1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Onko 6610 ostamisen arvoinen puhelin?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Sir Hector, 10/3/03.

1. Sir Hector

Tykkäykset:
    0
    Luulen saaneeni aika hyvän tarjouksen tuosta puhelimesta, vaihdossa antaisin nykyisen 3510:ni. Olen lukenut tämän foorumin kaikki 6610:aa ja 7210:aa koskevat keskustelut, ja niiden perusteella olen kuitenkin alkanut hieman epäröimään. Onko 6610 bugeineen päivineen ostamisen arvoinen puhelin?

Tällä foorumilla on ollut puhetta 6610:n/7210:n huonosta pakkasenkestävyydestä, näytön epämääräisestä väreilystä, hitaudesta ja ties mistä, mutta ovatko nämä vain yksilökohtaisia vikoja vai esiintyykö näitä kaikissa? Tietenkin esim. näyttöviat voivat olla katsojan silmissä, mutta koska itse koen olevani aikamoinen perfektionisti, niin luulisin että kaikki pienimmätkin viat saattaisivat häiritä minua. Softaongelmat ovat sitten toisarvoinen asia, koska ne ovat hyvin usein korjattavissa uudella softalla.

Ja vielä näin lopuksi haluaisin kysyä teiltä, että mikä olisi sellainen väliraha, jonka te voisitte tuosta puhelimesta maksaa? Niin ja vaihdossa siis antaisin 3510:n.

Kiitän.

2. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Ohjelmistoversio 4.18 korjasi TODELLA monta vikaa 6610. Nykyään siinä ei ole pahemmin muita bugeja kuin selaimessa pari.
    Minä viihdyn vallan mainiosti luurini kanssa. Se on hyvän näköinen ja sitä on kiva käyttää. Näyttö ei pahemmin väreile softauksen jälkeen ja se on tarpeeksi suuri.
    Ainoa häiritsevä asia luurissa on muistin vähyys. Se ei riitä pitkälle. Joutuu melko usein poistamaan pelejä ja ääniä uusien alta.
    Akku kestää viikon verran jos ei koko ajan ole wappaamassa ja radiota kuuntelemassa.

Minä suosittelen lämpimästi 6610. Veikkaisin että tämä luuri tulee jäämään sydämmeeni ainiaaksi ;)

3. Sir Hector

Tykkäykset:
    0
    Unohdin ensimmäisessä viestissäni mainita, että testasin tänään kaverin 7210:aa ja se tuntui minusta kovin "muoviselta" ja "huteralta". Vaikea selittää, mutta minusta tuntui, että jos 7210 putoaisi lattialle, niin se leviäisi tuhannen päreiksi. Tuntuuko 6610 tukevammalta ja kompaktimmalta paketilta?

4. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    itsellä ku oli toi 7210 niin kaverit koulussa tiputi kolme kertaa sen aika rajusti lattialle ja mitään ei tullut ja itselläkin lenteli ihan kivasti joten kestävä on

5. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Jos olet tyytyväinen nykyiseen puhelimeesi, etkä tarvitse ehdottomasti 6610:n (lisä)ominaisuuksia, niin älä vaihda.

Muuten 6610 vaikuttaa ihan hyvältä luurilta. Puhelin on kohtuullisen jämäkkä ja näppäimistössä hyvä tuntuma. Bugeja puhelimessa on saman verran kuin muissakin nokialaisissa ja näyttö on pitkälti makuasia.

