OnePlus Nord

Hpla

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
5
Puhelinmalli
lumia900
Mulla on toiminu kyllä hienosti tämä. Mitään bugituksia ei oo tullu eteen.

Sellainen miinus puhelimessa on, että mediaa kuunnellessa volumea ei saa tarpeeksi pienelle, no toki hiljaiseksi saa, mutta ääni joko ei kuulu ollenkaan tai kuuluu liian kovalla. Pikkulapsiperheessä huono ominaisuus, kun ei voi katsoa videoita äänen kanssa iltaisin tai päiväuniaikaan... Onko tälle mitään tehtävissä, vai kärsitäänkö vaan?

Nahkatukka

* V I P *
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
4379
Puhelinmalli
OnePlus 7T

Sellainen miinus puhelimessa on, että mediaa kuunnellessa volumea ei saa tarpeeksi pienelle, no toki hiljaiseksi saa, mutta ääni joko ei kuulu ollenkaan tai kuuluu liian kovalla. Pikkulapsiperheessä huono ominaisuus, kun ei voi katsoa videoita äänen kanssa iltaisin tai päiväuniaikaan... Onko tälle mitään tehtävissä, vai kärsitäänkö vaan?
Kuulokkeet

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1
Puhelinmalli
OnePlus Nord
Ihmeen vaikeaa on kyl saada nuo Google/nettibugit korjattua... Jos tosiaan odottaisi sen Oxygen 11 ja sit miettisi, kannattaako tällä jatkaa. Mitenkähän myyjätaho suhtautuu, jos menee reklamoimaan bugisesta puhelimesta? Kai se pitäisi vähintään vaihtaa?

inffy

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
66   0   0
Reaktiopisteet
19370
Puhelinmalli
Pitopeli
Ihmeen vaikeaa on kyl saada nuo Google/nettibugit korjattua... Jos tosiaan odottaisi sen Oxygen 11 ja sit miettisi, kannattaako tällä jatkaa. Mitenkähän myyjätaho suhtautuu, jos menee reklamoimaan bugisesta puhelimesta? Kai se pitäisi vähintään vaihtaa?
Takuuhan ei sinällään kata/koske bugeja/ohjelmistovirheitä.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
7
Puhelinmalli
Pixel 3a
Näköjään yhteysongelmia ei kaikilla ole, tai en ainakaan ole itse huomannut mitään ongelmaa.

Ensimmäinen ärsyttävä asia kuitenkin tuli vastaan. OnePlus ei näköjään anna käynnistää lukitusnäytöltä tai virtanapilla muuta kun oman kameransa. Eli Google kameraa ei suoraan saa käynnistymään, vaikka sen oletukseksi laittaa. Aika erikoinen ratkaisu. Nyt itsellä testissä taskerilla toteutettu ratkaisu, jossa OP-kamerasovelluksen avaaminen laukaisee gcamin käyntiin. Toimii, mutta menee sekunti-kaksi, kun OP-kamera ensin käväisee näytöllä..

dosetti

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
14

Saman puutteen olen huomannut. Ja joillakin kuulokkeilla käy samalla tavalla eli ei välttämättä ole ratkaisuna edes ne.

Googlen haku toimii niin huonosti, että kotona ollessa käytän vanhaa Op3 puhelinta jos tarvitsee tsekata vaikka jonkun kaupan aukioloajat tms. Tämä nord ei vaan toimi tuon haun kanssa. Päivitykset eivät ole auttaneet yhtään toistaiseksi. Pidän Op3 parempana puhelimena tänäkin päivänä hitautta lukuunottamatta, kuvausominaisuudet toki myös hiukan huonommat. Jotenkin yllättävän vaikea sopeutua käyttämään tätä nordia, vaikka samassa merkissä pysyinkin. Edelleen eniten häiritsee merkkivalon puute, flippikuoret eivät sammuta näyttöä, tuo toimimaton haku ja itse datayhteyden katkominen muidenkin sovellusten kohdalla.

