1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Onglemia 3220 ja DKU-5 kaksikon kanssa

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja malhotra, 31/8/04.

1. malhotra

Tykkäykset:
    0
    Onglemia Pc Suiten kanssa, vaihe vaihteelta mitä olen tehnyt :

1. Elikkä latasin Nokian sivulta Pc Suiten uusimman (?) version 6.2
    2. Latasin ajurit DKU-5 datakaapelille
    3. Isken luurin kiinni kaapeliin ja 3220 sanoo "datalisälaite yhdistetty"
    4. Yhdistän DKU:n koneeseen ja Winukka sanoo että se ja se nokian laite on asennettu ja valmiina käytettäväksi
    5. Käynnistän Pc Suiten mutta mitään ei tapahdu ja ohjelma väittää, ettei yhteensopivaa puhelinta tai puhelinta yleisäkään ei ole yhdistetty

Kokeilin myös tehdä kohdat hiukan eri järjestyksessä niin, että ensin DKU ajurit--> boot, pc suite asennus ---> boot ja vasta sitten luuri kiinni, siinävaiheessa huomasin että tuo modeemi haku löysi puhelimen. Pc suite oli vieläkin mykkänä.

Useista yrityksistä huolimatta Pc Suite ei suostu tunnistamaan puhelintani. Olen siis suorittanut Nokia_dku-5.exen useasti, sieltä repair, remove ja uudestaan install, ei tulosta. Jos joku jaksaisi kirjoittaa ratalangasta väännetyn tutorialin miten tulee toimia, olisin todella kiitollinen. Itse olen aika hukassa näiden vehkeiden kanssa ja kohta meinaa luuri lentää seinään ja kone saada kengänkuvan kylkeensä.

EDIT: Tuo Nokia Modem Settings tjsp löytää puhelimen, mutta tuolla Pc Suiten puolella edelleen hiljaista

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ja suiten "porttivahti" valvoo oikeaa porttia, eikä kyseistä porttia varaa mikään muu?
    Eli ilmeisesti kaapelin ajurit ovat ok, jos jokin ohjelma luurin löytää sen päästä.

3. malhotra

Tykkäykset:
    0
    Mikä on porttivahti? Yksi harmaa hiuksi lisää, eli tuolla connection managerissa ei enää tuon minun modeemisähellykseni jälkeen ole lainkaan listattu USB:tä, ainoastaan sarjakaapeli ja infrapuna. Myöskään uudelleenasennuksen jälkeen USB:tä sinne ei ilmestynyt. Sitä aikaisemmin minusta oli myös USB listattuna. Järjestelmässä Port 1on Nokia adapter on listattu COM7:n kohdalle, en tiedä onko olennaista tietoa tai vaikuttaako mihinkään. On kyllä kerrassaan hankalaa saada tätä yhteyttä toimimaan.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Muistelen että USB pitäs olla, ja pitäs siis näkyä siellä.
    Näkyykö tuo COM portti Connention Managerissa? jos näkyy niin laite se vahtiin sitä.

5. malhotra

Tykkäykset:
    0
    Juuh, elikkäs taas oma ylimielisyyteni ja hutkitaan, ennenkuin tutkitaan toimintatapa teki tepposet. Ohjeita lukemalla ja soviliaan ja Jeffin neuvoja noudattamalla yhteys siis toimii täydellisesti. Kiitoksia vain avusta!

Jaa tämä viestiketju