OnePlus6 vai Huawei Mate 10 Pro

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Jokke72, 26/9/18.

1. Jokke72

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Hei, täällä yksi Android newbie, mahdollinen takinkääntäjä joka kaipaa vahvistusta ostopäätökseen.

Taustana tiedoksi että olen käyttänyt iPhone ensimmäisestä versiosta lähtien.
    Lapsilla oli joskus jotkut halppis Samsungit mutta sen enempää en niihin tutustunut.
    Olen vaihtanut puhelimen n. kolmen vuoden välein ja nyt olisi sen aika tullut.

Uusien iPhone hinnat on kiivennyt sellaiselle tasolle että en ole enää valmis maksamaan
    luurista tuollaisia hintoja. Olen lukenut viimeisen kahden päivän aikana täällä olevat
    Huawei Mate 10 Pro Käyttökokemukset ja OnePlus 6 Käyttökokemus viestiketjut.
    M10 Pro kuullostaa näin ulkopuolisen näkökulmasta melkoiselta säätämiseltä
    jos verrataan tuohon OP6seen. Toiseksi tuo hetki sitten julkaistu Pie OP6lle kääntää
    ainakin minun vaakaa OP6n puolelle. Mutta niinkuin @Squit sen sanoi viestiketjussa "Oneplussassa parempi softa ja tehokkaampi. Sitten kaikki muu onkin Matessa parempaa. Stereokajarit, notchiton näyttö, isompi akku, IP-luokitus ja kamera tekisi sen että menisin Matella."

M10 Prohon ei ilmeisesti ole tullut päivityksiä yhtä paljon/useasti lupailuista huolimatta kuin
    OP6seen.

Haluaisin kuulla vielä mielipiteenne, kumpaan suuntaan teidän vaaka kääntyisi jos olisitte Android newbie ja vaihtamassa leiriä?

--
    VertaaPuhelimia.fi | OnePlus 6 vs. Huawei Mate 10 Pro

Viimeksi moderaattorin editoima: 26/9/18
  2. quqa Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    281
    Puhelinmalli:
    Google
    Jos vaihtoehdot ovat tuossa niin oma päätökseni olisi ehdottomasti OP6 vaikka notsi löytyykin.

Mutta, jos tuohon lisätään vielä pixel2/pixel2xl? Jos siis haluat saumatonta käyttöä ja iphonen kaltaista tasasta akun kulumista ilman ylläreitä niin taitaa android puolella pixeli olla ainut vaihtoehto. Ja taitaa voittaa edelleenkin myös kameran suhteen kaikki nuo mainitut puhelimet päivityksistä puhumattakaan.

3. AlpinaD10

AlpinaD10 Goldmember

Palaute - 100%
    16   0   0

Tykkäykset:
    1775
    Puhelinmalli:
    S9+
    Oneplus 5T:tä ja Mate 10 prota käyttäneenä oma mieli on edelleen kaksijakoinen. Oneplus "lähes" puhtaan androidin kanssa on minusta mieluisampi käyttää ja ollut jopa tilanteita, jossa OP toimi varmemmin kuin Huawei.
    MUTTA tosiaan kaikki muu onkin parempaa nyt tässä Matessa:
    Akku ja sen optomointi on erittäin hyvä (eikä tämä mitenkään epätasaiseen kulu) 100% on täysi ja siitä se alkaa tippua alaspäin prosenttiyksikkö kerrallaan.) Lataus on lähes yhtä nopea kummallakin valmistajalle, joten OP Warp chargea turha miettiä sen suhteen.
    Kamera Matessa on ihan toisella tasolla kuin OP5T (OP6 en ole verrannut, kuuleman mukaan ei se mitään huipputasoa ole)
    IP67 luokka on virallinen (onhan OP6 myös sään kestävä, mutta...)

Jos omenakelkasta hyppää androidiin, niin se on ihan jokaisen oma mieltymys kumpi EMUI vai OOS on mieluisampi.

Onnea siis valintaan.:D

4. amdnow

amdnow Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2016/2017 Supermoderaattori

Palaute - 100%
    127   0   0

Tykkäykset:
    11742
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    Noista kahdesta melkeipän oma kelkka kääntyisi OP6 puoleen. En lausu EMUI:sta sen enempää kuin että totean vain että pahimmassa tapauksessa se vaatii säätöä ja paljon.
    Kamera on Huaweissa hitusen parempi, mutta OP6:ssa kamera otti todella ison harppauksen parempaan suuntaan.
    Akku kestää myös Huaweissa paremmin, mutta loppupeleissä sillä ei ole paljonkaan merkitystä koska molemmat lataavat muutamassa minuutissa virtaa taas tunneiksi käyttöaikaa.

Se mikä tuon kaksikon erottaa eniten, on yleinen käyttö.
    OP on melkeinpä puhdas Android ja siis sellainen kuin Google sen haluaisi olevan. Huawei taas yrittää epätoivoisesti olla iOS ja epäonnistuu siinä mielestäni pahasti.
    OP:tä on todella helppo muokata vaikka fonttipaketilla, kun taas Huawein muokkaaminen ei onnistu muuten kuin asentamalla 3rd party launcher joka sekin kaatuilee ja EMUI tappaa sitä tasaisen varmasti.

