1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ongelma Bluetoothissa (nokia 6600)

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja mikka, 17/1/05.

1. mikka

Tykkäykset:
    0
    Niin eli pystyn siirtämään esim. my symbianista trialeja puhelimeen, mutta miksi puhelimesta en pysty siirtämään kuvia tietokoneelle tulee vain ilmoitus "Yhteyden muodostus ei onnistu."

Pc Suitellakaan en pysty siirtämään mitään puhelimeeni, se ei edes löydä puhelintani vaikka heti kun laitan bt donglen koneeseen usb huomaasen välittömästi.
    Sit tuonne oikeeseen alakulmaan kellon viereen tulee kuvake, jossa lukee Bluetooth on MIKA ja ku bt dongle on koneessa kiinni ja bluetoothikin päällä puhelimessa se valittaa: "BtWizard, Bluetooth device not found. Please verify that your Bluetooth device is properly connected and turned on."

Toivottavasti joku tajus ja osaa neuvoa.. :/

2. multi

Tykkäykset:
    0
    Itsellänikin on vähän vastaavia ongelmia, ostin tänään verkkokaupasta Prodigin bluetooth donglen. Puhelimenani on nokian 6600.

Päätin malttamattomana kokeilla sitä työpaikallani, asentaen ensin ajurit ja ohjelman verkkokaupan linkkinä olevasta .bin:istä (http://www.chinahandsfree.com/downloads/btw20040609.iso), jonka jälkeen asensin nokian pc-suite 6600:en.

Asennuksen jälkeen laitoin kaikki bluetooth portit mRouterista päälle, mutta pc-suitea käynnistäessä tulee tuttu "Please attach your Nokia 6600 to the PC and press OK to continue...".

Noin parin tunnin tappelun jälkeen asetuksia kokeillessani sain pc-suiten vahingonkaupalla toimimaan. Ikävä kyllä en muista mitä säädin ratkaisevalla kerralla, jotain Com-portteihin liittyvää bluetoothin advanced configurations valikosta.

Illalla yritin asentaa samaa settiä kotiini, jolloin ongelmat olivat tuttuja mutta erona oli että yhteyttä muodostaessa saan virheilmoituksen "The bluetooth serial port COM0 is now configured to connect to the device Omaluuri6600", jonka jälkeen "Remote device closed the connection." tjsp. Olen yrittänyt leikkiä eri com porttien kanssa mutta ei ota onnistuakseen...

Olen tietääkseni lukenut kaikki matkapuhelinforumin threadit jotka liittyy vastaaviin ongelmiin, sekä googlettanut useita samanlaisia tapauksia. _Todella_ monella tuntuu olevan samantapaisia ongelmia.

Olisin erittäin kiitollinen jos joku jaksaisi/osaisi, perus "ei taas näitä helvetin BT-ongelmia" -avautumisen sijaan neuvoa.

3. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Valitettavasti mitään yleispätevää kikkakolmosta ei ole.

Muutama asia joka kannattaa tarkastaa:

1) Jos haluat käyttää PC-Suitea BT:llä, niin poista kaikki muut yhteysmuodot Ohjauspaneelista PC-Suiten hallintaikonin kautta (siis ruksi ainoastaan kohtaan BT).

2) Katso että käytettävä com-portti täsmää sekä PC-Suitessa että BT-mokkulan hallintaohjelmistossa. Jos ei täsmää niin yritä muuttaa se oikeaksi BT-mokkulan hallintaohjelmistosta (koska PC-Suite huomioi nuo portinvaihtoyritykset miten sitä huvittaa).

3) Jos et onnistu vaihtamaan com-portteja samoiksi, niin kokeile kärsivällisesti kaikki porttivaihtoehdot PC-Suitesta läpi, yleensä jossain kohtaa tärppää vaikka porttien nimet olisivat ihan erilaiset PC-Suitessa ja BT-mokkulan hallintaohjelmistossa. Joskus saattaa auttaa myös yhteyden "herättely" BT-mokkulan hallintaohjelmasta käsin, yritä aktivoita BT Serial Port -profiili ja katso muodostuuko yhteys laitteeseen.

4) Jos et edellä mainituilla ohjeilla saa toimimaan niin poista PC-Suite, sen mukana tulleet modeemiajurit ja BT-mokkulan ohjelmistot. Sitten hae uusin PC-Suite (ajureineen) Nokian sivuilta ja uusin BT-mokkulan ohjelmisto valmistajan sivuilta.

5) Jos ei vieläkään tärppää, niin pyydä apuun henkilö joka on onnistuneesti viritellyt aiemminkin vastaavia kokoonpanoja. Käytännön kokemus on usein kullanarvoinen apu. Tai sitten vain unohdat koko BT-yhteyden. ;)

4. multi

Tykkäykset:
    0
    Kiitos veppis ohjeista, täytyy koittaa vielä taistella kotikoneella.

Jos joku muukin (aika varmasti moni:) taistelee tämän ongelman kanssa, niin täällä 19:26 kohdalla olevassa viestissä on jonkun ohje saada toimimaan. Huomasin juuri että työkoneellakin tulee aina yhteyttä muodostaessa tuo COM0 ilmoitus, jonka perään "Remote device closed the connection...", mutta toisin kuin kotona, tuon virheilmoituksen jälkeen menee hetki jonka jälkeen mRouteri löytää puhelimen ja pc-suite toimii. Tuo linkin tilanne on aika vastaava kuin työkoneellani paitsi minun ei tarvinnut lisäillä ylimääräisiä com portteja.

Kotikoneellani yhteyden muodostaminen luuriin tuntuu kaatavan explorerin kun vilahtaa työpöytä, jonka jälkeen trayllä ei ole enää koko mRouterin ikonia, prosessi kuitenkin pyörii taustalla.

