1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Onko joku vienyt rikkinäistä puhelinta...

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Wheeler, 26/7/02.

1. Wheeler

Tykkäykset:
    0
    Eli haluaisin udella että onko joku vienyt rikkinäistä puhelinta vaihdossa uuteen ilman että on kertonut kyseisen kapulan vioista?
    onko tullut jälkiseuraamuksia?jos on ni minkälaisia?
    voiko liikkeet enää jälkeenpäin soitella perään että:hei tyyppi,sä möit meille hajonneen puhelimen,jossa tosin ei ole takuuta!:)

2. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6582
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Kyllähän tuo luetaan huijaukseksi joka taas on rikollista. Mitä kuitenkin olen käsittänyt niin nuo käytetyt puhelimet laitetaan myyntiin kuitenkin takuun kautta.

En suosittele valehtelemaan!

3. Malaco

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 5, Jolla
    minä yritin mutta ei onnistunut... liikkeessä huomasivat että 3210 on vikaa...

4. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minäkin yritin, mutta myyjä huomasi että T18 puuttui läppä.... [​IMG] (Sain kuitenkin 30e siitä!)

Jees, ei oikein kannata tuollainen! Voi tulla ongelmia!

5. Wheeler

Tykkäykset:
    0
    minä yritin mutta ei onnistunut... liikkeessä huomasivat että 3210 on vikaa...[/quote]

niimpä,mutta jos vaikka onnistuisin myymään (en sano että olisin myynyt:))rikkinäisen puhelimen,esim mikrofooni hajalla,jonnekkin liikkeeseen,voivatko he myöhemmin vaatia korvauksia kyseisesta tapahtumasta?
    noh,sanoo vaan että kyllä se mulla vielä toimi!

6. kristertimonen

Tykkäykset:
    0
    Eiköhän se ole itsestään selvää että ahneella on paskanen loppu? :)

- Krister

7. NKOTB

Tykkäykset:
    0
    Juu en suosittele. Itse työskentelen kännykkä liikkeessä ja aina silloin tällöin joutuu ihmisille perään soittelemaan ja vaatimaan niiltä vanhasta puhelimesta hyvitettyä hintaa takaisin. Vaihtoehtona tälle on että asiakas maksaa käytetyn korjauksen. Tähän asti kaikki on hyvityksen maksanut takaisin.

8. Jones

Tykkäykset:
    0
    En ole antanut puhelinta vaihdossa liikkeeseen kuin yhden kerran mutta ei multa ainakaan silloin kysytty yhteystietoja. Eli huonompi olis ollu soitella perään. Tosin kyseinen puhelin oli täysin ehjä ja toimiva.

9. artturi

Tykkäykset:
    0
    Aika mukavasti saa poistettua kyseisen ongelman kun laittaa koneen testeristä läpi. Näkee sitte heti onko myyntikuntoinen vai ei.

10. AEpl

Tykkäykset:
    0
    Kokeile ja ilmottele sit tänne miten äijän käy! Mä palautin joskus kauan sitte semmosen yhen paskan joka toimi aina ku sille päälle sattu, ei oo kuulunu perästä mitään. Mut eipä ne kyl hyvittänykkää siitä oikeestaa mitään huomattavaa summaa... Ainahan noissa käytetyissä on jotain pientä vikaa, jota kaikki ei edes tiedä.

11. per

Tykkäykset:
    4
    Voi jesus mitä hurskastelua

Jos joku kännymyyjä ottaa vaihdossa puhelimen niin sen kunto on siinä tilanteessa arvioitava eikä viikonpäästä soiteltava perään että mitähän mä oikein olen mokannut.
    Kyllä viallisen puhelimen voi viedä vaihtoon, kun myyjä kysyy että toimiiko sanot että on jokapäiväisessä käytössä, jos myyjä ei itse löydä vikaa se ei ole sinun ongelma.
    Käytetyn kännykän hyvitysarvo on niin sikamaisen pieni että jo siinä on liikkeet laskenu että välillä joku juippi kusettaa vaihtopuhelimella.

LOL

12. NKOTB

Tykkäykset:
    0
    En minäkään tota perään soittelua kannata, mutta toisaalta on tehtävä niinkuin pomo käskee.

Ja toisaalta kännyköissä katteet on törkeän pienet joten se käytetystä saatu raha voipi olla vallan tärkeä varsinkin pienille liikkeille.

13. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Juuri tuollaisten takia kartan käytettyjä kännyköitä, ostan vain uusia.
    Koskaan ei tiedä mitä kusetusta sieltä tulee.
    Valitettavasti tuollaisiakin huijari-ihmisiä on.

14. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Miten te oletatte asiakkaan yleensäkään tietävän onko luurissa jotain piilevää tai sisäistä vikaa? Eihän läheskään kaikkia vikoja näe päältä, tulee mieleen ainakin 8210:n piilevät näyttöviat.

Eri asia tietysti on, jos luurin sisältä löytyy edellisviikon kahvit ja pullat, siinä tapauksessa voi toki olettaa asiakkaankin tietävän, ettei tavara ole enää ehjää. Oma moraalini ei ainakaan taipuiis palauttaa luuria tässä tilanteessa muka ehjänä, vaikka onnistuisinkin tekemään sen yhteystietoja jättämättä.

t. tero

15. Wheeler

Tykkäykset:
    0

16. NKOTB

Tykkäykset:
    0
    Suurin osa asiakkaista joilta olen rahoja takaisin penännyt on joko suoraan tai kierrellen myöntänyt tienneensä viasta puhelimen vaihtoon tuodessaan. Koska olen vallan vähän aikaa alalla ollut en 8210:n vioista juuri tiedä, mutta eikös kuitenkin pääsääntöisesti niin ole että näyttö pätkii tai sitten ei, ja kyllä asiakkaan se pitäisi tietää.

17. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Okei pistät vaihdossa luurin, jossa on joku piilevä vika. Myyjä ottaa sen vaihdossa ja onnistuu sen myymään eteenpäin. Huomaamatta vikaa!! No kännyn uusi omistaja huomaa ongelman viikon sisällä ja painelee vihaisena liikkeeseen. Siellä sitten asiaa selvitellään/sovitaan ja kaikki tämä jonkun luihun takia.
    Kaikenlaisia kus***itä sitä mahtuu maailmaan.

18. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Kyllähän tämä rikkinäisten puhelinten vaihtoon tuominen tai ainakin sen yrittäminen on valitettavan yleistä nykyään. Itse työskentelen firmassa, jolla ei ole omaa huoltoa, joten takuun ulkopuolisten vikojen korjaamisesta tulee aina lisäkustannuksia. Ja tämä ei ole vain nuorison harrastus, vaan yhtälailla rikkinäisen koneen voi jättää vaihdossa puku päällä kulkeva herra kravatti kaulassa.

Itse tutkin yleensä tästä syystä tosi tarkkaan vaihtoon tarjottavat laitteet. Siitä huolimatta sattuu tilanteita, että puhelin toimii koesoiton aikana moitteettomasti ja vielä kauppaa tehdessäkin, mutta kun laittaa laitteeseen oman kortin vähän myöhemmin, siitä häipyy kentät tms.

Monesti asiakkaasta näkee kyllä selvästi, että kyseessä on huijausyritys. Tai sitten joku asia laittaa myyjän epäilemään. Olen aikaisemminkin maininnut perheestä, joka halusi vaihtaa takuun alaisen 3310:n uuteen 3330:an. Perhe sanoi, että laite on ollut kaapissa käyttämättömänä. Asia, joka sai minut epäilemään huijausta, sillä äidillä oli vanha 3110 käytössä. Ihmettelin, miksi näin oli, sillä jos omassa perheessäni olisi käyttämätön 3310 ja itselläni olisi vanha puhelin, käyttäisin tietysti sitä uudempaa.. 3310 sammui ja käynnistyi yhä uudelleen ja uudelleen latauksen aikana. Epäilin ääneen sen olevan kastunut. Tästä perheen isä hermostui. Kun kerroin, etten ota sitä tällaisena vaihtoon, äiti myönsi pojan pudonneen ojaan puhelin taskussaan jokin aika sitten..

19. Tom

Tykkäykset:
    0
    Itse olen muutamat saanut läpi. Se on aivan myyjän oma vika jos ei tutki puhelinta kunnolla. Se on siinä kunnossa missä myydään ja sillä selvä. Turha niiden on enää perään itkeä.

20. Guest Vieras

Mä vein mun 3210:n vaihdossa ja se oli ihan PASk* ostin vaa uudet kuoret ni se näytti hienolta. Siin ei toiminu näppäimet kunnolla, akku oli ihan susi ja näyttö sammuili, ja se myyjä anto siit kokelematta 1000mk!!

Jaa tämä viestiketju