haettu ja painikkeet niin kun haluan. Tämäpä muuttaa sen vakio operan näköseksi. Hetken siinä sai asetella kaikki painikkeet uuteen järjestykseen. Tuntuu muutenkin hukkaavan päivityksissä nuo omat muotoilut. Toisin hyvä että saa muokattua mieleisekseen.

E: Trex mä oon aina miettiny, miksi sä allekirjotuksessa yms hehkutat niin hirveesti tätä operaa? Onhan se hyvä ja mulla ollu 5 versiosta asti käytössä, mut silti. Maksaako ne sulle siitä jotain?

4. Trex

Tykkäykset:
    0
    Heh, lähinnä haluan toimia vastapainona monien sokealle Firefox-hehkutukselle. Suhteita Operaan ei ole sen enempää kuin keskimääräisellä kotikäyttäjälläkään. :) Tuli vaan aikanaan tutustuttua ja ihastuttua Operaan... Kokeilemallahan sen vasta huomaa, mikä on se paras vaihtoehto... Omalla kohdalla se oli Opera.

5. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minulla taas FF. Opera kyllä koneelta löytyy, mutta en ole sitä käyttänyt pahemmin. Jostain syystä Opera ei oikein kolahda..

6. Arvo

Arvo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    449
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S5
    Sama juttu. Mä vaan en pääse siihen Operaan "sisälle".

7. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Näin on. Ja jotenkin tuntuu, että "vaikea käyttöisempi" kuin FF. Ehkä me ei vaan osata, tai haluta :)

8. Arvo

Arvo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    449
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S5
    Niinpä. EVO. (Emme Vaan Osaa)

:)

9. Stüldt Håjt

Tykkäykset:
    2
    Yhdyn edellisiin. Jotenkin vain tuo Opera tuntuu vaikeakäyttöiseltä Firefoxin jälkeen.

Tulee liikaa ylimääräistä härpäkettä mukana (sähköposti, chat, ja nyt bittorrent esimerkkeinä) ja ulkoasuakin on vaikeampi muokata mieleisekseen.

FF:n kun instaa, niin saa toimivan selaimen, eikä mitään muuta. Extensioneilla voi sitten lisäillä ominaisuuksia oman maun mukaan.

Toki Opera koneella on ja sitä satunnaisesti käytän.

10. juppelis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Mulla se on taas niin ettei tohon FF:iin pääse "sisälle", kun on jo tottunut Operan toimintoihin. Serkun luona yritän aina käyttää FF:ia ja menee hermot sen epäloogisuuteen. Mutta makuasioita..

11. zonem

zonem Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    sama juttu, pitää asennella jahka keritään..

12. laspa

laspa

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 640 /SGS3 4G
    Vähän sama homma täällä, mulla oli FF, mut sitten halusin säätää sen mieleiseksi, mistä taas mamma ja pappa ei tykänny ("taasko tää o erilainen, mistä tämä nyt toimii jne") ni piti ottaa toinen selain omaan käyttöön, kun ei jaksa käyttäjäprofiilien tms kans leikkiä. Opera kyllä kolahti perille heti, ja nyt FF tuntuu "alkeelliselta"..

Tottakai piti heti hakea uusin Opera, toissapäivänä asensin beta2sen :)

13. manni

manni

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    Koskakohan Operan viralliseen suomikäännökseen saadaan termi jänisräikkä tulemaan. Widgetille on vaikea löytää muuta yhtä hyvää käännöstä.

14. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Tuollaselta näyttää mun opera Eli tuollaselta näyttää mun opera, siis tämä uusin, vanha näytti jo samalta. Tuossa vasemmassa on Bookmarksit, sitä ikävää palkkia kun vie osoitteen päälle ei tule, ainoastaan mitä tulee operalta näyttöön tän lisäksi on ilmotusruudut, virhe yms. Eli kyllä tuota voi muokata aika paljon mieleisekseen. Tuo theme on harjatun teräksen näkönen.

Laittakaas muutkin minkä näkösenä teijän operat on? Tämä ei oikeen taida ihan alkuperästä muistuttaa enää.

15. Arvo

Arvo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    449
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S5
    Hm. Tuo ei varmaan vieläkään toimi Outlookin kanssa? Tuo Opera9.
    Vanhempi versio ei ainakaan toiminut.

16. laspa

laspa

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 640 /SGS3 4G
    http://kuvax.net/i/7076_opera.jpg Siinäpä tuo...

17. Alec

Alec

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    iPhone 5
    Käytin jonkin aikaa Opera 9 betaa. Pidin selaimesta kyllä aika lailla. Yksi ongelma minulla oli: sivujen virkistyminen. Kun menin esim. kotikaupungin sääsivulle, kävin sitten toisaalla ja palasin sääsivulle, ei sivu päivittynyt automaattisesti ajan tasalle, vaan piti käsin käskeä. Mistähän tuo johtui? Sama ongelma myös Opera 9:ssä.

18. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Eli miten ei toiminut? Eli kun painaa lähetä maili namiskaa (mailto:pekka.puupaa@pekanomafirma.com) niin ei avaa outlookin mailin lähetys ikkunaa? Kyllä, kyllä se toiminto ollut jo pitkään.

19. Arvo

Arvo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    449
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S5
    Lähinnä siten, että mailiin tulleen linkin avaaminen aiheuttaa uuden ikkunan avaamisen. Eli esim. MPF:lle johonkin ketjuun on tullut viesti ja mulle siitä sähköpostia, kun klikkaan sähköpostissa olevaa linkkiä, avautuu uusi ikkuna, se linkki ei avaudu siihen välilehteen jolla MPF on auki. Toisin kuin FF:llä.

20. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Kyllä mulla avaa aina omaan ikkunaan. Officen Outlook 2003 versio, toisin mahtaako olla siinä että opera on oletus selain ja asetuksena että avaa aina alotussivun. Mut mulla avaa uuteen välilehteen.

Jaa tämä viestiketju