1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Oletko riippuvainen kännykästä?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Tanjuzka, 8/10/03.

?

Oletko riippuvainen kännykästä ?

1. Olen

100,0%
  2. En ole

0 ääntä
    0,0%
  3. En osaa sanoa

0 ääntä
    0,0%
  1. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Tulipa mieleen laittaa tänne kysely, kun iltalehdessä oli tälläinen juttu:
    http://www.iltalehti.fi/2003/10/08/1115143_uu.shtml

---

Itse myönnän olevan riippuvainen kännykästä, nykyään tietysti työnkin puolesta, mutta ei se enää niin paha ole kuin esimerkiksi vuosi takaperin.

2. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kyllä täälläkin täytyy myöntää olevansa riippuvainen kännykästä. Kyllä minä kannan sitä joka paikkaan mukana. Jos puhelin on sointimatkan kantaman ulkopuolella, alkaa tulla vieroitusoireita... :)

3. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Vastasin "En osaa sanoa". Osaan ja pystyn kyllä sulkemaan luurin halutessani, eli pakottavaa tarvetta kontaktiin ei ole. Mutta toisaalta on vähän alaston olo jos ei ole lainkaan luuria mukana.

4. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Pärjään kyllä ilman luuria, mutta se taas teettäis sitä että pitäis löytää lankapuhelin kun on jotain tärkeää asiaa. Voin kyllä sanoa että I'm not a phoneholic :)

5. Jombe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3210
    Onhan se sellainen olo että toinen jalka puuttuis jos sitä ei ole. Pärjään (jokainen ihminen pärjää) kyllä ilman kännykkää, mutta se on outoa jos kännyä ei ole kun on siihen niin tottunut. Varmasti vaikeampaa se on silloin kun on työ jossa puhutaan puhelimeen paljon ja pitää olla tavoitettavissa.

6. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Kyllä olen...

7. tuutinen

Tykkäykset:
    0
    Helposti voisin nyt sammuttaa kännykkäni vaikkapa viikoksi, jos sitä ei työn puolesta tarvitsisi. Olen itseaiassa lopen kyllästynyt koko vehkeeseen. :) Kyllä ne gallupit ja lehtitarjoukset kulkee postinkin välityksellä ja ovikelloakin saa käyttää. :)

8. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    olen mutta 3650:n myynnin jälkeen hieman hillintynyt mutta kun saan (jos saan) joskus ton e700:n niin varmasti taas riippuvuus kasvaa

9. Evangelion

Tykkäykset:
    0
    Yksinkertaisesti sanottuna: OLEN...

10. shadow

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N95
    En sanoisi olevani riippuvainen, mutta en kyllä haluaisi luopuakkaan puhelimestani. Joskus hauskaa sulkea puhelin koko viikonlopuksi ja piiloittaa se pimeimpään nurkkaan mikä löytyy :D

11. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Pakko myöntää, että päivääkään en ilman kännykkää pärjää. Riippuvuus pahempi kuin koskaan.

12. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Kyllä olen. Nykyään jopa kamerasta eli 3650 pitää olla aina mukana jos vaikka tulee jotain kuvattavaa :)

13. paerikss

paerikss Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 3 + & Gear
    haluan olla riippuvainen :) eli voin sen hyvinkin sulkea ja välillä niin teenkin (esim lomilla), mutta yleensä haluan sen olevan mukana ja päällä. ystävät olen totuttanut siihen että kännykkään voi soittaa, jos en halua vastata se on äänettömällä / pois päältä. työkännykkää pidän päällä ja mukana kokolailla 24h. yleensä kannan siis kahta luuria...

14. remedy

remedy Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    En ole enään riippuvainen. Tuossa 16-19 vuotiaana tuli vaihdettua puhelinta tahtia 1 per kuukausi ja laskut huiteli 100-300 euron välillä. Koko ajan piti jotain räplätä ja jos puhelinta ei ollut saatavilla tuntui kuin puuttuis jotain tod. tärkeää elämästä.

Nykyään ei tule enään vaihdettua luuria kovin usein ja laskutkin ovat kohtuulliset. (alle 100 euroa/kk) Pystyn jopa jättää luurin kotiin kun lähden johonkin (esim. baariin) eikä "tee yhtään kipeää"

Olen parantunut :)

15. dexta Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Se on kyllä ihan järkevää, ettei jää sille tielle:)

Itse asiaan... tyhmäähän se olisi jos sanoisin että en ole riippuvainen kännykästä..
    olen ehkä hieman erilailla riippuvainen kuin keskiverto ihminen mutta kuitenkin...

16. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tavallaan, en voisi luopua mutta ovesta ulos ilman kännyä on hieno kokemus.

17. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    En ole, mutta valitettavan moni on.

Säälittävää katsella kännykkäriippuvaisia kun heille jo pelkkä ajatus kännykän unohtumisesta kotiin saa aikaan hirveät vieroitusoireet. Ja normaalisti puhelinta pitää vilkaista vähintään 5 minuutin välein josko olisi yhteydenottoja tullut. Tai sitten puhelin huutaa kuin viimeistä päivää ettei vaan yksikään tekstari jää huomaamatta.

18. janza

janza

Tykkäykset:
    0
    Pakko myöntää, mut laskut ei sentään oo älyttömiä.

19. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    En ole.Luuri jää kotiin joskus tahallaan tai tahattomasti ja sillon en jää pahemmin kaipaamaan.

20. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Vastasin "En osaa sanoa", koska en osaa valita kahdesta muusta selkeästi kumpaakaan. Osaan laittaa kännyn pois päältä, kun tarvis, mutta kokonaan ilman kännykkää olo voi tuntua vähän alastomalta, kuten on jo joku maininnutkin. Ehkä en ole täysin phoneaholic, koska en yritä täysin kiistää ongelmaa. ;)

Jaa tämä viestiketju