1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Opas foorumin/puhelimen käyttäjille...

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja J.J-75, 30/5/08.

  1. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Olkaa tietoisia tämänpäivän laitteista. Kaikissa on vikaa, ei toimi joku... Mikään ei voi olla täydellinen ellei ole tarpeeksi yksinkertainen. Kännyköissä ominaisuuksia vastaavaa täydellisyyttä lähimmäs pääsee Nokian 1100 peruspuhelin. Kaikki toiminnot toimivat mutkattomasti. Mitä enemmän on sitten kameroista alkaen kaikkea, alkaa vikoja olla ja jne.

    Vikaa Nokian puhelimissa mm. ovat vieläkin vuosien myötä täyttyvät lokit, jotka sotkevat softan aiheuttaen eriasteisia herätyskellojen toimimattomuutta, viestit ei toimi lähettäessä jne. Sitten on "talkeltelevat valikot" -ongelmaa suuressa osassa.

    Toimimattomuutta voi aiheutua fyysisiäkin... näppäimet jumittavat, näytöt takkuaa ja akun/sim-kortin irrottamiseen liittyviä vaikeuksia puhumattakaan eräiden puhelimien kuorista.

    Nykypäivänä kaikki tuotteet tehdään kuten softia aiemmin... Ei tehdä niistä täydellisiä. Osa asioista jätetään vain tekemättä, koska siihen käytetty aika/raha ei ole samassa suhteessa. Myös suunnittelussa ei osata huomioida kaikkea. Tehtaat pukkaa siis puolivalmiita tuotteita markkinoille lisäten kertakäyttö -kulttuuria.

    Ohjeita siis ostajalle/käyttäjälle. Jos tuotteessa ilmenee vikoja ja takuu on voimassa, huudattakaa niitä ihmisiä kysymyksillänne. Huollot on velvollisia korjaamaan tuotteenne, ette Te, hyvät ostajat. Koska pidän foorumia lähinnä sellasena paikkana, jossa voi kysyä oikeasti vioista, puhua sellaisia asioita joilla on merkitystä. Merkityksen aiheuttaa sellainen vika tai toiminta, jota ei korjata vaikkapa huollossa kalleuden vuoksi joka ei mene takuuseen. Omat itse aiheutetut viat, kosteusongelmat jne...

    Ehdotan että foorumille lukitaan paikka, jossa voi kysyä mikä menee takuuseen ja mikä ei, silloin ei käsiteltäisi joka ketjussa samoja asioita vuodesta toiseen tai tehtäisi kokoajan kyselyitä eri paikoissa.
     

Jaa tämä viestiketju