1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ongelmia Idesanin kanssa

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja aphc, 16/1/04.

1. aphc

aphc

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N900
    Tilasin joulukuun alussa ko. firmasta SE z600 ja p900 puhelimet ennakkomaksulla. Z600 tuli ajallaan juuri ennen joulua -> ei ongelmia.

P900 saamista pidettiin todennäköisenä ennen joulua. Puhelinta ei kuitenkaan riittänyt minulle asti. Puhelin luvattiin viikolla 3 vuonna 2004. Liikkeen ilmoituksen mukaan olin kolmantena jonossa.
    Viikolla kolme sain vastauksena sähköpostiini, että puhelimia pakkaillaan paraikaa ja kyseisen päivän iltapäivällä olisi tiedossa monelle niitä voitaisiin toimittaa. Samaisena iltana tiedusteltuani asiaa, minulle kerrottiin, ettei puhelimia ole tullutkaan, mikä ei ole yhtään linjassa liikkeen antaman tiedon mukaan. Jos puhelimia jo pakkaillaan, niin miten niitä ei ole muka tullutkaan.
    Laiton tämän jälkeen torstaina 14.1 liikkeeseen mailin, jossa pyysin heitä selvittämään tilanteen puhelimen saatavuudesta ja palauttamaan minun rahani perjantaina, jos he eivät pysty antamaan vastausta/toimittamaan puhelinta. Sain puolen päivän aikaan mailin, jossa minulle luvattiin vastaus tänä iltana. Tähän hetkeen mennessä vastausta ei ole kuulunut.

Lisäksi on todella omituista, että minulle lähetettiin kuitti, jossa on p900 ja z600 puhelimet ja myyntipäiväksi on merkitty 5.1. Kuitissa ei myöskään ole puhelimien IMEI-koodeja.

Vastaaminen on ollut todella nihkeätä koko tilanteen ajan.

Miten minun tulisi menetellä?

Edit: Olen ostanut Idesanilta aiemminkin puhelimia ja kaikki on sujunut hyvin.

2. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    älä älä poika puhu, just tilasin muistikortin idesanista.

3. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Uskoisin että aphc kohdalla oleva ongelma on mallikohtainen ongelma... itse ainakin luotan firmaan täysin. Sieltä olen minä ja tuttunu tilannut puhelimia.

4. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    joo, hyvä niin. Siis että ei muissa tuotteissa ongelmia.

5. charlie_

Tykkäykset:
    0
    itse tässä taas odotellaan takuutodistusta 6600:a. saapui 17 joulukuuta ja takuutodistuksesta ei vielä tietoakaan.. pari mailia on jo sinnepäin tullut heitettyä ja vastausta viimeisestä mailista odotellaan. ihmetyttää mikseivät voi kirjoittaa takuutodistusta samalla kun luurit lähettävät.
    no täytyy ottaa puhelua idesaanin päin ens viikolla.

6. wiwwe

Tykkäykset:
    0
    Olis parempi tivata niiltä imei-koodillinen kuitti, koska muuten sillä ei ole huollossa mitään virkaa, jos kuittia kysyvät. Kuitti tarvitsee puhelimen mallin, imei-koodin sekä ostopäivämäärän.

7. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1336
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Jos saa arvata, niin tuossa P900:n kohdalla on käynyt niin, että tuote on ollut tukun suoratoimitusjonossa ja tukkuun viikolla 3 saapunut erä on ollut hyvin pieni minkä vuoksi Idesaninkin tilaukset ovat jääneet lähettämättä.

Takuukuittikysymykseen löytyy osittainen vastaus Idesanin palautefoorumilta http://members3.boardhost.com/idesan/msg/2664.html .

8. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Eikö ensimmäiseksi tullut mieleen selvittää Idesanin kanssa asiaa,ennen kuin täällä poraat.Uskon ,että löytyy ihan järkevä selitys.Idesan on nauttinut hyvin pitkään monen foorumilaisenkin luottamusta,koska on luotettava ollut.Eli ajatukset mistään kusettamisesta voidaan heti kättelyssä unohtaa.Eiköhän Esa itse selitä ,kunhan tämän topicin näkee.

9. pellavalaavu

Tykkäykset:
    0
    Tässä on tyypillinen ongelma mikä voi tulla siitä kun kauppias kuvittelee että tukkuliikkeen varasto onkin itse asiassa oman yrityksen varasto.
    Kannattas kauppiaan palata maanpinnalle ja elää oman rahatilanteensa mukaan, jos ei ole vara pitää omaa varastoa niin myy sitä mukaa kun saa ostettua tavaraa tukusta, ei ole oikein rahastaa etukäteen asiakkaalta jos ei ole VARMA milloin saa tavaraa myyntiin. On tosi hullua että asiakas maksaa puhelimen etukäteen ja odottaa sitä kauan aikaa ja rahat makaa (toivottavasti) kauppiaan tilillä, rahastaminen pitäisi alkaa siinä vaiheessa kun tavaraa on hyllyssä tai saatavuus on varmaa.
    No, sainpahan sanoa mielipiteeni.

10. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tätä etukäteen perittävää rahaa kutsutaankin "ennakko varausmaksuksi"Ostaja tietää kyllä riskin varatessaan ennakkoon tietyn puhelimen.Tietää myös senkin,että tilaus saattaa viivästyä tukun toimitusongelmankin vuoksi.Siksi ennakkovarausta maksaessa pitää varautua tähän,ellei sitten jaksa odottaa,että tavara on jo nettikauppiaan saatavilla.Hätähousuilusta voi tulla mielipahaa,mutta viisas odottaa;)

11. mobiilisti Vieras

Jos nettikauppiaan vastauksen antaminen meilikyselyyn kestää enemmän kuin päivän, niin jossain mättää. Itselläni on samanlaisia kokemuksia Idesanista (jopa 3 päivää), ja siksi en asioikaan hänen kanssaan.

Isopahkala (Puhelinkioski) vastaa parissa tunnissa ja se sopii mulle paljon paremmin :)

Ei kai kukaan tee kauppoja sellaisen kivijalkakauppiaankaan kanssa joka kesken kaupanteon häipyy takahuoneeseen päiväksi pariksi.

12. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Voihan Idesanin Esalla olla vaikka jotain tärkeämpääkin tekemistä,kuin päivystää netin edessä.Esimerkiksi lapsi kipeänä tms joka menee kaiken ohi.Voi olla ihan inhimillesestäkin asiasta kysymys.Mistä tuota tietää vaikka makaa 40 asteen kuumeessa sängyn pohjalla.tuskinpa jotain puhelimen tilaajaa pakoilee kuitenkaa.Älyttömiä hätähousuja täällä näkyy kyllä olevan,joilla elämä menee ihan sekaisin ,kun pulloja keräämällä kerätyilla rahoilla tilataan luuri ja menee päivän yli;)

13. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Tietenkin voi, mutta esim. tuo kuittisähellys on jatkunut jo niin pitkään kuin muistan. Lisäksi ainakin itseäni harmittaa, kun eivät pidä sivujaan ajantasalla, eli myyvät tuotteita joita ei ole edes saatavilla. Olen itsekin ostanut kyseisestä kaupasta ja kaikki sujui muuten hyvin, mutta kuittia sai hieman patistella. Asiallinen kritiikki on aina paikallaan.

14. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tottakai asiallinen kritiikki on paikallaan,mutta kuten ensimmäisessä viestissäni tähän osioon jo sanoin,niin annetaan Esan itse selvittää,että mikä on tilanne ja syy ollut.jää meiltä muilta turhat spekuloinnit sitten vähemmälle.

15. mobiilisti Vieras

En ymmärrä sun tyyliäsi räksyttää ja jatkuvasti arvostella muita foorumilaisia heidän ongelmistaan. Annat sen vaikutelman kuin olisit itse kaikkien yläpuolella, herra täydellisyys!

16. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Jäitä hattuun pojan kloppi.Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.Kuten jo sanoin,niin yleensä jengillä on hirveä tarve kirjoittaa tänne ensin,kuin selvittää asioita asianomaisen kanssa.Korjaa jos olen väärässä.Niin kuin se yks hätähousu kirjoitteli Isopahkalalle E-700 puhelimen viivästymisestä.
    (OT:) Vai itse täydellisyys.Mun mielestä täydellinen mies on sellainen ,jolla on 25cm.Mulla puuttuu sentti,joten en minäkään ihan täydellinen ole;)

17. mobiilisti Vieras

Tuon sinä osaat...nimittelyn siis. Vai pojankloppi :) Tuon otan kohteliaisuutena, sillä nuo klopppiajat ovat taaksejääneitä. Muiden nimittely tosiasioita tietämättä on nimenomaan mainitsemaani "muiden yläpuolelle asettautumista". Ihme tarve korostaa itseään?

Minä puolestani ymmärrään varsin hyvin, jos joku esim. pulloja keräämällä rahat kasaan saatuaan ostaa puhelimen nettikaupasta-maksettua tavaraa ei kuulu-meileihin ei vastata! Hätähän siitä tulee. Ja tämä foorumi on juuri sitä varten, että täällä voi kertoa surujaan ja ilojaan, sekä jakaa kokemuksiaan.

Ylilyöntejä varmasti tulee, mutta nekin voi käsitellä asiallisesti.

18. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Joo tietämätön olen asiasta,kuten sinäkin,sekä kaikki muutkin siihen saakka,kunnes Säkkinen SELVENTÄÄ ASIAN meille kaikille,että mikä oli syy.tässähän voidaan spekuloida puolipäivää puolin ja toisin,mutta eiköhän me jakseta sen Esan vastausta odotella,kun täällä käy kuitenkin lukemassa juttuja.

19. pellavalaavu

Tykkäykset:
    0
    Eikös varausmaksu tarkoita että maksetaan pieni käsiraha ja loput sitten kun kauppa syntyy?

20. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Ainakin ylläpitäjä ja muut kumppanit ottavat koko summan aina kerrallaan.Ehkä muotoilin sanojani hieman väärin,mutta tarkoitin ennakkomaksu täydestä hinnasta nettikauppiaan tilille joka kattaa varauksen tuotteeseen.Eli saa laitteen ensimmäisten joukossa varausjärjestyksen mukaan.

Jaa tämä viestiketju