1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Onko tällainen yleistäkin täällä?

Keskustelu osiossa 'Luurinetin palaute- ja uutisfoorumi', aloittaja Peltsi, 18/11/03.

1. Peltsi

Tykkäykset:
    0
    Niin tulin vain ajatelleeksi että täällä luvataan paljon mutta teot ovat pieniä! Eli siis Tilasin yhden puhelimen..en edes muista milloin. No sen piti ekaksi tulla 31.10..ei näkyny! Sitten 10-14päivä noo ei näkyny! No sit sen piti tulla tänään ja monta kertaa kysyin tuleeko se?? Ja niin luvattii vielä eilen NO kuinkas kävikään EI NÄY!!! n. 460e olen tänne laittanut sitä varten että saan mitä tilaan eli rahoilleni vastinetta! MÄ olin VARMASTI ensimmäisten joukossa tätä puhelinta tilaamassa mutta ei kuulu ei! En nyt ihan joka päivä 460e laita jonnekin... Lupaus on lupaus ja se nyt käsittääkseni on rikottu pariin otteeseen. Onko tämä yleistä puhelinkioskissa? Äippä pystyi töissä katsomaan minkälainen yritys tämä on ja tämä on sellainen "pieni riski" yritys ja ymmärrän nyt miksi! Olen tyytyväinen asiakas vasta sitten kun saan sen mitä olen tilannut/maksanut!!

2. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Eipä se Puhelinkioskin syytä ole jos ei maahantuoja saa puhelimia. Myöskin pistit tämän väärälle osastolle, Puhelinkioskin palaute- ja uutisfoorumi on oikea.

3. Peltsi

Tykkäykset:
    0
    no niin mutta sitä nyt on luvattu! Muut sai puhelimet tänään ja niin minäkin odotin kun niin luvattiin! En mä tätä paikkaa ala haukkumaan mutta kun se nyt on vaan kummallista! maksoin puhelimen etukäteen varmaan 3viikkoa sitten...3VIIKKOA!!

4. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Puhelin lähetetään silloin kun maahantuoja niitä saa. Todennäköisesti ne lähetetään siinä järjestyksessä kun niitä on tilattu. Ensimmäisenä tilannut saa ensimmäisenä.

5. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Kyllä tämä on aivan yhtä luotettava netifirma kuin muutkin vastaavat. Yleensä jos on ongelmia toimitusten tai muun kanssa niistä pyritään ilmoittamaan henkilölohtaisesti tilaajalle. Pääosin uusille malleille on sen verran reilusti ennakkovarauksia, ettei kaikki millään saa ensimmäisestä erästä puhelintaan.
    Kehoitankin sinua ottamaan suoraan yhteyttä Puhelinkioskiin ja tiedustelemaan omaa tilaustasi sieltä.
    On tietenkin hyvä tuoda ongelmatapaukset julki, nimittäin jos niitä alkaa kertymään poikkeuksellisen paljon, kertoo se tietenkin omaa kieltään kyseisestä yrityksestä. Puhelinkioskilla ei ole kyllä pahemmin ongelmia ollut.

6. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Kyllä se Esa sulle ne rahat takas maksaa, jos ei saa puhelinta toimitettua. Luulisin et on sen verran vakavarainen yritys. Ja sitä mikäli Esaa tiedän niin ei ole tapana "varastella" ihmisten rahoja, kuten GSMkauppa.com vai mikä se oli kun varasteli porukoiden rahoja? Toivotaan nyt etten sanonut väärän kunnon peliä pelaavan yrityksen nimeä :D

7. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Oletan että olt hankkimassa Sampan E700? Sen ennakkokysyntä on ollut kova, joten valitettavasti kaikki puhelimensa ennakkoon tilanneet eivät sitä välttämättä ensimmäisten joukossa saa... Kun on noita liikkeitäkin jotka puhelimia tilaavat.

8. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Foorumilta luit Mobben antaman arvion 31.10, Puhelinkioski ei ole koskaan sellaista arviota antanut. Huomaa myös, että kyseessä on myyntiintuloarvio, ei lupaus toimittaa tiettynä aikana.

Tilasit E700:n 8.11.

10-14 pv oli Puhelinkioskin ilmoittama alkuperäinen arvio, joka toteutui sikäli että maahantuoja aloitti puhelimien postituksen 14. pv. Maahantuojan tilausseuranta vahvisti virheellisesti minulle saapuvien puhelimien määrän suuremmaksi kuin se oli ja asia selvisi vasta maanantaina iltapäivällä. Siten olin tuohon asti siinä käsityksessä, että pystyn toimittamaan puhelimesi normaalisti.

Olit toki hyvin sijoittunut toimituslistalla, mutta maahantuojan toimittama määrä oli naurettava. Uusien mallien myyntitulo on usein sellaista, että tulee viime hetken viivytyksiä. Aikaisemmin se oli yleistä Nokian kohdalla - nyt Nokiat ovat tuleet ajoissa ja muut merkit myöhästelevät ennakoidusta.

