OnePlus Nord

Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
7
Puhelinmalli
Oneplus Nord
SOT 3-6 tuntia? Säälittävän ja naurettavan rajamailla
Taisin ilmaista itseni epäselvästi :) Tuon kolmesta kuuteen tuntia tulee siis päivittäin näyttöä käytettyä, ja akkua on vielä rutkasti jäljellä. Täydestä tyhjään en ole vielä koskaan kokeillut, mutta mun käytöllä uskoisin menevän jonnekin päälle kahdeksaan tuntiin kuitenkin. Sen verran tapojeni orja kuitenkin olen, että puhelin tulee laitettua automaattisesti laturiin ensimmäiseksi herättyäni, joten ei ole tuota tullut vielä kokeiltua. Samsungin ja Huawein laitteista Oneplussaan siirtyneenä tämä akunkesto tuntuu joka tapauksessa hyvältä.

corydalics

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Reaktiopisteet
43
Puhelinmalli
Honor 8x
Pientä päivitystä. Näyttäisi enemmänkin siltä, että minulla Google ja Google search ovat ongelma. Eli jumittaa ei suostu välillä toimimaan ihan kuin yhteydet katkeaa.. Brave käytössä Bing hakuna ja toimii hyvin. Elisa teki 5G jonkun päivityksen kun oli jäänyt kait vanhat nopeus profiilit päälle niin sai vähän enemmän nopeuttaa verkkokoihin.

mobiilisti

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
37   0   0
Reaktiopisteet
280
Puhelinmalli
Vaihtelee
Pientä päivitystä. Näyttäisi enemmänkin siltä, että minulla Google ja Google search ovat ongelma. Eli jumittaa ei suostu välillä toimimaan ihan kuin yhteydet katkeaa.. Brave käytössä Bing hakuna ja toimii hyvin. Elisa teki 5G jonkun päivityksen kun oli jäänyt kait vanhat nopeus profiilit päälle niin sai vähän enemmän nopeuttaa verkkokoihin.
Jaa pientä päivitystä... Olet joka käänteessä ollut moittimassa Nordia vaikka selkeästi ongelmat ovat olleet toisaalla.

corydalics

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Reaktiopisteet
43
Puhelinmalli
Honor 8x
Jaa pientä päivitystä... Olet joka käänteessä ollut moittimassa Nordia vaikka selkeästi ongelmat ovat olleet toisaalla.
Mainitsin vain, että nopeudet olivat junnannut vanhaan tyyliin. Minusta olen kehunut puhelinta ja suositellut myös. Ehkä toikin on vain Googlen vika.

Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
18
Puhelinmalli
i
Viimeisten sivujen kirjoituksissa näkyy mainiosti miten "huono kello kuuluu kauas". Ei ketään kiinnosta jos joku ilmoittaa jonkun toimivan, mutta yksikin viallinen yksilö vaikuttaa moneen negatiivisesti. Harmillista mutta totta.
On lukijan vastuulla osata laittaa asiat perspektiiviin johon moni ei silti vaan millään kykene.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
14
Puhelinmalli
Xiaomi mi 10 Pro 5G
Moittiminen voi olla joillekin ihan elämäntapa. Kaikkea pitää moittia. One+ Nord on hyvä puhelin ja toiminta on ollut moitteetonta.
Mikäli jotkut sovellukset eivät joissakin puhelimissa toimi, silloin on tietenkin valittava sellainen puhelin jossa tuo sovellus toimii.