6. Aero

Tykkäykset:
    0
    Ihan mielipideasia tämä että kannattaako ostaa vai ei. 6610 on mielestäni jämäkämpi ja vaikuttaa laadukkaammalta kun 7210, mutta silti en jaksanut sitä käyttää kuin kaksi päivää, jonka jälkeen möin pois. Jos tykkää Nokiasta, niin silloin 6610/7210 on luultavasti oiva vaihtoehto, tuskin se helposti rikki menee. 6610:ssa on kyllä äärettömän hyvät näppäimet, mutta taas esim. näyttö on huono. Softa omistamassani oli buginen ja valikko liian hidas. Minä henkkoht. en myöskään pidä koko s40 valikkorakenteesta, eli jo se karsiuttaa minut heti kättelyssä (vaikka taidankin ostaa 7250:n lähiaikoina, mutta sekin menee myyntiin takaisin varmaan pian :)

7. tatti10

Tykkäykset:
    0
    Minä hankin 6610:n viikko sitten ja pidin heti puhelimen yleistuntumasta ja ominaisuuksista. Mutta: ÄÄNI SÄRISEE! Siis ihan normaalissa puhelinkäytössä kuulokkeesta kuuluva ääni on särisevä. Kävin ostamani puhelimen kanssa Club Nokia -huollossa ja siellä kuuntelivat, että särisee todellakin. Lisäksi siinä kappaleessa oli ongelmana, että vastapuoli ei kuullut puhettani kunnolla, ääni katkeili. Tein sitten Club Nokia -vaihdon (swap), eli puhelimeni vaihdettiin uuteen (ja tässä tapauksessa todella uuteen, ei käytettyyn ja kunnostettuun, koska malli on uusi). Lähdin tyytyväisenä huollosta osaamatta aavistaa, että uusittu puhelimeni särisee ihan samalla tavalla kuin edellinenkin; kuuluvuusongelmat vastaanottajan päässä sen sijaan hävisivät.

Joten: kysymys 6610:ä käyttäville: onko teidän puhelimissanne särisevä ääni? Onko tämä puhelimen "ominaisuus" (sic) vai olenko saanut jo toisen viallisen koneen? Ääni on todella huono, verrattuna esim. entiseen 3210:ni, vaimoni vanhaan 5110:n ja hänen nykyiseen 6510:nsä.

8. bentseeni

Tykkäykset:
    0
    Omassa 6610:ni ei ole kyllä mitään särinöitä ym. ääniongelmia...

9. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Ei minun käytössäni olevassa yksilössä ääni särise muuta kuin ajoittain. Itseäni ärsyttää puhelimen mukana tulevat kuulokkeet, tai oikeammin niiden johdot. Niissä ei ole minkäänlaista klipsiä, jolla johdon voisi laittaa kiinni esimerkiksi takin kaulukseen autoa ajaessa. Lisäksi mikrofoni on vielä todella alhaalla. Kun autoon istuu, mikrofoni on jossain haarojen välissä, jos ei asettele johtoa tarkasti rullalle taskuun ja yritä viritellä mikrofonia esimerkiksi takin nappien väliin niin, että se pysyy paikallaan lähellä pään seutua. Kaiken lisäksi liitin on vielä niin löysä, että useasti hf on irronnut itsestään puhelimesta, jopa kesken ajon.

Muuten kaiken kaikkiaan ihan mukava puhelin. Näppäintuntuma on hyvä, kuoret eivät natise, akku kestää suhteellisen mukavasti. Olisin kuitenkin valmis vaihtamaan radion äänivalintaan, sillä radiota ei tule juurikaan puhelimessa kuunneltua, mutta äänivalinta olisi autoa ajaessa ihan kätevä. Ulkonäöltään 6610 on mielestäni parhaimman näköinen 6100/6610/7210-porukasta. Itse en kuitenkaan omalla rahalla ostaisi, mutta ei se huono valinta ole.

10. Tumppu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    6110
    Mikset käytä sitä hf;ää kuten on tarkoitettu l. johdot
    yhdistävä liitoskappale auki, johto niskan kautta ja
    liitoskappaleen puolikkaat kiinni vähän ninkuin laittaisit
    kaulaketjun (korvanapeista lähtee johdot kohti niskaa).
    Sillätavoin mikki on mukavan lähellä suuta ja äänesi kuuluu
    hyvin. Pop portti on kyllä luvattoman löysä...

11. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Kiitti vinkistä.. Tuotapa en ollut hoksannutkaan, sillä liitoskappale oli niin tiukka, että se ei tuntunut aukeamaan tarkoitetulta.. Taas viisastuttiin lisää.. Mutta pop-portti on tosiaan muutos huonompaan suuntaan mielestäni.

