1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Onko S55:sen näyttö todellakin ihan kelvoton?

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Juhani_Ahava, 30/4/03.

1. Juhani_Ahava

Tykkäykset:
    0
    Eli kertokaahan nyt S55:sen omistajat ja muutkin onko tuo näyttö niin huono kuin mitä puhutaan. Itse olen ostamassa joko 3650 tai S55. Aikaisemmin minulla on ollut M35i, joten olen jo "sinut" siemensin käyttiksen kanssa. Minua vaan hirvittävät nuo kuvat joita olen nähnyt S55:sen näytöllä ( siis kameralla otetut ) kun ei niistä näytä olevan mitään iloa. Vaikka puhutaan, että kamera on turha ominaisuus niin minulle se on kuitenkin tärkeä. Onhan se kivaa kun kamera on aina mukana ( harvemmin tulee otettua kallista digi-kameraa mukaan jos lähtee esim. baariin ). Eli voiko niitä kuvia ollenkaan katsella siitä kännykän näytöltä vai tuleeko niistä "kelvollisia" vasta tietokoneelle siirtämisen jälkeen?? Miten muuten jos kännykän näyttö on 256-värinen niin ovatko valokuvatkin vain 256 värisiä?? Kiitos vastauksista jo etukäteen!!

2. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Kameralla otetut kuvat ei näytä kauhean hyviltä kännykän näytössä, johtuen siitä 256 värisestä näytöstä.

Kun kuvat lähettää tietokoneelle niin ei ne ole 256 värisiä.

Kyllä se näyttö muuten on ok, paitsi jos haluaisi saada selvää siitä kuvasta juuri kännykän näytöllä.

Aiheesta on keskusteltu S55 käyttökokemuksissa..

3. must1

Tykkäykset:
    0
    Jos esim. baariin tarvitset kameraa, lienee helpompi jos se on kiinteästi kännyssä -> 3650.
    S55:sta en ole kameran kanssa käyttänyt, mutta kyllä tollakin näytöllä kuvista selvää saa.

4. patonki

Tykkäykset:
    0
    Yksi sana: Salama. Jos aiot ottaa kuvia hämyisissä olosuhteissa, tarvitset
    salaman ja se toimii S55:ssä loistavasti. Kuvan ottamisen jälkeen
    voit tarkistaa esim. kohdistuksen onnistumisen puhelimen näytöltä, siihen
    se riittää hyvin. Samoin kirkkaassa päivänvalossa otetut kuvat
    näyttävät toisinaan ihan kelvollisilta puhelimestakin.

Paremmalla resuluutiolla otetut kuvat näyttävät suorastaan
    loistavilta tietokoneella. Tanjuzkankaan uudet samplekuvat
    eivät mielestäni ole lähelläkään parasta mitä S55:llä saa aikaan.

Unohda se Nokia.

5. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Mars kännykkäkauppaan heti perjantaina. Itse pitää nähdä erot. Mikä toiselle on hyvä, ei toiselle kelpaa ollenkaan.
    Tietokoneelta katsottuna kuvat ovat aivan kelpoja.

6. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    789
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    kaverilla on SE t68i ja sen näyttöhän on 256väriä ja jos tossa siemenssissä on saman tasoinen näyttö niin en suosittele sitä tuohon tarkoitukseen että katsoisit näytöltä ja 3650:ssa on tuon kameran lisäksi paljon muutakin hyvää minkä mahdollsitaa mm. symbian

7. Blur

Blur Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia N9 16GB + DNA / HTC Desire Z + Saunalahti
    iso käsi kyllä siemensille kun esitteessä ei o näyttöä terävöitetty hirveesti vaan jätetty ne kuvat sennäköseks ku on oikeestikkin jos ottaa kameralla ja näytöltä kattoo!

8. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6630
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Kysymys ei tietääkseni ollut että suositellaanko sitä tuohon tarkoitukseen. Tämän varmasti tietää jokainen että kuvat eivät näytöllä ole mitenkään huippuja, mutta kysymyksessähän oli siitä kyse että pystyykö niitä katsomaan näytöltä ja siihen on vastaus että KYLLÄ pystyy. Tosin riippuu aina vähän kuvastakin että miten hyvin näkyy näytöllä.

mitä tulee 3650:aan niin S55 on pienempi eikä ole mitää TeiniX sarjaa. Ei sitä nokiaa tarvitse kaikkiin viesteihin tunkea

9. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    789
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    infra: siinä kysyttiin että voiko niitä katsella kännystä vai tulöeeko niistä kelvollisia vasta koneella ja siihen on vastaus että kyllä voi katsella mutta kunnollisia tosiaan tulee vasta koneella.
    ja nokian 3650 on mun mielestä ensimmäinen mikä ei ole teinix sarja vaan mun miielestä se on suunnattu hiukan yli 20v:lle

10. Juhani_Ahava

Tykkäykset:
    0
    Kiitos kaikille vastauksista! ...Tuntuu kuitenkin siltä, että näitä foorumeita kun olen selaillut niin tuo 3650 on varmaan kuitenkin minulle sopivampi vaihtoehto. Tuntuu ettei siitä mallista löydy kenelläkään mitään muuta pahaa sanottavaa, kuin että on jotain "teinix"-sarjaa (mitä ihmeen merkitystä sillä on aikuiselle ihmiselle??!! ) ... ja sitten koosta on jotku myös valittanu. Olen kuitenkin tottunut M35i:n 118g painoon ja itseasiassa tykkään vähän painavammista puhelimista. Lopullisesti homman ratkaisee kuitenkin tässä tapauksessa juuri tuo kamera joka on mielestäni nokialaisessa salamaa lukuunottamatta parempi. Irroitettava kamera unohtuu kuitenkin yhtä usein kotiin kuin tavallinenkin kamera eli hyödyllisyys kärsii huomattavasti. Lisäksi tietääkseni tuohon S55:seen ei mahdu kuvia kuin 20 kappaletta?? ( pitääköhän paikkansa? ) ... no joka tapauksessa hintaerokin on nykyisin aika pieni kun 3650 irtoaa jo käytettynä alle 350€:lla...

Jaa tämä viestiketju