1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

onkos täällä muita jolla on tämä webBox

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja webBox, 9/12/02.

1. webBox

Tykkäykset:
    0
    mä ostin viimeviikolla ja täytyy myöntää että on näppärä itselläni on kannettava pääsee missä vaan nettiin mulla on tää dna:aan gprs on toiminut yllättävän hyvin ainakin mikkelissä ja täällä espoossa

2. kinneri

Tykkäykset:
    0
    Joo.. Mulla on kans tällänen Web-Boxi ihna moitteetta ja hyvin on toiminu.. =)
    Lähinnä siks tän otin, kun asun susirajan takana, eikä tänne mitään muuta kiinteetä (ISDN:ää lukkuun ottamatta = tuplapuhelin lasku), nopeus voittaa modeemin ja DNA:aan kiinteä hinta on kohdallansa.. =)
    Onko sulla hyvä nopeus imuroinnis? Mulla tulee jatkuvana noin väliin jatkuvana 6-6,5kt/s mutta väliin innostuu repimään 7kt/s.. noi on siis testiohjelman tukoksia.. =)

3. heino79

Tykkäykset:
    0
    sain tarpeekseni koko vehkeestä ku ei toiminu kannettavassani ilman USB-hub:ia.. Eikä nopeus olla mikää hämmästyttävän nopea (täällä korvessa).. m50 ja r600 on yhtä nopeita, toisinaan nopeampia

4. kinneri

Tykkäykset:
    0
    No se on ihan paikka kohtanen... riippuu kuuluvuudesta, jne..
    Mulla kotona toimii, hyvin ja moitteetta, mut kaverin tykönä pätki yhteyttä vähän välii ja nopeus jäin noin 3,5-4kt/s... =/

5. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    No ostin tänään vaikka aiemmin väitin kivenkovaan etten osta. Dna PUHELU operaattorina otti melko pahasti päähän(mm. kallis) joten hommasin Soneran puhelimeeni. Sitten nettiä varten piti vaihtaa aina dna kortti kännyyn. Ja voin sanoa että 339e on pieni hinta siitä että ei tarvii korttia enää vaihdella...

Mulla on tämä uudempi weppoksi josta SIM-kortin saa paitsi sisään niin myös ulos.

6. dynamo

Tykkäykset:
    3
    Miten olisi ollu esim. erkin r600, vielä pienempi hinta?

7. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Mitä kätevää on puhelimen käytössä? Pitäisi roikottaa laturissa yms. Toisekseen mitä se sinua liikuttaa mihin rahani tungen.

8. Jarza

Tykkäykset:
    3
    Minäkin saan webboxin tänään ,piti ostaa kun halvalla sai..eipä tarvitse säätää latausjohtojen kanssa enää. Voi unohtaa taas yhden asian ja keskittyä olennaiseen. Ei tässä aleta pihtailemaan, saavutettu hyöty on isompi kuin väliraha jonka maksan kun myyn vanhan pois.
    Ainakin mulla netti on kohta 24h päällä jatkuvasti.
    Ei olisi ollut järkeä vaihtaa me45 erkkiin, kun hinta ei ole este vaihtaa kalliimpaan..

9. saheinonen

Tykkäykset:
    0
    Jos saan kysyä niin mikä on tuo halvalla must ne on ollu kohtuuttoman kalliita ettei oo ittelle viittiny ostaa vaan on tyytynyt hyvin toimineeseen siemensM50

10. kaarle

Tykkäykset:
    0
    Jos käyttää läppäriä, niin hyvä vaihtoehto USB liitäntäisiin Web Box tyyppisiin laitteisiin on PCMCIA gprs modemit. Tällöin pääsee kokonaan piuhoista eroon mutta haittapuolena on tietenkin tuo läppärin kyljestä ulos työntyvä antennimötikkä. Hinta on samaa luokkaa Web Boxien kanssa ja laitteita löytyy ainakin Nokialta, Ericssonilta ja Optionilta. Nokian korttissa on tosin vain 3+1 aikaväliä muissa 4+1.

11. heino79

Tykkäykset:
    0
    Sitte tuo webboxi tuntu aika usein tekevän semmosta että se lakkaa vastaan ottamasta dataa(huomattavasti useammin ku r600 tai m50), jolloin yhteys pitää katkasta käyttää boxin johto irti ja uuestaan yhdistää..

Tiiä sitte mistä se johtu..

12. Jarza

Tykkäykset:
    3
    On tässä kokeiltu webboxia hetken ja muutaman kerran on katkaissut kesken kaiken yhteyden ja asetukset kadonneet eli ei löydy modeemia device manageristä. Joutuu resetoimaan koneen.
    Nyt on jo 65min pelannu jopa katkeamatta, saa nähdä miten alkaa pelaamaan ihan vaki käytössä ja kuin usein data lakkaa liikkumasta kokonaan.
    En tiedä Onko XP sitten huonompi winkku ajatellen varmaa käyttöä.
    Onko kellään webbox linux käytössä, miten hyvin se siinä pelaa?
    Mistä muuten erottaa uuden ja vanhan mallin? tosta ainakin sai aika helposti sim kortin pihalle..senkun ruuvimeiselillä veti sim kortin pois.
    Siemens MC35 tekniikkaan näyttää perustuvan niin kuin falcom twist mutta software paremmuudesta ja luotettavuudesta en tiedä.
    Onneksi on palautus oikeus jos ei pelaa hyvin.
    Ja ei tämä maksanut kuin 335e, onko kukaan löytänyt halvemmalla mistään?

