1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ongelmaa 3G:n kanssa

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Jonke, 4/7/07.

1. Jonke

Tykkäykset:
    0
    Lyhyesti selitettynä ongelma on sellainen, että sisällä opera toimii hyvin (Puhelin Nokia 6630), kun 3G-verkko ei pelaa täällä sisällä, vaan toimii siinä vanhassa verkossa, mikä onkaan nimeltään. Mutta sitten kun menee ulos, ja taajuuspylvän alle ilmestyy 3G-logo, ei operan käyttäminen enää onnistu, vaan puhelin valittaa, että ei onnistu; "...yhteysasetuksissasi saattaa olla jotain häikkää..". Puhelin oma selain taas valittaa jostain pakettidataan liittyvästä. Soneran gprs-asetukset tässä on, ja elisalta tilasin äsken uudet, mutta eivät saapuneet vielä..

Auttaisikohan jos tuonne pakettidata -> yhteysosotteeseen laittaisi oikean osoitteen, siellä kun ei tällä hetkellä ole mitään?

Kiitos jo etukäteen
    -Jonke

2. Richie_79

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Räätälöity Samsung Galaxy s7
    Vaikuttaa vahvasti siltä, että operaattorisi (Sonera?) 3G GGSN tai 3G SGSN pakettidataisessa UMTS runkoverkossa tökkii. (itse veikkasin GGSN jos yhteyden muodostamiseen menee hetki aikaa ennenkuin virheilmoitus tulee) Ongelma korjautuu yleensä itsekseen kun operaattorin NOC:issa huomataan ongelma. Tosin nopeutat ongelman korjaamista jos teet itse ilmoituksen operaattorisi aspaan.

ps. Käytäthän tietysti ainoastaan OMAN operaattorisi tietoliikenneyhteysasetuksia etkä kenenkään muun.

pss. Sen vanhan verkon nimi oli GSM ;)

3. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Ilmestyykö sinne 3G-merkin ylle kuuluvuustolppia? Jos kenttä on liian heikko ei yhteys tietenkään voi toimia.

4. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    kyllä minä tulkitsen ketjun aloittajan kirjoituksen siten että hänellä on elisan liittymä

5. JPW™ Vieras

No, luonnollisesti tietenkin pitäisi olla oman operaattorin asetukset puhelimessa.

Jaa tämä viestiketju