karkka

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Liittynyt
2.8.2002
Viestit
1368
Reaktiopisteet
911
Ostin eilen Oneplus 3T:n. Ekan käynnistyksen aikana puhelin ilmoitti uudesta päivityksestä. Hyväksyin sen ja latauksen jälkeen puhelin lähti käynnistymään uudestaan. Jäi kuitenkin jumiin updating tilaan eikä sen jälkeen käynnistynyt enää.

Vein laitteen Salon Elisaan, jossa sanoivat sen lähtevän SCF:n huoltoon. Ne lähettävät sen kuulemma Kiinaan huoltoon. Väittivät kivenkovaan et maksimi 2-3 viikkoa kestää. Onko jollain kokemuksia miten hyvin aikataulut pitävät ja onko tämän kaltaiset brick- ongelmat yleisiä esim. vakiopäivitysten yhteydessä?

Vähän luotto meni näihin kiinalaisiin kun päivitys voi jumittaa laitteen niin ettei se käynnisty enää. Olin myös Oneplussan takuutukeen yhteydessä ja siellä sanottiin, että alle 30vrk vanhat puhelimet hoitaa aina Elisa eikä Oneplus. Aluksi sanoivat, että kuuluu saada vaihtolaite suoraan hyllystä tilalle mutta myöhemmin selittivät, että Elisa tekee mitä tekee. Elisalla eivät tienneet asiasta mitään. Soittelivat jopa jollekin isommalle pomolle. Aika erikoista, että takuukuviot vieläkin näin sekaisin. Onhan näitä nyt jonkun verran kuitenkin Suomessa myyty.
 
Viimeksi moderaattorin editoima:
3

35736

Ei mitään uutta, että takuukuviot ei oo selvillä myyjäliikkeen kanssa. Oli merkki mikä tahansa. Ei auta kuin odottaa. Kyllä se voi siinä kolmessa viikossa tullakin takaisin, kun lähetillä menee.
 

sepde

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Liittynyt
24.8.2011
Viestit
264
Reaktiopisteet
107
Puhelinmalli
.
Ei mitään uutta, että takuukuviot ei oo selvillä myyjäliikkeen kanssa. Oli merkki mikä tahansa
Ot mutta sen olen huomannut että Applella ja Samsungilla kuviot ovat selkeimmät. Kävelee vain valtuutettuun liikkeeseen ja alle viikon päästä on toimiva luuri kädessä jos on selkeä laitevika takuun alaisessa tuotteessa.
 
7

702

Ei ne sitä kyllä kiinaan lähetä vaan eurooppaan Oneplussan huoltokumppanille. Riippuen tilanteesta niin 2-4viikkoa kestänee tuo reissu. Tosin jos toteavat suoraan että laite on rikki niin saattaa tulla uusi laite huomattavasti nopeammin.
 

skeba5

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
19.12.2012
Viestit
409
Reaktiopisteet
163
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S8 ja Huawei P20 pro
Ostin eilen Oneplus 3T:n. Ekan käynnistyksen aikana puhelin ilmoitti uudesta päivityksestä. Hyväksyin sen ja latauksen jälkeen puhelin lähti käynnistymään uudestaan. Jäi kuitenkin jumiin updating tilaan eikä sen jälkeen käynnistynyt enää.

Vein laitteen Salon Elisaan, jossa sanoivat sen lähtevän SCF:n huoltoon. Ne lähettävät sen kuulemma Kiinaan huoltoon. Väittivät kivenkovaan et maksimi 2-3 viikkoa kestää. Onko jollain kokemuksia miten hyvin aikataulut pitävät ja onko tämän kaltaiset brick- ongelmat yleisiä esim. vakiopäivitysten yhteydessä?

