1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Olenko muka huijannut?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja nossi, 1/6/05.

1. nossi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Myin puhelimen neiti x:lle myynti ilmoituksessa sanoin takuun olevan voimassa mutta en maininnut että kuitti tulee mukaan. Nyt tämä neiti x kinuaa minulta sitä kuittia ja sanoo että olisin huijannut, koska ilman kuittia takuu ei ole voimassa, ja mikään paikka ei ota huoltoon ilman kuittia.

Omasta mielestänin en ole huijannut mutta mitä sanoo muut.
    Tähän mielipiteitä.

2. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    tavallaan kyllä ja tavallaan ei

et maininnut että kuitti tulee mukaan mutta koska sanot takuun olevan voimassa ostaja olettaa että kuitti tulee tietysti mukaan.

eli tavallaan ois täytyny mainita että kuittia ei tule mukana

3. nossi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Niin mutta on se takuu voimassa ilman kuittiakin (jos vie huoltoon) mutta riippuu ihan että edellyttääkö paikka kuittia todisteeksi.

4. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    nykyisin lähes joka paikka vaatii kuitinkin, ennen niin tarkkoja ei oltu

esim powermill ei huoli ilman kuittia

5. zonem

zonem Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kysyt vaikka valmistajalta kirjallisen selvityksen takuusta, ja lähetät tämän sitten neiti x:lle.

6. nossi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mitenkäs tämän kirjallisen selvityksen haku onnistuu.

7. Jarza

Tykkäykset:
    3
    Ja sitä kuittia ei sitte ole enää olemassa ilmeisesti sillä muutenhan olisit sen mukaan laittanut? miten itse veisit kyseisen puhelimen huoltoon ja vaatisit takuuseen jos ei kuittia?
    ja jos huoltofirma ei ota sitä huoltoon niin silloin huiijasit kyseistä neiti X, ajattelepa asiaa myös kyseisen neidin kannalta.
    Tai palauta osa rahoista takaisin koska ainakin itse annan aika suurta arvoa sille takuukuitille, varsinkin jos se takuu on vielä voimassa.
    Ei siitä takuusta paljoa hyötyä ole jos sitä ei voi käyttää.

8. nossi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kuittia en ole itse koskaan nähnytkään koska entinen omistaja oli kuulmaa "unohtanut" kuitin pois ja sanoin lähettävänsä sen minulle. Noh noin 1kk ei oo mitään kuittia näkynyt. Mitenkäs tämä valmistajan joku takuu todistus haetaan.

9. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Myyjän velvollisuus taitaa tässä tapauksessa olla se takuun osoittaminen, ja hiukan paha sitä on muuten osoittaa kun kuitilla. En sanoisi tätä huijaukseksi, mutta ikävä tapaus kuitenkin.

10. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Oletko ylipäänsä ite sitten tarkistanut/tarkistuttanut jossain huollossa että se takuu on voimassa? Ethän voi siitäkään olla varma jos et ole kuittia koskaan nähnyt.

11. nossi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Takuun tarkistin ennen kuin myin puhelimen ja sitä oli jäljellä.

12. zonem

zonem Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No siis tuo takuuselvitys oli vain heitto, mutta kyllä sinne luultavasti voi ihan s-postilla tai puhelimella ottaa yhteyttä. Nokialla on ainakin joku takuuvastaava, ei nyt vaan nimi tule mieleen.

13. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    Kuuma puhelin?
    Jos ei, niin puhelimessa täytyy olla mainittava takuu todistetusti/kirjallisena koska sitä olet mainostanut myynti-ilmoissa.
    Aivan simppeli juttu, kuten myös se jos myydään alle vuoden vanhaa tuotetta, niin mukanahan on seurattava oletuksena jo se loppuajan takuutodistus.. Kuitilla eli sillä mitä itse olet maksanut laitteesta ei ole merkitystä, vaikka tuntuu monet sitäkin aina kirnuavan..
    Naiset ovat vaikeimpia ostajia, todistetusti!

14. Guest Vieras

Minä en ainakaan ostaisi kuititonta puhelinta. Ja jos kaupantekotilanteessa myyjä ei kerro että kuittia ei tule mukaan, en yhtään ihmettele että ostaja käy kuumana kun paljastuu että sitä ei ole eikä tule. Mistä se voi tietää onko se esim. varastettu?

Niin ja otsikon kysymykseen, mielestäni et kuitenkaan ole huijannut. Pistäisin ajattelemattomuuden piikkiin mutta jotain voisi olla hyvä hyvittää ostajalle.

15. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Hieman offtopic, mutta kyllä vähän arvottomammissa puhelimissa minä ainakin uskallan kuitittakin ostaa, mutta toki on aina plussaa jos se on. Kuitenkin ei se kuittikaan milläään tavalla takaa että puhelin ei ole kuuma, voihan se olla huijattu kuitteineen, ja toisaalta ei tarvitse mikään Einstein olla että saa yhden kuitin väärennettyä tarvittaessa, vaatiikin jopa tietokoneen ja tulostimen.

Itse tapauksen suhteen niin sen tiedät itse oletko huijannut, huijaaminen nyt kuitenkin vaatii jonkilaista tietoisuutta asiasta. Sen sijana asiasta olisi ollut ihan kohteliasta mainita, ja jos et mitään takuutodistusta saa toimitettua niin ehkä pieni hinnanalennus olisi kohdallaan. Onko sinulla vielä vanhan omistajan yhteistietoja? Jos puhelimen ostopaikan saisi selville niin voisi säkällä kuitista saada uuden kopion sieltä

16. Harald Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC / Elisa

17. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kun ilmoitukset väsätään hosuen kiireellä ilman ajatusta, niin tällaista voi tapahtua. Tuo kuitin mainitseminenhan kuuluu perusasioihin ilmoituksessa. Yhtä tärkeä kuin virrat ei mene päälle mainittavaksi pika esimerkkinä. Opitpa ainakin ensi kerralla kantapään kautta. Itse ainakin ottaisin luurin takaisin ja palauttaisin rahat, mutta tämä on sun keissi ja teet kuin haluat.

18. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ja yleensä jos myyntiilmoituksessa ei lue kuitista mitään niin jos kuitti muodostuu jatkossa ongelmaksi kannattaa siitä kysyä ostajalta jo ennen ostoa.

koska tavallaanhan tässä just ei oo huijaamista koska kuitista ei mitään mainittu, mutta hyvä ois mainita aina kuitista, oli se sitten tallessa tai ei

19. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Pikkasen OT mutta kuitenkin... onkos täällä kukaan voittanut mistään kilpailusta puhelinta? Eli minkälainen "kuitti" sellasten mukana tulee, vai tuleeko mitään?

20. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    itellä oli nokian 7710:ssa mukana lappu jossa oli iltalehden toimittajan numero ja päällä luki isolla "TAKUU" eli sinne ois sit vissiin kuulunu soittaa

Jaa tämä viestiketju