1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Oma osio kännykkäsoftan kehitykselle?

Keskustelu osiossa 'Ylläpito', aloittaja wilzu, 17/9/09.

1. wilzu

Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800XM
    Itse en oikeastaan kännykälle ohjelmia kehitä, mutta kiinnostusta olisi opetella, josta idea uuteen alueeseenkin syntyikin. Varmasti tältäkin foorumilta löytyy läjäpäin koodareita, joita askarruttaa jokin asia, yms. Ja se toimisi samalla hyvänä kanavana uusille ideoillekin. Aina välillä näkee keskusteluissa ihan mielenkiintosiakin ideoita uusista kännykkäsovelluksista, mutta voisin lyödä vetoa ettei ne viestit läheskään aina tavoita sellaista koodaria joka ideasta innostuisi. Miten olisi? Tuskin kokeilusta haittaakaan olisi.

Kyseinen alue siis ei olisi jo olemassa oleville kännykkäsovelluksille, ellei niitä sitten tutkita sen koodarin kannalta. Mielestäni sovelluksiin keskittyneet ketjut ajavat asian loppukäyttäjän osalta melko hyvin, mutta ei siellä softan kehityksestä pysty puhumaan/lukemaan.

E: Katsos, siellähän on jo oma osio kännykkäsoftille:O En ollut huomannutkaan, että softakeskustelu on siirtynyt omalle alueelleen. Sehän on jo ihan jees. Siltikään ihan oma nurkkaus softanikkareille ei mielestäni olisi pahitteeksi. Jossei se ota tuulta alleen, ei sellaisen alueen poistokaan vaikeaa ole..

2. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4672
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Symbian ja Winmobile järjestelmille löytynee omat foruminsa jossa koodarit keskustelevat. Foorumilla tuskin on sen vertaa koodareita jotta omaa osiota kannattaa perustaa.

3. wilzu

Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800XM
    Oletko varma? Uskoisin koodareita kiinnostavan myös itse laitteet, joten miksei heitä täälläkin olisi? Varmasti täällä olisi myös monia minunkin kaltaisia, joita softakehitys saattaisi jonkin verran kiinnostaa, jolloin kynnys kokeilemiseen varmasti madaltuisi kun sille löytyisi oma alue jossa keskustella.

Nykyään on myös android, iphone OS ja maemokin, joten ei nuo mainitsemasi ihan kaikkeen riitä. Myös javaa käytettäneen useammalla alustalla?

Btw. Olisiko linkkiä pistää symbianin foorumille? Itse en ainakaan suomenkielistä foorumia ole itse löytänyt. Englannin kielisiä on varmasti useampiakin.

4. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4672
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Vastasitkin jo kysymykseen.

Tämä on matkapuhelimiin keskittynyt foorumi. Ei niinkään koodaukseen.

Voidaanhan sitä aina laajentaa mutta loppujen lopuksi aletaan perustamaan ketjuja erikseen joka komponentille.

Foorumin on tarkoitus olla alusta jonka alla puhutaan matkapuhelimista ja niiden sovelluksista sekä lisävarusteista.

Jaa tämä viestiketju