1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Oneplus takuuhuolto Elisan kautta

Keskustelu osiossa 'OnePlus', aloittaja karkka, 3/3/17.

  1. karkka Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    2/8/02
    Viestit:
    629
    Tykkäykset:
    2
    Ostin eilen Oneplus 3T:n. Ekan käynnistyksen aikana puhelin ilmoitti uudesta päivityksestä. Hyväksyin sen ja latauksen jälkeen puhelin lähti käynnistymään uudestaan. Jäi kuitenkin jumiin updating tilaan eikä sen jälkeen käynnistynyt enää.

    Vein laitteen Salon Elisaan, jossa sanoivat sen lähtevän SCF:n huoltoon. Ne lähettävät sen kuulemma Kiinaan huoltoon. Väittivät kivenkovaan et maksimi 2-3 viikkoa kestää. Onko jollain kokemuksia miten hyvin aikataulut pitävät ja onko tämän kaltaiset brick- ongelmat yleisiä esim. vakiopäivitysten yhteydessä?

    Vähän luotto meni näihin kiinalaisiin kun päivitys voi jumittaa laitteen niin ettei se käynnisty enää. Olin myös Oneplussan takuutukeen yhteydessä ja siellä sanottiin, että alle 30vrk vanhat puhelimet hoitaa aina Elisa eikä Oneplus. Aluksi sanoivat, että kuuluu saada vaihtolaite suoraan hyllystä tilalle mutta myöhemmin selittivät, että Elisa tekee mitä tekee. Elisalla eivät tienneet asiasta mitään. Soittelivat jopa jollekin isommalle pomolle. Aika erikoista, että takuukuviot vieläkin näin sekaisin. Onhan näitä nyt jonkun verran kuitenkin Suomessa myyty.
     
    Viimeksi moderaattorin editoima: 3/3/17
  2. MGM

    MGM Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    17/11/08
    Viestit:
    14794
    Tykkäykset:
    3645
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Ei mitään uutta, että takuukuviot ei oo selvillä myyjäliikkeen kanssa. Oli merkki mikä tahansa. Ei auta kuin odottaa. Kyllä se voi siinä kolmessa viikossa tullakin takaisin, kun lähetillä menee.
     
  3. sepde Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    24/8/11
    Viestit:
    242
    Tykkäykset:
    96
    Puhelinmalli:
    Älypuhelin
    Ot mutta sen olen huomannut että Applella ja Samsungilla kuviot ovat selkeimmät. Kävelee vain valtuutettuun liikkeeseen ja alle viikon päästä on toimiva luuri kädessä jos on selkeä laitevika takuun alaisessa tuotteessa.
     
  4. Infra

    Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

    Liittynyt:
    15/7/02
    Viestit:
    23903
    Tykkäykset:
    8048
    Puhelinmalli:
    Galaxy S8
    Ei ne sitä kyllä kiinaan lähetä vaan eurooppaan Oneplussan huoltokumppanille. Riippuen tilanteesta niin 2-4viikkoa kestänee tuo reissu. Tosin jos toteavat suoraan että laite on rikki niin saattaa tulla uusi laite huomattavasti nopeammin.
     
  5. skeba5

    skeba5 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/12/12
    Viestit:
    263
    Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Lumia 950 xl, Oneplus 3T
    Puolaan menee luuri..Itsellä kesti noin 2viikkoa ja takaisin tuli korjattuna..Ei mitään valittamista Elisan takuuhuollosta..
     
  6. karkka Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    2/8/02
    Viestit:
    629
    Tykkäykset:
    2
    Kuulostaa lupaavalta. Salon liike ei vain tiennyt käytäntöjä. Eiköhän se sieltäkin samaan huoltoputkeen mene muiden kanssa.
     
  7. karkka Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    2/8/02
    Viestit:
    629
    Tykkäykset:
    2
    Nyt tuli SCF- huollolta sms.

    "Työ XXX viivästysilmoitus, syy: toimitettu laitevalmistajan keskushuoltoon., Terveisin SCF Huolto."

    Keskushuolto lienee Puolassa kuten joku täällä totesi. Mitä tarkoittanee sitten tuo viivästysilmoitus.
     
  8. Infra

    Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

    Liittynyt:
    15/7/02
    Viestit:
    23903
    Tykkäykset:
    8048
    Puhelinmalli:
    Galaxy S8
    Eipä se oikeastaan tarkoita muuta kuin että se kesto pitenee hiukan kun lähetetty keskushuoltoon (kuten aika pitkälti kaikki nämä OP:n laitteet SCF:ltä lähtevät keskushuoltoon).
     
  9. karkka Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    2/8/02
    Viestit:
    629
    Tykkäykset:
    2
    OK. Toivotaan et sais takas korjattuna siinä lakisääteisessä kolmessa viikossa.
     
