1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ongelmia SIP-puhelimen kanssa (E61)

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Juzt, 8/2/08.

1. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Päivitin jokin aika sitten softan E61:seeni toivoen sen auttavan Internet-puhelimen ongemien kanssa salatussa verkossa (ilman WEP-salausta rekisteröinti ja soitto toimivat moitteetta, WEP päällä sekä rekisteröinti että itse puhelun soittaminen kesti n. 5 minuuttia kumpikin).

Tilanne kuitenkin vain paheni ja nyt koko ominaisuus on täysin käyttökelvoton. Puhelin kyllä rekisteröityy kiltisti palveluun (Saunalahden nettipuhelin) mutta ei soita. Ei minnekkään, koskaan. Jos valitsen internet puhelun soitettavaksi puhelin ei herjaa mitään, se vain palaa osoitekirjaan ihan kuin olisin "peruuta" valintanäppäimen sijasta. Tämä tapahtuu välittömästi soittovalinnan tekemisen jälkeen, eli puhelin ei edes yritä ottaa yhteyttä.
    Täsmälleen sama tapahtuu riippumatta siitä yritänkö soittaa WLAN vai 3G verkon yli. Netti sinänsä toimii muilla sovelluksilla ok kummankin yli.

Vastaavasti PC-Clientilla nettipuhelin toimii ok, joten vika tuskin on Saunalahdessakaan.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta ja/tai ratkaisuehdotuksia. Matkustan melko paljon joten WLAN:in yli soittaminen on minulle tärkeä ominaisuus, arvostaisin siis suuresti apua tämän ongelman suhteen.

Softa on 3.0633.09.04

2. Pika

Tykkäykset:
    1
    Samoja ongelmia on ollut täälläkin samalla luurilla mutta eri operaattorilla tosin. Operaattorin ja ulkomaalaisilta foorumeilta luetun perusteella tuo Nokian sip-client ei oikein osaa hoitaa tehtäviään natin takaa ja just E61:n kanssa tuntuu olleen aivan erityisen paljon ongelmia. Softapäivitystä on odoteltu jo toista vuotta mutta vissiin E61 on jäänyt noiden tuoreempien mallien jalkoihin tuotekehittelyn suhteen.

Jotkut ovat saaneet omansa pelaamaan jättämällä proxypalvelimen tiedot kokonaan pois (ei auttanut minulla), jotkut taas ovat laittaneet vaadittavat osoitteet ip-numeroina (ei auttanut minulla). Kumma kyllä, itse sain nettipuhelut pelaamaan Fringillä ja hyvin vieläpä pelaakin. Onhan se vaan vähän harmi, että nyt täytyy pitää puhelimen muistissa päällä ylimääräistä ohjelmaa vaikka puhelimessa on itsessäänkin jonkinmoinen sippiäpöstys. Minulla tuo äpöstys ei vaan suostu soittamaan puheluita, vaan ainoastaan vastaanottamaan niitä...

- Pika

Jaa tämä viestiketju