1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Onko tämä aito Nokia-akku?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja massamaahinen, 20/7/09.

1. massamaahinen

massamaahinen

Tykkäykset:
    0
    Ostin huutokaupasta myyjän aidoksi ilmoittaman Nokian akun BL-5B. Akun saavuttua ihmettelin akun hologrammin huonoutta verrattuna taatusti alkuperäiseen puhelimen mukana tulleeseen akkuun. Ensin en löytänyt lainkaan hologrammissa olevia pisteitä joita pitää olla katselusuunnasta riippuen 1-4 kpl. Kun hyvässä valossa tarkemmin katsoin, pisteet löytyivät mutta erittäin vaikeasti.

Kävin Nokian ohjeen mukaisesti näyttämässä akku Nokia Care huoltoliikkeessä jossa kerrottiin, että akku on aito. Eivät tosin lainkaan tienneet, että niitä pisteita pitäisi edes olla.

Olen yrittänyt ottaa Nokiaan yhteyttä useaan kertaan mutta vaikeaa on. Asiakaspalvelu kehotti puhelimessa luottamaan siihen, että akku on aito kun kerran huoltoliike on niin sanonut.

Miten teillä muilla nuo pisteet näkyvät? Akku on muutenkin huolimatonta työtä ja saapui pienessä muovipussissa eikä ollut myyntipakkauksessa. Kuvia sivullani.

http://www.mattikaki.fi/kuluttaja/Nokia-akku.htm

2. säätäjä86 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Oliko myyjänä yksityinen vai yritys?

Itse olen ebaysta ostanut ei alkuperäisiä akkuja mistä on löytynyt kaikki nokian merkinnät ja hologrammi ja ei kyllä varmasti alkuperäinen ollut. Siinä oli juuri semmoinen hologrammi missä ne kädet eivät liikkuneet. Tuli jopa nokian alkuperäisessä myyntipakkauksessa :D

Se, että akku toimitetaan pelkässä muovipussisa ei sinäänsä merkitse, että kopio olisi kyseessä, koska noita alkuperäisiä on myynnissä myös bulk-pakattuina.

Voisin kyllä veikata, että kopio on tuo akku, kun työnjälkikin on noin huonoa. En ole yhtään alkuperäistä akkua nähnyt missä olisi noin huono työnjälki.

3. massamaahinen

massamaahinen

Tykkäykset:
    0
    Firma sen myi. Ihan suomalainen yritys. Pieni tosin. Lähinnä minua hieman ihmetyttää se, että kolme eri henkilöä, kaksi myyjää ja yksi Nokian valtuuttama huoltomies, sanoivat akkua alkuperäiseksi. Huoltomies tosin ei uskaltanut sanoa, että se olisi 100% aito mutta sanoi: "näyttää aidolta".

4. säätäjä86 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Miten paljon sillä akulla oli hintaa? Jos se noin 10e maksoi niin en usko, että saa alkuperäistä. Alkuperäinen akku maksaa pari kymppiä, kun noita nettikauppoja katselin mitkä varmasti myyvät alkuperäistä tavaraa.

5. Panda Vieras

Tuo hologrammi on kyllä liian huono. En ole asiantuntija mutta haisee ihan väärennysmokilta nuo epäilyttävät kohdat.

6. massamaahinen

massamaahinen

Tykkäykset:
    0
    11,95 euroa siitä maksoin postikuluineen eli kympin verran lienee sen itse akun hinta. Nokia taitaa olla aika jäykkä keskustelukumppani. Voi mennä kuukausia ennen kuin vastaavat jos silloinkaan.

7. kimmo Vieras

Minusta hinta on liian halpa ollakseen aito, tahi että yritys voittoa tekisi myymällä noita.
    Toki jos kyse loppuerästä/yksittäiskappaleesta, mainospuffia yms.

Mitä tulee Nokian jäykkyyteen, niin en usko että Kallasvuo kotiisi tulee vartin sisään soitostasi, mutta kyllä yleensä isommat yritykset suhtautuvat tuotepiratismiin vakavasti ja varsinkin jos kyse jostain kotimaisesta liikkeestä joka heidän nimellä myy kopioita.
    Nokialle ilmoitus vaan, akku sinne tutkittavaksi(jos huolivat) ja tiedot mukaan.

