1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.
  2. Nokia 8 on julkaistu

OnePlus 3 - Käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'OnePlus', aloittaja amu, 16/6/16.

  1. jaripekkahki

    jaripekkahki

    Liittynyt:
    26/1/14
    Viestit:
    65
    Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    nimetön.jpg

    Kännyäni on vaivannut alusta alkaen (7/2016) outo näyttöongelma. Näyttö jumittuu ajoittain kokonaan ja näytön reunukset muuttuvat oransseiksi. Samaten kuvakkeet muuttuvat jättimäisiksi. Kun tämä kaikki tapahtuu, näyttö jumittuu eikä kummittelu lopu ennen kuin painaa kotinäppäimestä pelin poikki.

    Luulin pitkään, että oireilu on luurin ominaisuus, ei vika. Kävin näyttämässä luuria Elisan myymälässä, jossa onneksi ystävällinen myyjä osasi neuvoa, ettei luurin tulisi käyttäytyä tuolla tavoin.

    Luuri kävi huollossa Puolassa, josta se palasi viime perjantaina by UPS. Luuriin oli vaihdettu emolevy. Huomasin kuitenkin jo lauantaina, että sama oireilu jatkuu eikä ongelmaa ole hoidettu. Yhteys heti Oneplussaan ----> UPS haki luurin eilen ja toimittaa sen huoltoon. Tällä kertaa Oneplussan aspa lupasi, että ongelma hoidetaan. Saas nähdä.

    Pitää kyllä kehua, että UPS ainakin hoitaa hommansa nopeasti.

    Jälki-edit: varaluurina Honor 7 lite. Oneplussan huoltojen aikana huomannut, millainen tykki (= nopea & sulavatoiminen) OP oikeasti on verrattuna esimerkiksi tähän varaluuriin, joka hidas kuin mikä. Kun vaikka käynnistää kameran, voisi odottaessa ottaa päikkärit, pestä auton tms.
     
    Viimeksi muokattu: 9/8/17
    AlpinaD10, Esa Kuittinen and allukai like this.
  2. jaripekkahki

    jaripekkahki

    Liittynyt:
    26/1/14
    Viestit:
    65
    Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3


    Känny tuli tänään huollosta. Meni vajaa minuutti, kun huomasin, että ongelmaa ei ole korjattu. Näyttö jäätyy, kuvakkeet suurenevat jne kummittelua. Uusi huoltopyyntö Oneplussaan tehty, joten kolmas kerta sanokoon totuuden.
    001 (2).jpg
     
    Viimeksi moderaattorin editoima: 12/8/17
  3. faaraotron Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    27/1/08
    Viestit:
    59
    Tykkäykset:
    1
    Et kuule omiasi. Itse kans kuulen että vire seilaa bluetoothin kanssa.
     
    Viimeksi moderaattorin editoima: 19/8/17 klo 22:46
    kviikka tykkää tästä.
  4. runboy93 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    28/8/08
    Viestit:
    107
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3T
  5. jaripekkahki

    jaripekkahki

    Liittynyt:
    26/1/14
    Viestit:
    65
    Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3

    Dodii. Vein ja lähetin OP3:n eilen kolmannelle huoltoreissulle kuukauden sisällä. Jos näyttövikaa ei saada korjattua, alkaa tuntua siltä, että ehdotan OnePlussan aspalle, että puhelin korjataan täällä Suomessa ja lasku teille. Myyjälle pitää antaa mahdollisuus korjata tuotteessa oleva vika, mutta rajansa kaikella. Tai antavat uuden luurin suosiolla (OP 5 pliis). Minusta tuntuu, ettei siellä Puolan takuuhuoltopajassa edes tiedetä, mikä luuria vaivaa, koska vikaselosteessa lukee aina DEAD PHONE. OnePlussan aspa tietää vian, mutta tieto ei taida liikkua aspan ja huoltopajan välillä.

