1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Oletko kännykkäaddikti ?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Anonymous, 1/7/02.

1. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Nyt on kännykkä kuume pahimmillaan. Viime kuussa tuli hankittua
    Nokian 3410 kun oli pakko saada joku uusi luuri. Heti kun kuulin missä myytiin (myös viimekuussa) Samsungin T100:aa oli se pakko saada.
    Tolla 3410:llä en tee yhtään mitään, pari kertaa kokeilin. Pari kuukautta sitten tuli hankittua Nokia 8310 ja 5510 sämpylä. Toissapäivänä jo
    mietin 7560:n ostoa kun kuulin että niitä jo saa. Tämä ei enää ole
    viisasta, pitää ottaa järki käteen tai alkaa matkapuhelin kauppiaaksi.

Mikähän noissa puhelimissa niin kiehtoo ?

Onko muilla ollut vastaavanlaista "kuumetta" ?

No nyt on sitten puhelin vähän joka lähtöön.... Täytyy alkaa myymään
    noita jo pois.

2. shack

Tykkäykset:
    0
    Itse keräilen hieman noita vanhempia/edullisempia luureja.
    Löytyy Nokian 3210, 6210, 3330 ja Siemensin C45.

3. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: Oletko kännykkä addikti ?

Minulla on noin 50 gsm-puhelinta, suurin osa toimivia. Tosin vanhoja malleja ja vähällä rahalla hankittuja. Joistakin olen jonkun euron maksanut(tai markan), toiset olen saanut ilmaiseksi.

Tuoreimmat mahtaa olla 6110, T10S, gh868, gh688....

Espanjan matkalta viimetalvelta(4kk) tarttui mukaan Mitsubishi Trium Mars jonka ostin uutena noin 50 eurolla. Ainut huonopuoli on ettei sillä tee mitään Suomessa (lukittu Telefonica Movistarin verkkoon). No ompahan puhelin valmiina ens Espanjan matkaa varten.

4. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini

Tuollaista ei ole, mutta sen sijaan S868 on.

Ai niin, itse aiheeseen vastaan, että olen jossain määrin.

5. jim77

Tykkäykset:
    0
    Ja taas kerran suosittelen joko HobbyHallia tai NetAnttilaa.

Olen huomannut, että suurin kuume laskee kun "kokeilee" 2 viikkoa ennenkuin maksaa ja voi maksaa kummassakin vielä erissä. Paras vielä, että nytkin sain asiakaspalautuksesta 6510 halvemmalla hobbarista. Hommasin sieltä 3510 ja huomasin, että se on liian "teini" mun tarkoituksiin (infra puuttu läppäriä varten) Eli eikun takas ja 6510 tilalle.

Tota 7650 saa netanttilasta kai jo. Ainakin mainostavat sitä. Tätä viestiä kirjoittaessa hobbyhallin saitti oli nurin, mutta ne päivittää sitä päivittäin eli tuotteet on kai vaihtumassa vaan.

6. Gospelist

Tykkäykset:
    0
    En koe että mulla mitään kummoista addiktia olis koska rahaa ei koskaan ole tarpeeksi... vaikka toki kohtuullisen uusi känny pitää olla.

7. BassFreak

Tykkäykset:
    0

Täytyy todeta, että itsellä tilanne on vähän samanlainen eli tammikuusta lähtien ollu seuraavat luurit:
    8310->T68 (v100)->V66->8310->sl45->V60->N6510 ja nyt uusinpana T100 ja tietysti nyt pitäisi se N7650 saada eli pitäis vissiin vähän rajoittaa tai sitten alkaa matkapuhelin myyjäksi ;)

8. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Joo, paha addiktio. Ostan aina uuden Erkin(SE), kun entiseen tulee jotakin vikaa;)

9. hendhe

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Sonera
    Kyllä kai tätä addiktioksi voisi sanoa. Jos yhtä säännöllisesti huumeitten kanssa olisi tekemisissä olisi jo lukkojen takana tai mullan alla :)

10. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Ja mä kun luulin että vaihdan luuria usein... 5210 on ollut helmikuun puolestavälistä ja saa olla vähän aikaa. Ostan 6610 tai sitten 6310i:n vähän yli kuukauden kuluttua. Iivariin kallistuu. En oikein luota 750mAh akkuun värinäytöllisessä luurissa ja iivarissa on 1050-1100mAh riippuu akusta. Kumpi on vakiona normaali akku 1100mAh vai pikkuakku 1050mAh?? Ei paljon eroa mutta on kuitenkin...