Vähän luotto meni näihin kiinalaisiin kun päivitys voi jumittaa laitteen niin ettei se käynnisty enää. Olin myös Oneplussan takuutukeen yhteydessä ja siellä sanottiin, että alle 30vrk vanhat puhelimet hoitaa aina Elisa eikä Oneplus. Aluksi sanoivat, että kuuluu saada vaihtolaite suoraan hyllystä tilalle mutta myöhemmin selittivät, että Elisa tekee mitä tekee. Elisalla eivät tienneet asiasta mitään. Soittelivat jopa jollekin isommalle pomolle. Aika erikoista, että takuukuviot vieläkin näin sekaisin. Onhan näitä nyt jonkun verran kuitenkin Suomessa myyty.
Puolaan menee luuri..Itsellä kesti noin 2viikkoa ja takaisin tuli korjattuna..Ei mitään valittamista Elisan takuuhuollosta..
 

karkka

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Liittynyt
2.8.2002
Viestit
1368
Reaktiopisteet
911
Kuulostaa lupaavalta. Salon liike ei vain tiennyt käytäntöjä. Eiköhän se sieltäkin samaan huoltoputkeen mene muiden kanssa.
 

karkka

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Liittynyt
2.8.2002
Viestit
1368
Reaktiopisteet
911
Nyt tuli SCF- huollolta sms.

"Työ XXX viivästysilmoitus, syy: toimitettu laitevalmistajan keskushuoltoon., Terveisin SCF Huolto."

Keskushuolto lienee Puolassa kuten joku täällä totesi. Mitä tarkoittanee sitten tuo viivästysilmoitus.
 
7

702

Nyt tuli SCF- huollolta sms.

"Työ XXX viivästysilmoitus, syy: toimitettu laitevalmistajan keskushuoltoon., Terveisin SCF Huolto."

Keskushuolto lienee Puolassa kuten joku täällä totesi. Mitä tarkoittanee sitten tuo viivästysilmoitus.

Eipä se oikeastaan tarkoita muuta kuin että se kesto pitenee hiukan kun lähetetty keskushuoltoon (kuten aika pitkälti kaikki nämä OP:n laitteet SCF:ltä lähtevät keskushuoltoon).
 

karkka

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Liittynyt
2.8.2002
Viestit
1368
Reaktiopisteet
911
Eipä se oikeastaan tarkoita muuta kuin että se kesto pitenee hiukan kun lähetetty keskushuoltoon (kuten aika pitkälti kaikki nämä OP:n laitteet SCF:ltä lähtevät keskushuoltoon).

OK. Toivotaan et sais takas korjattuna siinä lakisääteisessä kolmessa viikossa.
 

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
31   0   0
Liittynyt
7.12.2005
Viestit
39997
Reaktiopisteet
21358
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S10e + Note 8
OK. Toivotaan et sais takas korjattuna siinä lakisääteisessä kolmessa viikossa.
Tuo kolme viikkoa ei ole lakiin kirjattu, puhutaan kohtuullisesta ajasta. Aika veteen piirretty viiva tuo laki on, mutta taitaa sitä joitain ennakkotapauksia olla missä on päädytty johonkin tiettyyn viikkomäärään.
 

karkka

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Liittynyt
2.8.2002
Viestit
1368
Reaktiopisteet
911
Tuo kolme viikkoa ei ole lakiin kirjattu, puhutaan kohtuullisesta ajasta. Aika veteen piirretty viiva tuo laki on, mutta taitaa sitä joitain ennakkotapauksia olla missä on päädytty johonkin tiettyyn viikkomäärään.

Totta, tosin kuluttajaviraston laintulkinnan mukaan se on noin 2 viikkoa:

"Korjauksen kestoaika ja sijaislaite
Kuluttajansuojalain mukaan tavaran virheen korjaus on tehtävä kohtuullisessa ajassa. Missään ei kuitenkaan määritellä, miten pitkä tuo kohtuullinen korjausaika on. Kohtuullista korjausaikaa määriteltäessä otetaan huomioon tavaran välttämättömyys taloudessa ja kuluttajan tilanne sen käyttäjänä. Kohtuullinen korjausaika on yleensä korkeintaan kaksi viikkoa."
 

karkka

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Liittynyt
2.8.2002
Viestit
1368
Reaktiopisteet
911
Ot mutta sen olen huomannut että Applella ja Samsungilla kuviot ovat selkeimmät. Kävelee vain valtuutettuun liikkeeseen ja alle viikon päästä on toimiva luuri kädessä jos on selkeä laitevika takuun alaisessa tuotteessa.