13. ObE

Tykkäykset:
    0
    Vain ja ainoastaan 335e... lähes ilmainen :)

14. Jarza

Tykkäykset:
    3
    100e sinne tänne ei tunnu missään...:), pääasia on että homma toimii..tai siis jos toimisi Jännä juttu että kaveri testasi 98:ssa webboxia eka ja hyvin pelasi ja nyt omassa XP:ssä ei toimi kuin vähän yli tunnin niin katkea yhteys ja tulee ilmoitus vakava virhe(2 kertaan) blaa blaa..eikun resetoi kone..ei hyvälle näytä.
    Biossit päivitetty mutta en tiedä auttaako asiaa, ei vain taida pelata tässä koneessa kunnolla vaan softa bugittaa.

15. Jarza

Tykkäykset:
    3
    Välikommentti:nyt näyttää jo paremmalta, yli 3h eikä vielä katkenut kertaakaan...odotetaan ja katsotaan onnistuiko asennus.

16. rotterdam

Tykkäykset:
    0
    On ollut WebBox käytössä syyskuun alusta lähtien ja hyvin on toiminut. Dna:n gprs-liittymä on tosi edullinen joten internet-kulut on ainoastaan 19,85 euroa kuukaudessa. Ennen oli internet-puhelinliittymäkulut noin 65,00 euroa kuukaudessa ja nyt vain tuo 19,85 euroa. Nopeus on ihan riittävä ja tässä kiinteähintaisessa yhteydessä on se hyvä puoli, että jos joskus joutuu vähän odottelemaan, niin se ei maksa mitään. Kuulemani mukaan WebBoxit ja siihen tuo Dna:n liittymä käyvät hyvin kaupaksi, eikä se ole mikään ihme, koska edulliseksi tulee ja tietokoneessa voi internet olla auki vaikka ympäri vuorokauden. Eli kansa "äänestää jaloillaan". On varmasti hyvä joululahja.

17. Jarza

Tykkäykset:
    3
    Jotain ihme vikaa on kyllä mun systeemeissä kun välillä pelaa ihan hyvin ja sitten yhtäkkiä katkasee linjan ja tulee virheilmoitus:vakava virhe, ilmoitus tulee kahteen kertaan joka johtuu siitä että webbox on menettänyt yhteyden tietokoneeseen eli ei tunnista modeemia. Ja uudelleen yhteyden saaminen on todella vaikeaa ja jos sen saa niin se katkeaa 10s päästä kun IE:n saa ladattua.
    Myös virheilmoitus että joku muu ohjelma tai laite käyttää samaa porttia tulee välillä.
    Luulen että kyseessä on XP yhteensopimattomuus mun koneen kanssa tai jotain...6-7h on pisin aika minkä toiminut yhteenperään.
    Muuten olisin kyllä tyytyväinen webboxiin, yhteys muodostuu nopeasti ja tavaraa pystyy imuttamaan hyvää tahtia eikä tarvitse miettiä akku lataushommeleita.
    Jos ei tekninen tuki osaa sanoa mitään järkevää mikä voisi olla vialla huomenna niin palautan webboxin takaisin koska en jaksa kikkailla joka päivä monta tuntia sen kanssa että saisin nettiyhteyden pelaamaan.
    Siemens45 pelasi ihan hyvin USB portin kautta lataavalla datakaapelilla joten se ei voi olla vikana
    Enkä viitsi 98 asentaa sen takia..ja linuxin asentaminen tähän hätään ei nyt onnistu.
    Jos jollain on ehdotuksia mikä voisi olla vikana niin voi kertoa..
    Asetuksia en viitsi alkaa muuttamaan kun ne on valmiiksi asetettu webboxin mukana tulevalla softalla.
    Onkohan falcom twist paremmalla softalla?, sitä voisi kokeilla seuraavaksi, samaan tekniikkaan molemmat perustuvat eli siemensiin.

18. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Mulla ei ole ollu suurempia onkelmia. Nyt on ollu muutaman tunnin yhteys nätisti pystyssä. (Jotain 4 ehkä).

Vähän häiritsee tuo PIN koodin kysely, kun se pläjäyttää sen kyselyn nenun eteen niin siinä on selvinä numeroina sama PIN kuin viimeksi laitettu. Eikö sitä mitenkä saa tyhjäks?

Olisi hyvä vaan estää hiirien hyppiminen pöydällä kun kissa on poissa mut tässä se ei oikeen onnaa? Eli PIN koodi on WebBoxissa yhtä tyhjän kanssa häh?

19. Jarza

Tykkäykset:
    3
    Kyllä sen pin koodin kyselyn pois saa, ainakin minä sain sen jostain valikosta, katsele valikoita niin kyllä se pitäisi löytyä.

20. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Niin saa sen pois mut miten sen saa kunnolla päälle? Nyt kun PIN koodikyselyyn riittää entterin painaminen. Ei mitään järkeä.

Jaa tämä viestiketju