Anteeksi offtopic...

11. Janne

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N900 & Sonera
    Mullakin on addiktio aina siihen asti, kunnes tarkistan rahatilanteen... sen jälkeen ei enää ole addiktiota ;)

12. Dundee

Tykkäykset:
    0
    Kyllä kai sitä voi tunnustautua jonkin sortin addiktiksi..nytkin on ostoslistalla 7650 tai 6610 sitten kun se ilmestyy vaikka rahaa ei aina liikaa olekaan.. =)

13. mobiilisti Vieras

Joo, tää on sairasta, ainakin mun kohdallani! Uusimmat hienoudet pitää saada heti käsiin. Nytkin ovat molemmat Nokian uutuudet pöydälläni. 7650 on todella hieno puhelin. Olen pyrkinyt siihen, että puhelimien lukumäärä pysyisi enintään 3:ssa kappaleessa kerrallaan.

Mua kiinnostaa muukin pienlaitetekniikka ja olen koukussa kämmenmikroihin. Olen juuri lähdössä hakemaan uutta Toshiban e310:aa.

Koettakaa kestää tautinne :))

14. El Pastor

Tykkäykset:
    0
    No ei tätä oikein addiktioksi voi vielä sanoa, vaikka aina silloin tällöin itselleni herääkin tarve saada uutta luuria. Itselle on tullut hankittua Kommari noin vuosi takaperin ja sitä ennen oli 9110 käytössä vaikka kuinka kauan......sivussa on puhelimia muutama vaihtunut 3210-->6110-->6150-->6210-->8210-->6210-->*seuraavaksi 7650*

15. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
  16. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
  17. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Yli viiden vuoden alalla työskentelyn jälkeen voin vastata otsikon kysymykseen "en". Onhan se aina mielenkiintoista, kun tulee uusia malleja ja pääsee niitä testailemaan, mutta ei minulle ole tärkeintä se, että taskussa on uusin malli.

Oman puhelimen hankinnassa pidän ehdottomana ylärajana hinnalle 250 euroa. Yleensä olen ostanut 50-100 euron hintaluokasta puhelimeni. Tällä hetkellä työkoneeni on 1,5 vuotta vanha 8210 vaihtokone ja oma puhelin on 2 kuukautta vanha 5510. Oman puhelimen hintarajoihin vaikuttaa suurelta osin se, että en kuulu enää "pappa betalar"-ikäisiin isi-leasing-autoilijoihin, vaan joudun kustantamaan auton, asumisen ja muun elämisen itse. Ja lisäksi omalla puhelimellani ei hirveänä soitella, joten on turha pitää omana puhelimena jotain hirveän kallista huippu-uutuutta.

18. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    No se ei käy aivan suoraan ilmi, totta. Pääsivulla lukee, että vakioakulla valmiutta 17 päivää ja kun vertaa sitä täydellisiin tietoihin, niin voi päätellä, että BPS-2 on se vakioakku.

19. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itsestäni voisin sanoa että en vaihda kännykkää niin hillittömän usein koska ei ole rahaa jolla ostaa ja kun sitä on niin sitten kyllä känny vaihtuu

Mutta on minulla tuttu joka vaihtaa melkein joka kuukausi kännykkää vähintään kerran tai pari. :)

20. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Luojalle kiitos voin sanoa, että en ole. Tai siis en ole enää.

Aikaisemmin tuli vaihdettua kyllä luuria vähän väliä, mutta nykyisin riittää se, että puhelin toimii ja sillä voi puhua, tai no ehkä joskus jopa laittaa viestiäkin.

Kieltämättä koko ajan on pakarassa sellainen tuntuma, että pitäisi saada ja pitäisi ostaa, mutta miksi suotta? Ainoat sellaiset oikeasti harkinnassa olevan kuuluu tuohon työssä käytettävien ryhmään, eli commu tai iPaqi pitäisi hankkia.. Tiedä sitten pitäisikö hankkia nyt vai vasta syksymmällä ja jatkuvasti tulee kämmenkoneita joissa on paljon uusia hienoja ominaisuuksia, ja ... niin. Katsoo nyt.

Sikäli olen kännyaddikti, että en voi poistua oikeastaan minnekään ilman kännyä. Pahimmat hetket tulee joskus jopa töissä, kun ympäristö on enemmän kuin häiriöherkkää ja joutuu ihan jättämään naapurihuoneeseen joskus puhelimen.

Jaa tämä viestiketju