Allekirjoitan tämän. Itsellä iPhone7 kulutti akkua paljon ja vein muutaman kk käytettynä huoltoon. 3 arkipäivän kuluttua oli uusi puhelin kourassa. Tässä Oneplus tapauksessa puhutaan kuitenkin heti uutena viallisesta puhelimesta kun eka päivitys/ käynnistys rikkoi koko luurin.
 

Stiff

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
52   0   0
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
3279
Reaktiopisteet
4811
Puhelinmalli
k
Ei kannata henkeä pidätellä sen aikataulun kanssa. Vein oman op3:n huoltoon 27.1. ja huoltohistorian mukaan laite on lähetetty keskushuoltoon 13.2. Sen jälkeen ei uusia päivityksiä aikatauluun. Kuusi viikkoa nyt mennyt ja pariin kuukauteen varauduin henkisesti kun puhelimen elisalle vein.
 

karkka

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Liittynyt
2.8.2002
Viestit
1368
Reaktiopisteet
911
Ei kannata henkeä pidätellä sen aikataulun kanssa. Vein oman op3:n huoltoon 27.1. ja huoltohistorian mukaan laite on lähetetty keskushuoltoon 13.2. Sen jälkeen ei uusia päivityksiä aikatauluun. Kuusi viikkoa nyt mennyt ja pariin kuukauteen varauduin henkisesti kun puhelimen elisalle vein.
Tuossa ajassa voit vaatia jo mun mielestä kaupan purkua. Tuo maksimi 2 viikkoa on Kuluttajaviraston laintulkinta. Antoivatko Elisalta varalaitteen huollon ajaksi? Itselle tarjosivat 3 vaihtoehtoa, joista jokaisen näyttö oli niin naarmuilla ettei niistä nähnyt mitään.
 

Stiff

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
52   0   0
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
3279
Reaktiopisteet
4811
Puhelinmalli
k
Tarkennetaanpa sen verran että kyseessä ei siis ollut takuuhuolto vaan rikkoutuneen näytön vaihtaminen. En tiedä sitten onko näissä hommissa vähän verkkaisemmat aikataulut. En siis kysellytkään mitään varalaitteita, ostin op3t.
 

karkka

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Liittynyt
2.8.2002
Viestit
1368
Reaktiopisteet
911
Tarkennetaanpa sen verran että kyseessä ei siis ollut takuuhuolto vaan rikkoutuneen näytön vaihtaminen. En tiedä sitten onko näissä hommissa vähän verkkaisemmat aikataulut. En siis kysellytkään mitään varalaitteita, ostin op3t.

OK. Ilmoittele sitten kun saat sen takaisin.
 

Stiff

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
52   0   0
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
3279
Reaktiopisteet
4811
Puhelinmalli
k
Tällä aikataululla menee näytön vaihto Elisan kautta.
 

Liitteet

  • Screenshot_20170314-103614_01.png
    Screenshot_20170314-103614_01.png
    143.7 KB · Katsottu: 773

kowardi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
245   0   0
Liittynyt
20.5.2011
Viestit
12650
Reaktiopisteet
18055
Puhelinmalli
joku lippulaiva
Ihan inhimillinen :D
 

karkka

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Liittynyt
2.8.2002
Viestit
1368
Reaktiopisteet
911
Matka huollosta Saloon kestää näköjään aika pitkään. Lähetetty piirikortti vaihdettuna jo noin viikko sitten Saloon, mutta sinne ei ole vielä kuulemma saapunut. Huoltoon päin meni parissa vuorokaudessa.
 

karkka

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Liittynyt
2.8.2002
Viestit
1368
Reaktiopisteet
911
Kävin eilen hakemassa korjatun puhelimen pois elisalta Itäkeskuksesta. Oli siellä maannut melkein viikon kun Elisa Shopit Salo ei lupauksista huolimatta ilmoittanut asiasta minulle. Kysyin vielä asiaa 2 kertaa joista jälkimmäinen kysely sen jälkeen kun olivat jo lähettäneet puhelimen itikseen. Eivät edes olleet halukkaita selvittämään asiaa tai pahoitelleet millään lailla.

Onneksi Elisan asiakaspalvelu selvitti nopeasti että puhelimen voi noutaa liikkeestä.

Tämän kokemuksen perusteella en suosittele Salon Elisa Shopitia kenellekään.
 
Top Bottom