8. massamaahinen

massamaahinen

Tykkäykset:
    0
    Ehdotuksia? Olen kahdesti soittanut Nokia Careen. Lähettänyt ainakin neljä viestiä (suomeksi ja englanniksi) osoitteeseen brandprotection@nokia.com ja jättänyt kaksi soittopyyntöä sekä lisäksi täyttänyt yhteydenottolomakkeen. Mitä vielä voisi tehdä?

9. kimmo Vieras

Todennäköisesti sitten ei voi tehdä muuta kuin odottaa. Nokian sivuiltahan löytyy ohjeet mutta näyttäisi että olet niiden mukaan jo toiminutkin.
    Itse en ehkä palauttaisi akkua liikkeeseen/menisi sinne riitelemään, vaan hankkisin uuden ja odottelisin jospa se Nokia kiinnostuisi asiasta.
    Vaikea sanoa..tokihan se voi olla että on aito, tahi että liike vahingossa jostain syystä vahingossa myy epäkuranttia tavaraa..jolloin taas parhaaseen (ja nopeimpaan)tulokseen kaikkien kanssa voisi päästä kun menee liikkeeseen juttelemaan.
    Itsesihän se on päätettävä, minä en osaa kuvan perusteella sanoa mitään varmaa puoleen/toiseen, enkä välttämättä vaikka saisin akun käteenikin.

10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos myyjä, ja valmistaja/maahantuoja vakuttavat tuotteen olevan aito, niin
    olet kyllä senverran paljon tehnyt että pallo on jo aika tukevasti Nokian/myyjän puolella ja alkaa oleen pikkuhiljaa heidän murheensa ja tietenkin myyjän.

Siis ihan ihan kunnollinen liike? Nokian jälleenmyyjä ? Tuo huutokaupa vähän hämää, ei kovin tyypillinen tapa myydä virallista tavaraa.
    Huutokauppa ei tainnut olla seurojen talolla, vaan jokin nettihuutokauppa ?

Vähän epäselvä tuo ostopaikka, mutta yksivaihtoehto olisi ollut purkaa kauppa.

Tähän maahan on vuosien saatossa kulkeutunut piraatti kamaa ihan hyvämaineisiinkin liikkeisiin, esim Nokian jälleenmyyjille jotka ottaneet väliä eria muualtakin kuin "virallisilta" tukuilta.

11. massamaahinen

massamaahinen

Tykkäykset:
    0
    Nettihuutokauppa ja oikea firma (siis Y-tunnus jne) muttei mikään virallinen Nokialiike.

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Oliko muuten asiallinen, firmalla omat sivut, toimitusehdot ja palautusoikeudet jne kerrottiin asiallisesti ja oikein ?

Ilmeisesti ei ollut kyse Huutonetin kauppiaista (jossa on moneen lähtöön toimijoita)?

13. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse sain käsityksen että kyseessä juurikin Huutonetistä ostettu akku, siellä eräs yritys on myynyt mainittuun hintaan kyseisiä akkuja. Yrityksellä näyttäsi olevan puhelintarvikkeisiin keskittynyt verkkokauppa.

14. Mr.Tyson Vieras

Täytyy kyllä sanoa, että kohtuullisen kunnioitettavaa omistautumista noinkin pienen asian takia. :) Toki kuluttajan pitää saada aitoa tavaraa, ei siinä mitään, mutta itse en jaksaisi akun takia nähdä moista vaivaa.. Ellei sitten kyseessä ole pelko siitä, että akku räjähtää tms.

15. massamaahinen

massamaahinen

Tykkäykset:
    0
    Nojaa. Tässä on minulla kyllä myös huoli ja ihmettely siitä, että Nokian oma huoltoliike ei ole saanut Nokialta ohjeita siitä, miten akkujen aitous tarkistetaan. Eli en ole vain itseni asialla.