Voit lukea kokemuksia Puhelinkioskista esim. Muropaketin foorumilta: Kokemuksia PUHELINKIOSKISTA

9. Peltsi

Tykkäykset:
    0
    no nyt alkaa kuulostaa paremmalta! Nyt olen saanut järkeen käyvän selityksen ja otetaan takaisin! Silti olen hieman pettynyt ja varmaan siksi koska odotukset ovat olleet KOVAT!! No mutta jos saan sen myöhemmin tällä viikolla (kuten on jo sanottu/luvattu) niin olen tyytyväinen! puhelinta odotellen siis...

10. jeesh Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itsekin muutaman kerran samaisen tarkistuksen tehneenä ei se kovinkaan moraalista ole, vaikka pirun kätsyä mutta silti...

11. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Kyllähän näitä viivästymisiä aina sillointällöin tulee. Itsekin odotin tuota Z600:sta tälle viikolle, mutta siirtyy joulu alle. Näille ei mitään voi mutta täytyy se muistaa, että kauppiaan vika tämä ei tietenkään ole. Eikä yleensä myöskään tukkurin tai maahantuojan, sillä kaikkien näiden intresseissä on pyrkiä myymään nopeasti ja paljon tuotteita. Varsinkin näissä ennakkovarauskaupoissa saa aika usein varautua viiveisiin.
    Zemppiä ja käsivällisyyttä ;)

12. Esa Isopahkala

Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Jos tässä nyt puhutaan luottotietotarkistuksesta niin mitä pahaa siinä on? Puhelinkioskin luottotiedot ovat kunnossa, niitä voi tutkia ihan vapaasti.

13. Peltsi

Tykkäykset:
    0
    vaikka pieniä juttuja on ollut esim lasku ongelmia jne...eli siis pieni riski yritys kuten tavataan sanoa.. No mutta jos kerran sanot että saan puhelimen tällä viikolla Esa niin uskon siihen!=) oletko vastannut mailiini..?

14. Esa Isopahkala

Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Arvio on, että toimitukset jatkuvat vielä tällä viikolla. Sähköpostiin olen vastannut.

15. Peltsi

Tykkäykset:
    0
    no niin kaikki ok? Minä odottelen puhelinta ja hiljenen...=)

16. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mitä ihmeen lasku ongelmia? (lappeen ranta). Puhelinkioski on mainostanut maksavansa laskut heti kun tulevat. Keksitkö itse?

17. Peltsi

Tykkäykset:
    0
    en keksinyt itse vaan sen nyt vain sattuu löytymään jostain en tiedä mistä mutta äippä sen haki jostain. Otti kaikki firman tiedot ylös ja katsoi töisä itse en tiedä miten mutta siellä lukee jossain että pieni riski yritys...

18. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Pitää ymmärtää mitä katsoo.
    Pieni riski, siis sehän tarkoittaa että pieni riski, sitten on olemassa normaali riski, suuri riski jne. Kannattaa myös selvittää mitkä ovat ko. arvioitsijan luokittelut ja mikä on lähtötaso puhtaalle firmalle.

Mutta todennäköisesti jotkin luokituslaitokset eivät luokittele uusia firmoja AAA luokkaan enenkuin on tarpeeksi historiaa takana, myös luokittelua on vaikea tehdä jos toimintaa ei ole ollut vähän aikaan tai toiminta on niin tuoretta ettei mm. tilinpäätöksiä ole vielä tarvinnut toimittaa kauppareksiteriin, myös luottoluokitusta laskee jos tilinpäätöksiä ei ole toimitettu, riippumatta siitä kuinka turvallinen yritys on. (kaikkien ei tarvitse toimittaa tilinpäätöksiä) Tällöin riskiluokituksella ei ole mitään tekemistä laskujen maksujen kanssa.

AAA taso ei ole mikään itseisarvo.

Suomessa on myös paljon erintäin vakavaraisia yrityksiä joiden olisi toimitettava tilinpäätäköset, mutte he eivät toimita (sellaisella alalla että ko. tiedot kertoisivat liikaa suojeltavaa tietoa kilpailijoille/asikkaille)

Näin siis ns. positiivisissa "luottotiedoissa".

19. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Saako tavallinen kansalainen tarkistaa jotenkin firman "luotettavuuden" ja luottotiedot? Onko minulla esimerkiksi mahdollisuus tarkistaa sen yrityksen tietoja jossa parhaillaan työskentelen?

20. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Onhan se mahdollista, tosin tiedot yleensä maksaa.
    mm. Täältä voi lueskella miten se onnistuu (asiakasteito.fi)
    Ei siitä kuin työnantajan liittymällä tilaileen työnantajasta tietoja :)

Jaa tämä viestiketju