1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ongelmia Nokia 5230 kanssa

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja postipoika, 6/9/10.

1. postipoika

Tykkäykset:
    0
    Hei hyvät lukijat.

Olen taistellut uuden kännyni muutaman ongelman kanssa viikonlopun aikana useita tunteja.

Ongelma 1:
    Soittajan numero tulee aina näkyviin, mutta näkyviin ei tule osoitekirjassa olevan soittajan nimeä.
    Tai onhan ongelmassa yksi poikkeus. Kotilankapuhelimen (09*******) nimi "Koti" tulee näkyviin.
    Myös kodille annettu hälytysteksti "koti soittaa" näkyy.
    Myös kodille valittu oma soittoääni toimii.

Mutta kännyjen omistajien nimet eivät näy. ainoastaan numero näkyy.
    Hälytystekstiä ei näy eikä soittajalle valittu soittoääni vaihdu yleisestä valittuun
    Olen yrittänyt osoitekirjana käyttää kaikkia kolmea kombinaatiota muistien suhteen.

Ongelma 2:
    Kun olen valinnut videokuvauksen, kiin kamera on välittömästi rec-modella eikä kuva-alaa ole voinut asettaa ennen rec-modea haluamakseen.
    Rec-modea en saa pysyvästi pois. Se tuppautuu aina pause-tilaan ja poistuminen normaaliin kamera-tilaan on kyllä mystisten epäloogisten valintojen takana.

Ohjelmistopäivitys ei lupaa minulle nyt syyskuussa 2010 ainakaan mitään uutta.
    Onko nyt kohtalonani se paljon puhuttu Nokian insinööri vetoinen suunnittelu ja symbianin käyttäjä epäystävällisyys?

Postipoika

Löytyisikö lukijoilta ongelmiini ohjeita ennen kuin 5230 valmistus lopetetaan ja päivitysten teko pannaan jäihin.

2. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3452
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Numeroista vähintään duplikaatit tai jopa triplikaattejakin jossain muistiosiossa.

3. postipoika

Tykkäykset:
    0
    Kiitos vaivannäöstäsi kun annoit vihjeen
    Täytyy poistaa mahdolliset kaksoset.
    Ainakin molempien muistien perusnumerot täytyy kuitenkin säilyttää. (Vaikkakin ne luettaisiin duplikaateiksi)
    Kerron sitten tuloksen, kun olen testannut toiminnan.

Tiedätkö tuohon videon epämukavuuteen ratkaisua ?

Postipoika

4. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3452
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Pakko myöntää että en enää muista puhelimen logiikkaa videon osalta.

5. postipoika

Tykkäykset:
    0
    Hei Tonttu! Kiitos avusta

Nimien ongelma ratkesi ohjeittesi avulla

Kansainvälisen suosituksen mukaisesti olin laittanut läheisteni numerot osoitekirjaan myös merkinnöillä

ICE1 (vaimoni)
    ICE2 (tyttäreni)
    ICE3 (poikani)

ICE = In Case of Emergency, jonka osoitteen viranomaisten pitäisi osata kaivaa vaikkapa tiedottomaksi sairastuneen kännystä.

Tätyy keksiä uusi metodi mahdollista onnettomuustapausta varten, esim. poistaa ne osoitekirjan etunimi muistiosiot.

Postipoika

Jaa tämä viestiketju