1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ongelma TomTom Mobile 5:n ja Nokia 3230:n kanssa

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja TomiDude, 2/1/06.

1. TomiDude

Tykkäykset:
    0
    Tervehdys kaikille matkapuhelimista ja GPS:stä tietäville - minulla on ongelmia.

Ostin joulun alla TomTomin Mobile 5 Skandinavia 2005 version uuteen Nokian 3230 puhelimeen. Kaikki tuntuu muuten toimivan kivasti, mutta ajoittain puhelimen näyttö saattaa mennä pimeäksi navigoinnin aikana, eikä se siitä enää oikene muutoin kuin puhelimen sammuttamalla. Ainoastaan TomTomin softa näyttäisi kaatuvan, sillä puhelimeen voi yhä soittaa ja minä pystyn vastaamaan, mutta kuten mainittua - näytön pimeyden vuoksi kaikki muu onkin mahdotonta. Puhelimen omat softat ovat ajanmukaiset, tarkastettu valtuutetulla Nokia-huoltajalla. Onko kenelläkään vinkkejä/ideoita/kokemuksia?

Lisäksi minulla on toinen ongelma: Autossani on Nokian autopuhelinsarja CARK-91, johon olen vaihtanut soveltuvat CA-55 adapterikaapelin, sekä autotelineen CR-28. Kuningasajatuksena on ollut ladata kesäreissuilla kennykkää telineestä ja GPS:ää tupakinsytyttimestä ja kuunnella samalla navigointilaitteen komentoja kaiuttimista. Mutta ei. TomTom inahtaa korkeintaan ensimmäisen ohjeen keskusradion kautta ja sen jälkeen ohjeita ei heru, vaikka puhelimen irroittaisi telineestään. Mainittakoon, että puhelin toki suostuu ohjaamaan ääniopastein minua puhelimen oman kaiuttimen kautta, mutta tämä ilo lakkaa heti kun asettaa luurin telineeseen. Mitä pirua ja miksi?

On huomioitava, että autopuhelinsarja toimii kyllä moitteettomasti normaaleissa puhetilaisuuksissa - ei mitään vikaa. Samaten täsmälleen sama autosarja, puhelin ja GPS-vastaanotin -setti toimi niin ääniopastein kuin kaatumattakin kun kokeilin kaverini Navicore softaa vain sillä erolla, että puhelimessa oli kaverini SIM-kortti. Kyllä viiksettää!

Voisin helpostikin käydä vaihtamassa setin Navicoreen, mutta haluaisin pitää kiinni TomTomista vain siksi, että sen Eurooppa-pakettiin kuuluu Tsekki ja Puola toisin kuin Navicorella, sekä siksi, että TomTomiin voi ladata netistä irtokarttoja mm. New Yorkista ja se ominaisuus on kiva. Olen lähettänyt asiasta reklamaation TomTomille, mutta mitään ei ole vielä kuulunut. Onko kenelläkään ideoita mitä voisin tehdä?

Kiitos etukäteen, Tomi

Jaa tämä viestiketju