1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ongelmia Insmatin SirfIII bluetooth mokkulan kanssa

Keskustelu osiossa 'GPS-paikannus', aloittaja karkka, 24/12/05.

1. karkka

Tykkäykset:
    2
    Onko satelliiteissa jotain ongelmia vai onko minun palikkani hajonnu? Laite löytää vain ikkunan läheltä vaivoin yhteyden satelliitteihin. Aikaisemmin on toiminut sisällä kaikkialla ihan hyvin. Ei se ole tippunut eikä muutenkaan kolahtanut mihinkään mikä voisi hajottaa sen. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

t: Karkka

2. Hakki

Hakki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Mulla meni kanssa kaksi päivää käytössä ollut Sirf 3 ihan pimeäksi. Soitin insmatille ja sain siltä uuden tilalle. Ilmeisesti aikapaljon viallisia liikenteessä.

3. karkka

Tykkäykset:
    2
    No mulla ei mennyt ihan pimeäksi, mutta jotenkin on herkkyys pielessä ainakin verrattuna siihen mitä se oli.

4. rutinof

Tykkäykset:
    0
    Väittäisin, että satelliitit on ok.

5. karkka

Tykkäykset:
    2
    Kyllä se gps mokkula näyttää nyt autossa toimivan ihan ok. yhteyden muodostus satelliittihin kestää vaan aika kauan (pari kolme minuuttia). Ajoin Espoosta itä-Helsinkiin eikä yhteys katkennut kertaakaan (pari kertaa oli tosin lähellä). Niin kuin joku täällä jo toisessa ketjussa totesi niin ilmeisesti yhteys muodostuu satelliitteihin nopeammin jos sitä yrittää heti uudestaan. Saattaa myös olla niin, että talon katolle satanut lumi estää nyt paremmin yhteyden satelliitteihin ja sen vuoksi kotona ei toimi enää yhtä hyvin.

6. toppis

Tykkäykset:
    0
    Mulla on sama ongelma alkuun löysi nopeesti satelliitit sisällä mut nyt kestää kauemmin tai välillä ei löydä ollenkaan mut kun käy ulkona niin heti löytää. Ootko ollu yhteydessä insmatin tuotetukeen?

7. karkka_mob

Tykkäykset:
    0
    Joo, tuotetuen mukaan ihan normaalia. Jos laite on pidempää sammuneena, satelliittien löytäminen kestää kauemmin ja kun ne ovat löytyneet, yhteys ei katkea yhtä helposti.

8. rasanttu

rasanttu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    12
    Ainakin nuo Sirf Star III-laitteet on erittäin herkkiä vikaantumaan. Mikäli palikka putoaa lattialle sen paikannusherkkyys putoaa samantien kymmeniä prosentteja. Lopulta laite on niin epätarkka ettei se löydä satelliitteja lainkaan.

9. karkka

Tykkäykset:
    2
    OK, täytyy seurata tilannetta. Toistaiseksi toimii nyt ihan hyvin. Ainoastaan yhteydenmuodostus kestää alussa kauan kun käytän sitä niin harvoin.

10. Aki78

Tykkäykset:
    0
    minulla myös alkoi olla ongelmia satelliittehin yhdistämisessä mutta vika korjaantui kun otin gps palikasta akun irti hetkeksi ja nyt taas pelittäny pitkään ihan normaalisti.

11. sahkari Vieras

Onkos kellään tietoa uskaltaako tuolla Insmat Sirf III mukana tulleella autolaturilla ladata puhelinta? Nokia 6680 mallia.

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Taitaa aika huonosti toimia luurin laturina.

13. rutinof

Tykkäykset:
    0
    Oliko tuo arvaus vai tieto?
    Minulla ainakin Insmat SirfIII:n mukana tullut laturi lataa puhelimia (9300 ja 6630) ihan moitteetta.

14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kokeiluja, tosin en tiedä onko eri erissä ollut erillaisia latureita, sillä mainitsemiesi luurienkin kohdalla toiminta ei ole ollut hyvää.

15. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Mulla toimii ainakin aivan täysin Nokian autolaturina. Olen käyttänyt tuota 9300, 9500, 9300i, 6630, 6230i ja 6822 -puhelimien kanssa ilman mitään ongelmia. Tuo mokkulan mukana tuleva laturihan on aivan normaali Nokian puhelimiin tarkoitettu tarvikeautolaturi. Tuohon viittaa mm. laturissa oleva tarra jossa oleva "mallinumero" alkaa "NOK"-tekstillä.

16. sahkari Vieras

Juu itsekin ajattelin että voisi käyttää koska ohjeissa sanotaan että GPS mokkulaa voi ladata nokian latureilla xx ja xx niin miksei sitten toisinpäinkin, mutta halusin kumminkin varmistua ennenkuin lykkään kiinni.
    Latasin tuon GPS mokkulan nokian omalla verkkolaturilla täyteen ennen ekaa käyttöä.

17. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Mäkin käytän yleensä autossa Nokian original-autolaturia sekä puhelimien että tuon mokkulan lataamiseen, mutta välillä on tuo Insmatin laturi käytössä kun tarvii ladata molempia yhtä aikaa.

18. sahkari Vieras

Navicoren tukisivuilla löytyy seuraava kysymys/vastaus:

Eli Ins Sirf III laturilla voi ladata Nokian matkapuhelinta

Jaa tämä viestiketju