1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Omituinen softavika S60v3

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja A85, 15/10/07.

1. A85

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    E70:ssä ihmetyttää sellanen että esimerkiksi kalenteria selatessa ja päivän kohdalla jossa on merkintöjä Valinnat näppäimestä ei tapahdu mitään. Sama vika on myös tiedostoselaimessa. Osoitekirjassa valinnat sentään toimii mutta lähetä kohdan valitseminen ei tee mitään. Toisinsanoen puhelimesta ei voi lähettää kuin tekstivi-/mms-viestejä. Tämä vika on ilmennyt sen jälkeen kun puhelimesta hajosi kansinäppäimen kontaktipinnat.

Softaversio:
    3.0633.94.64
    20-11-06

2. mikuv

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1
    Sama juttu E90

Itselläni E90 käyttäytyi ihan samalla tavalla. Sähköpostia sentään pystyi lähettämään kun meni valikoissa sisään sinne sähköpostilaatikolle. Sitten antoi kyllä luoda uuden viestin. Sama juttu kuvaselaimessa: valinnat -näppäimen painallus ei johtanut mihinkään.

Tein muistikortille varmuuskopion puhelimen muistista ja resetoin *#7370# koko puhelimen ja palautin varmuuskopiolta takaisin tiedot. Ongelma vaan jatkui.

Tein uuden resetoinnin ja alustin myös muistikortin sekä palautin sitten kalenterin, osoitekirjan ym. takaisin Outlookista sekä asensin ohjelmat uudelleen(työlästä!). Nyt laite on toiminut niin kuin pitääkin.

Itse mietin sylttytehtaan olleen siinä kun kokeilin monia uusia teemoja. Sen jälkeen puhelin alkoi käyttäytymään noin. Tiedä sitten oliko vika sitten tuo vai ei.

3. A85

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Mulla on kans useita eri teemoja mutta tosiaankin tuo vika alkoi tuon näppäimistön hajottua. Nyt näppäimistö on korjattu mutta softassa on vikaa. En viitsisi formatointia tehdä turhaan niin odottelen josko tulisi uusi softaversio jotta voisi päivittää taas.

4. esajeppis

Tykkäykset:
    0
    Mulla ilmeni samanlaisia ongelmia valinnat -näppäimen kanssa e90:ssä, kun asensin msn messenger -ohjelman luuriin.

5. mikuv

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1
    arvailua, arvailua

Mese kuului omiin asennuksiini, yhtään ylimääräistä teemaa en enää asentanut puhelimeen. E90 on kovassa käytössä. Taikki sujuu kuin tanssi vaan taas. Minulla ei puhelimessa itsessään ollut fyysistä vikaa. Anteeksi toisto, mutta itse epäilen menneeni karille noiden babinokian teemojen kanssa. Toivottavasti en, sillä ne ovat ihan näyttäviä.

6. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Resetointia resetointia... ja softaamista... viette takuuhuoltoon jos ei muu auta. Aiheesta keskustelu on siksi turhaa, koska yhdestä syystä voi aiheutua erilaisia vikatiloja. Myöskin on turhaa miettiä mikä on vialla kun sitä ei tarvitsisi itse miettiä.

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Päivitettiinko luurin softa korjauksen yhteydessä?
    Yleensä jos näppiksessä on "vikaa" joka ei tokene uudelleen käynnistyksen yhteydessä on syynä jokin asennettu softa.

Jos olet aivan varma että rautavikaa ei ole, niin luurinformatointi on hyvä korjaus konsti, jos sitä ei halua tehdä niin poistella sitten softia, mutta se ei välttämättä joidenkin ongelmien kohdalla auta.

Jaa tämä viestiketju