Eipä ole kuulunut mitään Nokialta joten otin sinne jälleen yhteyttä. Viimein selvisi, että jos haluan toimittaa akun Nokialle tsekattavaksi, minun pitää viedä se Nokia Care huoltoliikkeeseen joka toimittaa sen edelleen Nokian omaan huoltoon tarkistettavaksi. Huoltoliike voi sen sitten toimittaa joko maksutta tai ottaa siitä korvauksen tai käsittääkseni olla jopa toimittamatta. Kivakiva.

16. kimmo Vieras

Meillä ihmisillä erilaista suhtautumista näihin asioihin ja erilaiset kiinnostuksen kohteet. Olen joskus viettänyt tovin jos toisenkin massamaahisen sivuilla ja kyllä niiden kautta saa ainakin selvyyden että asiaan jaksetaan tarvittaessa paneutua. :)
    Ehken ihan kaikesta samaa mieltä kanssaan, mutta mielestäni positiivista että joku potkii hieman hiekkaa kauppiaidenkin rattaisiin..omasta mielestäni tässä maassamme kuluttaja on melko surkeassa asemassa ja toiset yritykset vähät välittävät kuluttajan oikeuksista, vaan surutta soveltavat omia näkemyksiään lakiehdoista.

Vie vaan Matti Nokialle akku tutkittavaksi, hyvä sieltä Huudosta on saada pois niitä piraattituotteiden kauppiaita.
    PS en aivan ymmärrä Nokian kommenttia huollon mahdollisesta maksullisuudesta. Tarkistus heille tuskin iso vaiva/kallis toimenpide on, kuluttajalle tässä mielestäni isompi vaiva on. Lisäksi mahdollinen hyöty koituu Nokialle, kuluttaja todennäköisesti jää ilman akkua/korvauksia.

17. massamaahinen

massamaahinen

Tykkäykset:
    0
    Nokia itsessään ei siitä tarkistamisesta kai mitään ottaisi mutta huoltoliike, jonka kautta sen ainoastaan voi sinne toimittaa, voi ottaa toimittamisesta palkkion.

18. kimmo Vieras

Tämän toki ymmärsin, mutta tarkoitin että Nokia varmasti voi sopia huoltoliikkeen kanssa palkkiosta..heidän etunsahan on piratismi kytkeä pois ja siinä kohtaa muutama kymppi lienee pikkusumma. Yksittäiselle kuluttajalle kuitenkin saattaa olla isokin.

19. MiCO

MiCO Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Tutkinpa 3kpl omia BL-5C akkujani, ja kaikissa pisteet näkyvät selkeästi. Pelkästään hologrammin perusteella sanoisin uutta akkuasi piraatiksi.

Ps. Täytyy kyllä antaa propsit noista sivuistasi, paljon mielenkiintoista luettavaa.

20. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Anteeksi nyt ihan off topicia ja harvoin tähän ryhdyn, mutta ei sulla topicin alottaja ole kaikki nallekarkit tallella. Suomeen tulee halpa liike nimeltä LIDL, alat ostelemaan niiden romuja ja toteat ne huonoksi, sitten haukut koko liikeen ja niiden tuotteet jotenkin huonksi, huonot liitokset, huonoa siinä ja kummallista tässä. Oletko koskaan kuullut että halvalla et saa hyvää. Jos ostan vaikka hylsysarjan maksan siitä 10e niin en todellakaan voi odottaa/olettaa että se kestäisi saman kun 100 tai 400e hylsysarja. Olet vähän kun eräs pasi jonka tempauksia esim. löydät youtubesta.

Mun on pakko kysyä, eikö teillä ole mitään muuta tekemistä kun kiusata ja ärsyttää kauppoja ja niiden työntekijöitä. Kun sulla on tälläiseen kaikkeen aikaa, luultavasti et käy töissä. Anna siis muiden tehdä työnsä ja lopeta niiden kiusaaminen joka sinunkin pöytään kantaa sen leivän.

Kiitos ja anteeksi tällänen avautuminen, ei ole normaalia..

Jaa tämä viestiketju