12. Bob the Builder

Tykkäykset:
    0

Ei ole ollut suurempia ongelmia särinän kanssa. Ainakin särisee huomattavasti vähemmän kuin 5110 aikoinaan. Muutaman kerran ääni on kuullostanut tosi tunkkaiselta ja särisevältä. Tätä näyttäisi esiintyvän kun puhelu tulee tietyistä lankaliittymistä. Mobiilista mobiiliin äänenlaatu on aina ollut ok. Lieneekö sattumaa?

6610 on muuten ollut ihan odotusten mukainen. Pop-portin löysä ote ja hieman heikko kosketuspinta on oikeastaan ainut pettymys tähän mennessä. Niin ja tuolla HF:llä voisi esimerkiksi käydä pilkillä mieluummin kuin että vaarantaa liikennettä johtohässäkällä.

13. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Minun luurissani ääni särisee juuri kun on avannut puhelun. Siis ei silloin kun vastaa vaan kun soittaa. Tuu-tuut äänien aikana ääni värisee mutta heti kun vastapuoli vastaa niin äänestä tulee hyvä.

14. tatti10

Tykkäykset:
    0
    Jep. Kävin päivällä uudestaan huollossa tuon telefoonin kanssa ja totesivat taas että OK, särisee, mutta eivät osanneet tehdä sille mitään. Kuulokkeen vaihto ei ole ratkaisu, koska särinää on yhtä lailla HF:ää käytettäessä (sen sijaan radio kuuluu aivan loistavasti, stereona ja ilman häiriöitä). Kokeilivat puhelinta myös toisella sim-kortilla, ei vaikutusta (minkä itsekin jo tiesin, koska olin eilen käynyt vaihtamassa kortin). Sanoivat sitten, että ottavat Nokiaan yhteyttä ja kysyvät mitä tehdä, ja soittavat sitten minulle. Mutta luuri siis jäi nyt minulle, koska huolto ei toistaiseksi osannut tehdä asialle mitään. Lievästi nyppii, saamarin kone kuitenkin maksoi neljä hunttia nykyfyffeä. Mutta ehkä sen vielä saa kuntoon. Jos ei, niin ehkä sen saa hyvällä diilillä treidattua 6510:in. Paskat värinäytöstä ja turhista Java-sovelluksista, vaimon 6510 on tuntunut huiman hyvältä käyttömasiinalta.

15. Sir Hector

Tykkäykset:
    0
    Selasin arvosteluja 6610:sta ja törmäsin näihin Mobile-reviewin arvostelun kuviin. Yllätyin positiivisesti luettuani arvostelun, sillä siinä mainittiin, että puhelimessa on siniset näppäimistön taustavalot. Nämä kuvat kuitenkin järkyttivät minua. Ovatko 6610:n taustavalot todellakin näin heikot/huonosti asetellut, kuten alimmassa kuvassa näkyy?

16. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    kyllä mun 6610:ssa kyllä ainakin on valkoiset näppäinten taustavalot ja todella huonosti aseteltuna.

17. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    [OT]3650:ssa on muuten todella hyvät näppäin valot mun mielestä[OT]

18. Guest Vieras

No on 7650ssa kin

19. Zakke

Tykkäykset:
    0
    Hyvä puhelin, joka on tarpeeksi tukevan tuntuinen ja näppis on oikein hyvä. Itse pidän s40 käyttöliittymästä, pikanappäimiä on juuri ne kaksi joita eniten tarvitsen, eli suora näppäin txt- kirjoittamiseen ja kalenteriin.

Tässä yksilössä ääni ei särise?

V.4.18 ja bugeja melkein nolla, se yksi vain on hiukka ärsyttävä :)

6510 jos riittää ominaisuuksiltaan, niin siinä tietty oiva vaihtoehto.

Z

20. djj Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Noinko on? Lähinnä olen kuullut negatiivisia mielipiteitä...

Jaa tämä viestiketju