    nimetön1.jpg
     
  6. jaripekkahki

    jaripekkahki

    Liittynyt:
    26/1/14
    Viestit:
    65
    Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Jihaa, huollossa ollut luuri lähtenyt kotimatkalleen. Maanantaina 21.8. paljastuu, onko vika saatu korjattua. Jos ei, alkaa mielenkiintoinen vaihe: suostuuko OP antamaan uuden luurin? Toisaalta OP3 -luuria ei tunnu saavan enää mistään. Korjausyritykset on ainakin annettu ja käytetty, eikä niitä (kuulemma) enempää tarvitse antaa saman vian korjaamiseen. Alkaa olla ikävä OP3:n nopeutta, kun varaluurina oleva Honor 7 lite on melko hidas kaikessa.

    nimetön.jpg
     
    Sasseli tykkää tästä.
  7. jaripekkahki

    jaripekkahki

    Liittynyt:
    26/1/14
    Viestit:
    65
    Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Sain luurin käsiini tänään huollosta ja meni minuutti, kun huomasin, ettei vikaa ole vieläkään saatu korjattua. Raportin mukaan jotain osaa vaihdettu. Heti OP:n aspaan yhteyttä. Sieltä ehdotettiin tietysti ekana, että huoltoon vaan. Sanoin, että en suostu enää neljänteen huoltokertaan kuukauden sisällä samasta viasta vaan annan nyt kaksi vaihtoehtoa: kaupan purku tai uusi puhelin. Chattityyppi lupasi ottaa yhteyttä Globaaliin huoltotiimiin, joka hänen mukaansa tekee päätöksen. Kerroin lisäksi, että olen ottanut yhteyttä lisäneuvoja saadakseni Finnish Competition and Consumer Authorityyn (FCCA's contact information). Nyt on kovat piipussa! Huomenna saan lisätietoa. Sanoin chattityypille, että sammutan OP3:n nyt, laitan sen takaisin huoltopakkaukseen ja menen nukkumaan.

    Luulisi, että OP tajuaisi, että pelkät UPS-kuljetukset maksavat tässä maltaita. Puhumattakaan muista kuluista.
    002.jpg
     
  8. Sasseli

    Sasseli Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    28/2/11
    Viestit:
    184
    Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    Oneplus 3
    No nyt on kyllä naurettavaa palvelua OP:lta, epäilen että puhelinta ei olla edes avattu. Toivottavasti heittävät vähintään OP5 hyvitykseksi.
     
  9. Zator

    Zator Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    24/8/03
    Viestit:
    434
    Tykkäykset:
    8
    Screenshot_20170822-211441.png Uutta päivitystä pukkaa.
     
  10. jaripekkahki

    jaripekkahki

    Liittynyt:
    26/1/14
    Viestit:
    65
    Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Pahempaa. V-käyrä nyt korkealla monesta syystä. OP ei suostu kaupan purkuun eikä anna uutta luuria. Sopimuksessa on kohta, jossa puhutaan, että yritys lupaa rajattoman määrän huoltokorjauksia. Piste.

    Kuluttaja-asiamies soitti minulle tänään ja kertoi, että asian voi viedä kuluttajariitalautakuntaan, joka voi antaa suosituksensa OP:lle, että tämä a) palauttaa rahat tai b) antaa uuden luurin. MUTTA. Kuluttajariitalautakunnan suositukset ovat nimensä mukaisesti suosituksia eivätkä lainvoimaisia päätöksiä, joita esimerkiksi käräjäoikeus antaa. Niinpä lopputulemana on, että teen jutun kuluttajariitalautakuntaan, jonka käsittely kestää vajaan vuoden. Sen jälkeen OP saa tehdyn suosituksen. Jos OP ei noudata suositusta, asian voi viedä Euroopan kuluttajakeskukseen (European Consumer Centre Finland), jolla on jo ihan eri status. Sen antaman suosituksen mukaan OP:lle tulee vaikeuksia, koska suositus on julkinen ja saa näin julkista näkyvyyttä kansainvälisestikin. Luonnollisesti suomalaisen kuluttajariitalautakunnan suosituksen noudattamatta jättäminen päätyy paperimediaan ja sosiaaliseen mediaan.