Summa summarum. Itse ottaisin OP:n ihan peruskäytön vuoksi. Huawein ainoastaan jos kamera on suurin kriteeri.

Ja ainahan voit myös hakea puhelimen Gigantista. Sieltä saa nykyään myös Oneplussia, eli jos päätös osoittautuu vääräksi niin ei kun vaihtamaan :)

Timppavaan and Jokke72 like this.
  5. Jokke72

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Nyt taisit missata mun pointtini. Nuo hinnat kipuaa jo samoihin kuin uudet iPhonet.
    Eli hakusessa on ±500€ hintaluokan puhelin. Elisalla Mate 10 Pro 499€ ja OP6 64Mt 499€ ja OP6 128Mt 569€.

Juuri tällaisiin haluankin vastauksia kun en ole kumpaakaan OS käyttänyt.
    Eli EMUI ja OOS plussat ja miinukset, tekeekö Pie 9 OP6sta käytettävämmän jne jne

6. JoeBlack

JoeBlack Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    81   0   0

Tykkäykset:
    816
    Puhelinmalli:
    Vaihtuu
    @amdnow kanssa samoilla linjoilla. Mutta siihen vielä lisäten se, että jos uutena ostat niin itsepä melkein yrittäisin sen kolme viikkoa malttaa ja ostaa sen uusimman 6Tn samaan hintaan kuin nyt kutosen.

Jokke72 tykkää tästä.
  7. AlpinaD10

AlpinaD10 Goldmember

Palaute - 100%
    16   0   0

Tykkäykset:
    1775
    Puhelinmalli:
    S9+
    Noh perus toiminnot löytyy kyllä molemmista, mutta EMUI asetusvalikko tuntuu välillä todella epäloogiselta ja jotkin toiminnot saattaa olla nimetty(suomennettu) todella oudosti ja ne voi olla todella syvällä valikoiden pohjalla.
    Toisaalta asetuksissa on myös haku toiminto, mikä kyllä löytää kun vaan muistaa sitä käyttää.
    EMUIn mukana tulee myös jokunen turha appi, jota ei saa pois tai piiloon vaan ne on siedettävä. (lähinnä huawein omat health, kello, kalenteri, kaukosäädin, appgallery yms.)

Hämmennän vielä sen verran, ettei tuon OOS:n suomennoskaan ole mennyt nappiin ihan aina. Mutta minusta siinä on loogisempi ja selkeämpi asetusvalikko.
    OP5T:ssä ei bloatia ollut ihan niin paljoa, OP6 en valitettavasti tiedä.

Jokke72 tykkää tästä.
  8. Propulsion Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    67
    Tähän on kyllä pakko puuttua... Mulla on P20Pro:ssä 3rd party launcherina Nova. Ei oo kaatunut kertaakaan, ei oo EMUI tappanut kertaakaan. En ymmärrä yhtään mistä puhut.

Itse vaihdoin Oneplus 3T:stä tähän P20Pro:hon. Olihan tuo EMUI aluksi kauhea kulttuurishokki, mutta kun vaihdoin tuohon Novaan niin ei oo ollut kyllä oikeen mitään valittamista. Päivitykset tulee oneplussaan nopeammin ja kaikille kerralla, Huawei jakaa niitä hitaammin, tipoittain, saattaa ekan ja vikan luurin päivityksen välillä ihan Suomen sisällä olla 3vk aikaa.

Oneplussa on helpommin rootattavissa yms., ja custom-rommeja on saatavilla paljon.

Olen ollut tosi tyytyväinen tähän Huaweihin, mutta siitä huolimatta seuraava ei välttämättä ole Huawei. Valinta tehdään sitten kun sen aika tulee, sen mukaan mitä silloin markkinoilla on. Ei kai noilla OP6 ja Mate 10 Pro kummaltakaan metsään voi mennä. Jos nyt valitsisin itse noiden väliltä, niin OP6 olis varmaan mun valinta. Oneplussan "propellipääystävällisyys" veisi tuossa nimenomaisessa parissa oneplussan voittoon. Jos roottaus ja custom-rommit ei kiinnosta, niin eipä noilla juuri käytännön eroa ole.

9. amdnow

Palaute - 100%
    127   0   0

Tykkäykset:
    11742
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    Itselläni kaatuili juurikin Nova ja EMUI tappoi sitä myös tasaisin väliajoin. Puhelimena oli tuolloin Mate 10 Pro. P20Pro luuria en tainnut koskaan omistaa niin pitkään että olisin asentanut siihen Novaa.
    Mutta hyvä jos et ole moista koskaan kokenut. Itse olen ja muistaakseni tälläkin foorumilla on muita jotka ovat saman asian kokeneet.

10. Propulsion Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    67
    Voisko sitten olla, että matessa tuota tapahtuu, P20Pro ei. Tai Novan tai EMUIn päivitys muuttanut asiaa.

11. amdnow

Palaute - 100%
    127   0   0

Tykkäykset:
    11742
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    Tämä hyvin todennäköistä.