Hpla

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
5
Puhelinmalli
lumia900
Kova peli tuntuu olevan. Ei vain Honor8:sta otettu itse leikattu sim-kortti pelannut enää Nordissa. 😅
Elisa kusi täysin uuden simmin lähetyksen, kun tiistaina tilasin ja edelleen odotellaan, kai huomenna postilaatikossa. Ei näitä pitäis minään kakkosluokan kirjeenä lähetellä, joskus voi jollakin olla jopa oikea ja pikainen tarve uudelle kortille.
Telialta kyllä tulee aina pikaisesti, kun vastaa heidän tarjoukseen liittymänvaihdosta (yleensä Elisa kyllä lyö vastatarjouksen mistä ei voi kieltäytyä ja Telian simmit jää avaamattomina kaappiin..).

forme

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Onko kellään ratkaisua seuraavaan?
Alle kuukauden vanha nord käytössä ja muuten tyytyväinen puhelimeen mutta tähän vaihdon jälkeen ei Insta videot pyöri ollenkaan tai ne on pelkkää pikseli mössöä.
Chromella ei haku tahdo onnistu vaan vaatii useita kertoja ennenkuin hakua aukeaa eikä esim Maps aukea juuri koskaan joten sen käyttö navigaattoria loppui Nordin myötä.

corydalics

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Reaktiopisteet
43
Puhelinmalli
Honor 8x
Onko kellään ratkaisua seuraavaan?
Alle kuukauden vanha nord käytössä ja muuten tyytyväinen puhelimeen mutta tähän vaihdon jälkeen ei Insta videot pyöri ollenkaan tai ne on pelkkää pikseli mössöä.
Chromella ei haku tahdo onnistu vaan vaatii useita kertoja ennenkuin hakua aukeaa eikä esim Maps aukea juuri koskaan joten sen käyttö navigaattoria loppui Nordin myötä.
Mulla myös Insta kuvat aukeaa hitaaksi välillä. Google kanssa ongelmia juuri samaa. Monella muulla samoja ongelmia. Ei taida auttaa muu kuin uuden päivityksen odottaminen.

Kives

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
7   0   0
Reaktiopisteet
48
Puhelinmalli
1+ Nord
Mulla myös Insta kuvat aukeaa hitaaksi välillä. Google kanssa ongelmia juuri samaa. Monella muulla samoja ongelmia. Ei taida auttaa muu kuin uuden päivityksen odottaminen.
Itselläni mobiilidatan takkuilu loppui siihen, että kokeen vuoksi pakotin puhelimen 2G/3G -moodiin. Totesin, että Google-haku ja launcherin Google-välilehti päivittyivät oitis. Nostin verkon 2G/3G/4G -tilaan ja siitä lähtien on data toiminut ilman pätkimistä. Ei mitään käryä, oliko tuolla kikkailulla mitään vaikutusta, mutta ei maksa mitään jos kokeilee. Mulla ei siis ole 5G-liittymää, joten oletuksena 2G/3G/4G/5G-tila oli oikeastaan turha.

Kairankulkija

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Xcover
Yksi ärsyttävä ominaisuus on tullut esiin tästä Nortista. Huomaan vähän väliä, että puhelin on mennyt äänettömälle ja soittoääni ja viestin ääni ei kuulu. Johtuu ilmeisesti pikavalinnasta "äänenvoimakkuus ylös ja virtanappi" yhtäaikaisesta painalluksesta. Läppäkotelon kanssa tuo tulee tehtyä tahattomasti aika helposti. Samoin näyttökuvia kertyy muistiin monet päivässä. Näyttökuva tulee äv. alas ja virtanappi yhdistelmällä. Saakohan noita pikakomentoja muokattua?

forme

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Ei ollut vaikutusta 2G/3G/4G -tilaan siirrolla.

Eikä oneplus helpparin avulla tehdylle verkkoasetusten nollauksella vaan tökkiminen jatkuu instan kanssa se on niin paha ettei videoiden katselu onnistu ollenkaan.

corydalics

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Reaktiopisteet
43
Puhelinmalli
Honor 8x

Eikä oneplus helpparin avulla tehdylle verkkoasetusten nollauksella vaan tökkiminen jatkuu instan kanssa se on niin paha ettei videoiden katselu onnistu ollenkaan.
Uutta päivitystä on alettu jakelee. Kokeile löytyykö jo. Täytyy illalla testaa löytyykö jo päivitys.