  10. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    27502
    Tykkäykset:
    6147
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Tuo kolme viikkoa ei ole lakiin kirjattu, puhutaan kohtuullisesta ajasta. Aika veteen piirretty viiva tuo laki on, mutta taitaa sitä joitain ennakkotapauksia olla missä on päädytty johonkin tiettyyn viikkomäärään.
     
  11. karkka Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    2/8/02
    Viestit:
    629
    Tykkäykset:
    2
    Totta, tosin kuluttajaviraston laintulkinnan mukaan se on noin 2 viikkoa:

    "Korjauksen kestoaika ja sijaislaite
    Kuluttajansuojalain mukaan tavaran virheen korjaus on tehtävä kohtuullisessa ajassa. Missään ei kuitenkaan määritellä, miten pitkä tuo kohtuullinen korjausaika on. Kohtuullista korjausaikaa määriteltäessä otetaan huomioon tavaran välttämättömyys taloudessa ja kuluttajan tilanne sen käyttäjänä. Kohtuullinen korjausaika on yleensä korkeintaan kaksi viikkoa."
     
  12. karkka Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    2/8/02
    Viestit:
    629
    Tykkäykset:
    2
    Allekirjoitan tämän. Itsellä iPhone7 kulutti akkua paljon ja vein muutaman kk käytettynä huoltoon. 3 arkipäivän kuluttua oli uusi puhelin kourassa. Tässä Oneplus tapauksessa puhutaan kuitenkin heti uutena viallisesta puhelimesta kun eka päivitys/ käynnistys rikkoi koko luurin.
     
  13. Stiff Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/06
    Viestit:
    546
    Tykkäykset:
    91
    Puhelinmalli:
    OP3T
    Ei kannata henkeä pidätellä sen aikataulun kanssa. Vein oman op3:n huoltoon 27.1. ja huoltohistorian mukaan laite on lähetetty keskushuoltoon 13.2. Sen jälkeen ei uusia päivityksiä aikatauluun. Kuusi viikkoa nyt mennyt ja pariin kuukauteen varauduin henkisesti kun puhelimen elisalle vein.
     
  14. karkka Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    2/8/02
    Viestit:
    629
    Tykkäykset:
    2
    Tuossa ajassa voit vaatia jo mun mielestä kaupan purkua. Tuo maksimi 2 viikkoa on Kuluttajaviraston laintulkinta. Antoivatko Elisalta varalaitteen huollon ajaksi? Itselle tarjosivat 3 vaihtoehtoa, joista jokaisen näyttö oli niin naarmuilla ettei niistä nähnyt mitään.
     
  15. Stiff Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/06
    Viestit:
    546
    Tykkäykset:
    91
    Puhelinmalli:
    OP3T
    Tarkennetaanpa sen verran että kyseessä ei siis ollut takuuhuolto vaan rikkoutuneen näytön vaihtaminen. En tiedä sitten onko näissä hommissa vähän verkkaisemmat aikataulut. En siis kysellytkään mitään varalaitteita, ostin op3t.
     
  16. karkka Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    2/8/02
    Viestit:
    629
    Tykkäykset:
    2
    OK. Ilmoittele sitten kun saat sen takaisin.
     
  17. Stiff Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/06
    Viestit:
    546
    Tykkäykset:
    91
    Puhelinmalli:
    OP3T
    Tällä aikataululla menee näytön vaihto Elisan kautta.
     

    Liitetyt tiedostot:

  18. kowardi

    kowardi Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    20/5/11
    Viestit:
    5452
    Tykkäykset:
    3297
    Puhelinmalli:
    lippulaiva
    Ihan inhimillinen :D
     
  19. karkka Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    2/8/02
    Viestit:
    629
    Tykkäykset:
    2
    Matka huollosta Saloon kestää näköjään aika pitkään. Lähetetty piirikortti vaihdettuna jo noin viikko sitten Saloon, mutta sinne ei ole vielä kuulemma saapunut. Huoltoon päin meni parissa vuorokaudessa.
     
  20. karkka Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    2/8/02
    Viestit:
    629
    Tykkäykset:
    2
    Kävin eilen hakemassa korjatun puhelimen pois elisalta Itäkeskuksesta. Oli siellä maannut melkein viikon kun Elisa Shopit Salo ei lupauksista huolimatta ilmoittanut asiasta minulle. Kysyin vielä asiaa 2 kertaa joista jälkimmäinen kysely sen jälkeen kun olivat jo lähettäneet puhelimen itikseen. Eivät edes olleet halukkaita selvittämään asiaa tai pahoitelleet millään lailla.

    Onneksi Elisan asiakaspalvelu selvitti nopeasti että puhelimen voi noutaa liikkeestä.

    Tämän kokemuksen perusteella en suosittele Salon Elisa Shopitia kenellekään.
     

Jaa tämä viestiketju