12. tuurim Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    11   0   0

Tykkäykset:
    31
    Puhelinmalli:
    S9 Plus
    Mulla oli M10Pro n.2kk Novalla käytössä ja ei kertaakaan kaatunut. Muutenkin kaikki pelasi hyvin. Ainut ongelma oli että Fonecta Caller ei toiminut kunnolla ja Always on / Lukitusnäytössä en saanut näkymään kaikkia ilmoituksia. Nyt S9 käytössä ja kaikki pelaa. ;)

13. JoeBlack

JoeBlack Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    81   0   0

Tykkäykset:
    816
    Puhelinmalli:
    Vaihtuu
    Jokke72 and AlpinaD10 like this.
  14. toivis85

toivis85 Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    19   0   0

Tykkäykset:
    741
    Puhelinmalli:
    Huihai P20 Pro
    Itse olen omistanut OP6 ja tällä hetkellä P20 Pro, joka on varsin lähellä Mate 10 Pro:ta.

Oma vaakakuppi kallistuu Huawein puolelle, ehkä monen mielestä yllättäen softan takia. Kyllä, EMUI saattaa olla sekava ja aggressiivinen virransäästön suhteen ja OOS on puhdas, mutta bugeja ja ongelmia mitkä liittyivät ohjelmistoon oli huomattavasti. Milloin bt-pätki, OP meni päivityksien myötä sössimään kameran HDR:n (ja Google camera port tuotti huomattavasti parempaa jälkeä kuin vakio sovellus, mikä kertoo paljon), hälytysäänet pätkäisi kesken, kellon herätyksen äänenvoimakkuus meni itsestään nollille, jne. Tuntui ikuiselta odotukselta sen suhteen, että laittaa softa-ongelmia kuntoon.

Huawei on toistaiseksi vain yksinkertaisesti toiminut paremmin ja vakaammin. En usko, että Mate on tässä poikkeus ja mukaan saat paremman akkukeston, huomattavasti paremman kameran, stereo kaiuttimet ja virallisen ip-luokituksen.

AlpinaD10 tykkää tästä.
  15. penran

penran

0   0   0

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    iPhone XS
    Jos olet jo 10 vuotta käyttänyt Applen puhelimia, tulee mahdollisesti halvemmaksi päivittää suoraan Appleen, kuin ensin Androidiin, ja sieltä tyytymättömänä takaisin. Päivitä vaikka kasiin tai XR:ään.

16. pikkulisko

pikkulisko Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Huawei mate 10 pro
    Mä vaihdoin keväällä iphone 7 -> samsung s8 ja parin kk jälkeen takas iphoneen, toi s8 oli jotenkin hankala enkä oppinut elämään sen kanssa (plus sormilukija ei toiminut ikinä ekalla). Nyt iphonesta sitten kuitenkin juurikin m10 prohon (uudet iphonet liian kalliita ja halusin dual simin) ja olen tykännyt. Asetuksien kanssa välillä vähän hukassa mutta muuten tosi jepa. Mietin myös itse op ja tämän välillä, mutta op jäi kauppaan koska käyn lenkillä myös sadekelillä. Ei tää huawein käyttis niin kamala ole, mä olen toistaiseksi pärjännyt ilman launcheria.

Ainiin ja akkukesto on ihan omaa luokkaansa verrattuna iphoneen, ja pikalatauksen myötä ei ahdista ettei ole tässäkään erillistä kuulokeliitäntää kun lataa about tunnissa täyteen. :)

Jokke72 tykkää tästä.
  17. Jokke72

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Kiitoksia vinkistä, meinasi jo lähteä luuri ostoon. Eiköhän sitä malta vielä 3vk :)

18. Unnoticed

Unnoticed Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    2774
    Puhelinmalli:
    P9
    Kun hinta on sama (tai tällä hetkellä jopa Mate 10Pro halvempi), niin ehdottomasti Mate. Onhan Oneplus mahtava luuri omassa hintaluokassaan, mutta akunkesto (ja oikea suorakulmainen näyttö) kallistaa kuitenkin vaakakupin Huaweihin. Kamerasta en tiedä, kun ei kiinnosta pätkän vertaa minkälaisia kuvia luurilla tulee. Eikä tämä EMUI nyt niin huono ole, oikeastaan vähiten säätöä vaatinut UI joka mun puhelimissa on ollut (pl. iPhone, jota ei voinut säätää) toki tämäkin on tottumiskysymys. :D

19. zozma

zozma Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    161
    Puhelinmalli:
    Huawei P20
    Itsellänikään ei ole koskaan 3rd party launcher kaatunut Huaweilla. Itse vain OP6 ja nykystä huawei p20 käyttäneenä voin sanoa, että OP on nopeampi, mutta huaweissa paljon parempi kamera ja jotenkin huawei tuntuu smoothimmalta animaatioinensa kuin Oneplus. Samoin akunkesto on OP6 hieman heikko verrattuna vaikkapa omaan p20, vaikka suunnilleen saman kokoiset akut ovatkin. Eli itse menisin Matella, joka on vieläpä halvempi.

Jaa tämä viestiketju