Kives

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
7   0   0
Reaktiopisteet
48
Puhelinmalli
1+ Nord

No mullakin data alkoi kulkemaan vasta, kun käytti vielä hitaammassa verkossa. Taisin ihan aluksi vetäistä pelkkään 2G-tilaan.

corydalics

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Reaktiopisteet
43
Puhelinmalli
Honor 8x
Uusin päivitys asennettu ja puhelin nollattu jälkeen. Muuten pelittää, mutta Google feed ja Haku pätkäsee Välilä. Siis jos on data käytössä.

Viimeksi muokattu:

MarkoV

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Muuten on hyvä puhelin, mutta ihan perustavaa laatua oleva ongelma on tuo puheluiden äänenvoimakkuuden säätömahdottomuus. Eli kun puheluun on vastannut, ei voi enää säätää äänenvoimakkuutta eikä esim. valita puhelimen kuulokkeen ja kaiuttimen välillä. Äänivalikkoon ei tule edes puhelun äänenvoimakkuuden valintasäädintä. Vähän aikaa toimi kun palautti tehdasasetukset, mutta ei kauaa.
Samoin puhelin menee jatkuvasti itsestään äänettömään tilaan. Eli pitää sivuslaiderilla käyttää äänetön tilassa ja sitten taas normaalitilaan.
Ja hyvin moni valittaa, että eivät kuule minun puheesta mitään...
Muuten kyllä on mukava laite, mutta varsinaiseen puhumiseen ollut koko ajan ihan susi.

Edit:
Kelasin läpi vanhoja viestejä ja aika lailla samoja bugeja ollut minullakin, nettiyhteys häviää usein, selain jämähtää jumiin pitkäksi aikaa. Välillä kun tulee puhelu niin ei ole mitään näppäintä jolla vastata tai hylätä puhelu jne.
Mutta tuon ääniongelman vuoksi lähtee puhelin vaihtoon jos ei päivityksistä tule apua. Juuri latasin uusimman päivityksen.

Viimeksi muokattu:

dosetti

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
14
Illalla taas uusi päivitys ja improved network stability. Googlen haku tökkii edelleen eikä itselläni auta 2G-tilaan tilapäinen siirto. Aika näyttää, tökkiikö netti itsessään muiden sovellusten kohdalla. Olen pitänyt Googlen hakupalkkia aloitusnäytössä, mutta pidän sitä jo melko hyödyttömänä kun se toimii niin huonosti. Erikoinen vika kyllä.

corydalics

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Reaktiopisteet
43
Puhelinmalli
Honor 8x
Illalla taas uusi päivitys ja improved network stability. Googlen haku tökkii edelleen eikä itselläni auta 2G-tilaan tilapäinen siirto. Aika näyttää, tökkiikö netti itsessään muiden sovellusten kohdalla. Olen pitänyt Googlen hakupalkkia aloitusnäytössä, mutta pidän sitä jo melko hyödyttömänä kun se toimii niin huonosti. Erikoinen vika kyllä.
Juu buginen on. Oxygen 11 tulossa varmaan kk sisään jos vielä bugittaa silloin, minä kyllä hankkiudun eroon tästä.

MarkoV

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Juu buginen on. Oxygen 11 tulossa varmaan kk sisään jos vielä bugittaa silloin, minä kyllä hankkiudun eroon tästä.
Jaahas, nyt ei enää toimi edes Play-kauppa, junnaa vaan latausta maailman tappiin. Lähtee luiskaan tämä luuri. Mitähän tilalle Telia yrityspuhelin -valikoimasta?

tietovanhus

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
18   0   0
Reaktiopisteet
157
Puhelinmalli
Galaxy S10 plus
Morjens, osaisiko joku neuvoa missä mättää, kun käyttää oneplus omaa adapteri kuulokkeiden liitämiseen. Ongelma on ettei mikki toimi, kokeiltu eri kuulokkeita , ei saa mikkiä toimimaan puheluissa. Eräs ohje oli että google assintantti pois käytöstä niin toimisi, ei vaikutusta. Onko joku täppä jossakin mikä nyt on päällä. Kiitos jo etu käteen avusta

Top Bottom