Makrus

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
94
Puhelinmalli
S20 Cloud Blue
Kyllä tää luuri vaan oli kovempi pettymys kuin Samsungin tämän vuoden S-sarja, saavutus sinänsä.

inffy

Supermoderaattori
Palaute - 100%
66   0   0
Reaktiopisteet
19370
Puhelinmalli
Pitopeli
Kyllä tää luuri vaan oli kovempi pettymys kuin Samsungin tämän vuoden S-sarja, saavutus sinänsä.
"Yllättävää" kun toinen on 100% lippulaiva ja toinen on alemman keskihintaluokan luuri....

Makrus

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
94
Puhelinmalli
S20 Cloud Blue
"Yllättävää" kun toinen on 100% lippulaiva ja toinen on alemman keskihintaluokan luuri....
On se, kun yleensä nämä keskihintaluokan luurit ovat yllättäneet laadulla ja käyttökokemuksellaan.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1
Puhelinmalli
OnePlus Nord
No joo, kokeilin tuota aiemmin vinkattua konstia, eli pakotin puhelimen 2G-verkkoon ja sen jälkeen laitoin 2G/3G/4G, niin Google toimii paljon paremmin ainakin toistaiseksi ja muutenkin netti tuntuu toimivan paljon nopeammin. Ei oo 5G-liittymää, niin turhapa noita 5G-asetuksia on muutenkaan pitää päällä. Kiitos vinkistä vinkkaajille!

Jere_

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Harkinnassa laitteen osto, mutta tietysti nuo muiden käyttäjien kokemat ongelmat hieman huolettavat. Ketjua lukiessa tuli jonkinlainen käsitys, että ilmeisesti kuitenkin tuo varsin paha recovery + data loss ongelma taitaa olla jo kunnossa, vai onko tätä jollakulla ilmennyt edelleen? Ilmeisesti enää nuo mobiilidatan ongelmat niitä pahimpia?

MarkoV

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Minulle tuli vaihtopuhelin yrityspalvelun kautta. Ihan sama juttu, puhelun äänenvoimakkuutta ei voi säätää puhelun aikana eikä voi vaihdella puhelimen kuulokkeen ja kaiuttimen välillä....
Eikö kellään muulla ole samaa ongelmaa?

gogland

Mr Vip
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
13688
Puhelinmalli
Op Nord
Minulle tuli vaihtopuhelin yrityspalvelun kautta. Ihan sama juttu, puhelun äänenvoimakkuutta ei voi säätää puhelun aikana eikä voi vaihdella puhelimen kuulokkeen ja kaiuttimen välillä....
Eikö kellään muulla ole samaa ongelmaa?
Ei :D

Pasi_1

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
3576
Puhelinmalli
Iphone Pro Max 256
Harkinnassa laitteen osto, mutta tietysti nuo muiden käyttäjien kokemat ongelmat hieman huolettavat. Ketjua lukiessa tuli jonkinlainen käsitys, että ilmeisesti kuitenkin tuo varsin paha recovery + data loss ongelma taitaa olla jo kunnossa, vai onko tätä jollakulla ilmennyt edelleen? Ilmeisesti enää nuo mobiilidatan ongelmat niitä pahimpia?
Eikös siinä isompi muistisessa versiossa ollut parempi toimivuus? Ainakin näin oon rivien välistä lukenut.

Hukassa

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
37
Puhelinmalli
Lumia 950XL, OnePlus Nord
Eikös siinä isompi muistisessa versiossa ollut parempi toimivuus? Ainakin näin oon rivien välistä lukenut.
Minulla on tuo isommalla muistilla oleva, enkä ole huomannut mitään ongelmaa.
Loistava luuri kaikin tavoin kun vertaa aikaisenpaan Nokia 7.2 joka oli kyllä aika susi.

gogland

Mr Vip
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
13688
Puhelinmalli
Op Nord
Minulla on tuo isommalla muistilla oleva, enkä ole huomannut mitään ongelmaa.
Loistava luuri kaikin tavoin kun vertaa aikaisenpaan Nokia 7.2 joka oli kyllä aika susi.
Minäkin tyytyväinen Nordin omistaja, edellinen Nokia 6,2 oli kyllä huonoin mitä ikinä olen omistanut, aivan sysisusi.

Viimeksi muokattu:

inffy

Supermoderaattori
Palaute - 100%
66   0   0
Reaktiopisteet
19370
Puhelinmalli
Pitopeli

hakke

Tunnettu jäsen