    Jos olisin ostanut luurin Elisalta, tällaisia kuvioita ei olisi. Elisa on suomalainen firma, joka tottelee kuluttajariitalautakunnan suosituksia. Jos ei tottele, päätyy mustalle listalle (Kuluttaja-lehti). OP ei ole suomalainen firma. Se ei tottele suomalaisia instituutioita. OP on kiinnostunut rahasta, ei asiakkaasta.

    Yksi asia on tullut selväksi. Seuraava puhelimeni ei ole OnePlus. Yritys ei ota vastuuta tuotteistaan. Takuu on lähinnä vitsi, kun tulee ongelma, jota firma ei pysty korjaamaan. Kyse on kuitenkin yrityksen omasta tuotteesta - Oneplus 3:sta.

    Mur mur.
     
  11. Sasseli

    Sasseli Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    28/2/11
    Viestit:
    184
    Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    Oneplus 3
    Kannattaa kokeilla avata keskustelu OP:n foorumilla ja kertoa miten on mennyt. Voi olla, että joku täysijärkinen OP:n puolelta tekisi jotain. Tai sitten jatka huolto rumbaa harmaaseen tulevaisuuteen saakka vittuillakseen. Lisää vaikka sinetit puhelimeen ja katso onko hävinnyt.
     
  12. jaripekkahki

    jaripekkahki

    Liittynyt:
    26/1/14
    Viestit:
    65
    Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Hyviä uutisia! Keskustelin hetki sitten OP:n aspan kanssa. OP heitti tarjouksen, josta en voinut kieltäytyä. En tiedä, teinkö tyhmästi, mutta tässä tarjous, jonka sain:

    - lähetän viallisen OP3 UPS:illa OP:lle
    - saan tilalle OP5 Midnight Black 128/8 maksamalla 140 usd

    Miltä kuulostaa? Itse ainakin olen tosi tyytyväinen.
     
    AlpinaD10, UltimateNoob, Sasseli ja 1 muu henkilö tykkää tästä.
  13. Petri R Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    28/3/17
    Viestit:
    108
    Tykkäykset:
    31
    Puhelinmalli:
    Oneplus 5
    No vaivaa ja aikaa on mennyt varmasti, toisaalta luuriakin on varmaan käytetty reilusti. Hieno vastaantulo kylläkin, varmaan olisivat kolmosen sulle antaneet, mutta epäilen että ei niitä vaan ole enää OPlla. On huonompiakin diilejä nähty :) Joku voi silti sanoa, että ilmatteeks pitäs vähintään saada ja vielä korvauksia kivuista ja säryistä. Itte olisin kyllä tuohon ratkaisuun tyytyväinen. Nice job!
     
    jaripekkahki tykkää tästä.
  14. jaripekkahki

    jaripekkahki

    Liittynyt:
    26/1/14
    Viestit:
    65
    Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3

    Joo, olen ihan häppy nyt. Mulla tosin ei ole alkuperäistä laturia eikä kaapelia, joten jostain ne pitäisi saada pakettiin mukaan. Jos jollakin on myydä orkkislaturia ja -kaapelia, niin laita yv:tä pliis!
     
  15. allukai

    allukai Jäsen ku jäsen

    Liittynyt:
    7/4/15
    Viestit:
    2084
    Tykkäykset:
    2383
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Ei toi nyt ainakaan huono diili oo millään muotoa. Kolmosen arvo on tällä hetkellä n. parin sadan luokkaa. Siihen päälle toi ~120e ja kouraan vitonen, vielä isommalla muistilla, niin en kehtais valittaa

    Propsit OP:lle lopulta hienosti hoidetusta keissistä.
     

Jaa tämä viestiketju