Aion voittaa tämän ongelman :)

5. mikka

Tykkäykset:
    0
    mulla tää sanoo tuol Yhteyksissä Bluetooth verkko-yhteys katkastu ja sielt pitää vissii lisää tää kännykkä sinne mut se valittaa jotain et en oo vaihtanu puhelimen ja tietokoneen kanssa salasanoja? vaihdoin kyllä.. Bluetooth-laitteista näkee että minulla on COM4 lähtevät ja COM5 saapuneet.. noita comeja mun pitäis vissii ainaki vaihtaa.. mistä?

niin ja sit viel semmone juttu tost PC Suitesta, että kun latasin sen tuolta nokian sivuilta niin sain vain tämän näköisen ohjelman: http://www.geocities.com/affual/PC_Suite.JPG

miten sen missä on ne kaikki file transferit, music transferit jne?

6. multi

Tykkäykset:
    0
    Pakko luovuttaa, olen asentanut kaiken uudestaan jo kolmatta kertaa ja kokeillut kaikenlaisia asetuksia.. ei toimi pc-suite eikä toimi puppetmaster vaikka töissä samalla donglella toimii.

Onko jotain ihan toisenlaista usb donglea = ei widcomm ajureilla toimivaa? Voisin ostaa kotiin erilaisen palikan ja jättää tuon töihin kerran se siellä niin haluaa toimia :)

7. HemppaP

Tykkäykset:
    7
    Heittäkää vesilintua niillä WIDCOM ja muilla bt-donglen omilla ajureilla. Niillä ei tee mitään. Ovat vielä hitaampia kuin windowsin itse valitsemat jos teillä on windows xp sp2 asennettuna.

Service Pack2 auttaa moneen bluetooth ongelmaan.

Kun Pc-suite on asennettuna, klikkaa bt-ikonia oikeesta laidasta ja etsi luurisi. Sitten kun se on löytynyt ja ajurit sille asennettu(windows asentaa ne itse.), valitse siitä mRouterista "muodosta yhteys bluetooth laitteeseen".
    Ohjelma alkaa etsiä. Kun puhelimesi on näytöllä valitse puhelimesi ja paina ok. Näin mrouter yhdistää ja sen ikoni muuttuu, näkyviin tulee tietokoneen ja luurin yhteys.

Näin sen pitää pelata.

8. multi

Tykkäykset:
    0
    Siis miten XP:n pitäisi löytää ne ajurit itsestään? Töissä ainakin ensimmäistä kertaa asentaessa ei ollut donglen oma ajuriromppu sisällä ja valitti että laitetta ei voida asentaa..

9. nutri

Tykkäykset:
    0
    tämä puhuu asiaa,noin se pelaa

10. nutri

Tykkäykset:
    0
    Mikä service pack sulls siinä koneessa on 1 vai 2:n ,sun pitää asentaa siihen 2: vain siinä on tuo kaipaama ominaisuus

11. multi

Tykkäykset:
    0
    Sekä työ- että kotikoneessa XP eng. ja SP2 ja windowsupdatesta kaikki ajantasalla olevat päivitykset, kummassakaan ei toimi niin että pluggaa donglen kiinni ja XP löytäisi ajurit itse. Kokeilin siis ihan puhtaalta pöydältä että ei pc-suitea yms. asennettuna, vaan suoraan bt palikka kiinni usbiin.

12. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
  13. feenixx

Tykkäykset:
    0
  14. multi

Tykkäykset:
    0
    Onpas erittäin sekava tuo linkin keskustelu, pitäisikö sinne rekisteröityä ja kokeilla jotain patchattua vai suoraan tuota Widcomm Driver Ver. 4.0.1.700 ajuripakettia? Millä itse sait toimimaan?

15. feenixx

Tykkäykset:
    0
    Joo, pitää rekisteröityä. Ensin on asennettava virallinen Widcommin ajuri,
    mutta eri BT laitteiden valmistajat tekevät jostain syystä niin että
    lukitsevat ajurit pelkästään omalle laitteelleen. Nuo patchit on sitä varten
    että lukitus poistuu ja ajurit toimivat kaikilla BT vehkeillä.

Asennus ohjeet on yleensä patchien mukana, mutta jollei ole niin kuvio on
    tämä:

*asenna windcomm ajurit,
    *tapa BtTray.exe prosessi tehtävien hallinnasta (ja BTServer.exe jos se on päällä

*pura patchin 2 dll tiedostoa windows\system32 hakemistoon, wbtapi.dll tiedostoa ei voi
    korvata suoraan vaan entisen nimeä pitää ensin muuttaa, sitten kopioida patchattu
    (tiedosto on windowsin lukon alla)
    *korvaat 2 .exe tiedostoa c:\program files\widcomm hakemistosta patchin .exe tiedostoilla
    *käynnistät BTTray.exe:n ja homman pitäisi toimia

16. mikka

Tykkäykset:
    0
    mulla ei ainakaan toiminu noilla widcommin ajureilla ja patcheilla :/

17. feenixx

Tykkäykset:
    0
    moi, mikä BT laite sulla on käytössä?

voi olla että sen VID ja PID tunnukset joutuu käsipelin lisäämään
    \widcomm\bin hakemistossa olevaan btwusb.inf tiedostoon, että ajurit
    tunnistaa bt laitteen.

itse jouduin lisäämään oman MSI:n bt vehkeen.
    VID ja PID koodit löytää esim. laitehallinnan kautta.

oletko muuten katsonut tarjoaako valmistaja mahdollista firmware
    päivitystä?

Jaa tämä viestiketju