1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Oletko tyytyväinen kännykkäsi äänenlaatuun?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja mievaan, 26/9/08.

1. mievaan

Tykkäykset:
    0
    Nyt kun oma Nokia 6121 Classic lähti kuulokkeen surinan takia uudelleen huoltoon, onkin paikallaan kysellä muiden mielipiteitä kännykäiden äänenlaadusta.

Eli oletko tyytyväinen kännykkäsi äänenlaatuun?
    Ja siis nimenomaan puheluiden suhteen, jätetään musiikki ym. pois tästä asiayhteydestä :)
    Ja mainitse myös puhelimesi merkki ja malli.

Itselläni siis tuo 6121 alusta alkaen piti ihme surinaa puhujan tahtiin, kerran kävi jo huollossa kuulokkeen vaihdossa, mutta ei auttanut.

Työpuhelimen Nokia 6230i äänenlaatu on todella hyvä, ylimääräisiä surinoita esiintyy todella harvoin.

2. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Nykyään olen kun enään omista nokian puhelinta. Omalla kohdalla jouduin kärsimään siittä että en tahtonut kuulla kunnolla mitä vastapuolella puhutaan, äänet sai olla kaakossa jokaisessa puhelimessa. Nykyään ei tarvi olla edes puolessa välissä. E-sarjan puhelimissa on tuntunut että tähänkin on hieman panostettu enemmän, mutta näissä esim. N-sarjan malleissa mitä itse olen omistanut on kaiutin ollut enimmäkseen perseestä. Muutama esimerkki: N73x2, N95x2 ja N95 8GB, ok kaiuttimet mielestäni on ollut E50 ja E51. Nokian rupelihatut on tainnut unohtaa "eräiden" mallien kohdalla puhelimen pääsääntöisen tarkoituksen eli puhumisen, mutta kivahan se on että megapikseleitä saadaan lisää ja joka mallissa on aina enemmän ja enemmän niin kovin hyödyllisiä uusia sovelluksia... Pitkään olin ehdoton että nokia on ainoa merkki mitä voisin kuvitella käyttäväni mutta sen lukuisen kerran kun niihin olen pettynyt niin nyt vihdoin tajusin vaihtaa merkkiä. Ei enään paskoja kaiuttimia, ei halvan muovin natinaa eikä kuorien vuoraamista teipillä/ paperilla natisemisen ja heilumisen takia. :)

3. samumanu Vieras

Oon tyytyväinen, tällä hetkellä puhekäytössä SE:t W760 ja K750.

4. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Olen.

5. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Olen ainakin positiivisesti yllättynyt iPhonen kaiuttimen laadusta, en olisi uskonut että yhdestä pienestä reijästä voisi tulla noinkin hyvää ääntä. Uskon että tällähetkellä tuon päihittää vain N92 ja tuleva 5800 jossa on keskitytty varskin tuohon kauttimeen/miin.

6. jontteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    C702 ja olen tyytyväinen kuulokeääneen.

7. difiCa

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N8 Soneran liittymällä
    Ihan passeli kaiutinääni tästä N95:stä löytyy, kerran tosin joutunu takuun nojalla vaihdattamaan kaiuttimen ku hajos.

8. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Jospa vaikka kommentoin viimeisimpiä käytössäni olleita...

Nokia N70 - ei mitään moitittavaa, hyvä ja kirkas ääni

Nokia 6070 - särkevä ja metallinen ääni, kuuloke vaihdettu kertaalleen takuuseen, ongelma ei poistunut

Nokia E65 - Käsittämättömän tumma ja puuroinen kuulokeääni, vaatii lisäksi millintarkkaa kohdistamista korvalle. Softapäivitys ja käyttö ovat jonkin verran parantaneet tilannetta, mutta silti heikko suoritus.

Nokia E90 - hyvä ja kirkas ääni, ei ole ollut ongelmia

9. murmelinpapana

murmelinpapana

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    DNA, Htc Dream
    Muuten olen tyytyväinen 6290n äänenlaatuun, mutta ääni saa olla aina ihan täysillä, paitsi silloin, kun puhun siskoni kanssa, sillä on niin hyvät keuhkot, että kuulee lähes pienimmällä äänentasolla. Mutta siis, pääsääntöisesti pitää äänten olla täysillä.

10. Jarsga

Jarsga

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    n900
    jees

11. Sasseli_

Tykkäykset:
    0
    khyl

En voi sanoa olevani. Viimeiset kaksi puhelinta on ollut äänenlaadultaan kovinta kuraa mitä olen kokenut. Puhelimet ovat Samsung i600 ja nykyinen 6121 classic. Ilmeisesti tuohon classicin äänenlaatuun on jo tottunut kun se ei enää jaksa häiritä...

12. JPW™ Vieras

Olen.

13. Rommirusina

Rommirusina

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Nokia 6500 Slide ja erittäin tyytyväinen olen.

14. tahratonteraes

tahratonteraes

Tykkäykset:
    0
  15. Piksu

Tykkäykset:
    0
    Samsung E-100, tätä parempaa äänenlaatua ja voimakkuutta en ole tavannut. Paria uudempaa puhelinta olen kokeillut mutta aina palanut takaisin E-100:seen. Ominaisuuksia uusista puhelimista kyllä löytyy mutta puhekäytössä ovat olleet pettymyksiä.

16. jontteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse muinoin tuon omistaneena muistan erittäin puhtaan ja voimakkaan kuulokeäänen.. Samsung on mennyt kuulokeäänen suhteen takapakkia uudemmissa malleissaan..

17. Kikkopaeae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Suurinpiirtein olen tyytyväinen. Välillä kyllä kuuluu pientä sirinää mutta ei se ole niin haitannut.

18. mass243

mass243

Tykkäykset:
    0
    Kun nyt tuon N96:n omistaa niin pakkohan se on olla; täyteläisempää ja monisävyisempää (suorastaan luonnollistakin parempaa) äänenlaatua ei ole missään puhelimessa toistaiseksi esitetty. Suosittelen kokeilemaan.

19. jontteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No ei ole halpa kokeilu ,alkaa tuon hinnalla saada kunnon kannettavan ;)

20. mass243

mass243

Tykkäykset:
    0
    Juu totta. Ei nyt ehkä kannata tosiaan äänenlaadun kokeilemisen vuoksi tuota ostaa :)

Jaa tämä viestiketju