1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ohjelmien allekirjoittaminen

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Nicodemos, 2/3/07.

1. Nicodemos

Nicodemos

Tykkäykset:
    0
    Eli ajattelin laittaa ihan omat ketjun näille allekirjoitustouhuille, etteivät turhaan roiku ja vie tilaa tuolla S60 3rd keskustelussa.

Eli jälleen yritän tuota FExplorerin versiota allekirjoittaa, mutta nyt jäi epäilys kalvamaan: kun olen ottamassa Symbian Signed -sivustolta luotua sertifikaattia, on siinä Exp. date puolisen vuotta eteenpäin? Tarkoittaako tämä nyt sitten päättymispäivää ja saako tätä muutettua itse mitenkään?

Nyt onnistui tuo allekirjoittaminenkin. Ongelma oli ilmeisesti selaimessa: jostain syystä opera latasi tuon *.cer tiedoston *.htm tiedostona... kun päätteen muutti ennen signeerausta, kaikki onnistui.

2. Jankka

Jankka

Tykkäykset:
    0
    Laitetaan nyt tähänkin ketjuun näitä symbian-allekirjoitus ohjeita:

Ruutukaappauksilla kuvitettu englanninkielinen (alkuperäisesti ranskankielinen) ohje löytyy Planete-Nokialta.

3. ajs Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    195
    Yritän uppia tuonne sitä sertifikaattia, mutta antaa herjan:
    Your request has failed. Reason:
    Your are not enabled to request DevCerts. Please contact the system administrator.

Onko tuo tavallinen ilmoitus, kirjauduin sivustolle vasta eilen illalla. Vai pitääkö kysellä paikan admineilta jotain ihan oikeaa vikaa..?

4. Richie_79

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Räätälöity Samsung Galaxy s7
    Sama ongelma täällä. Ks. http://developer.symbian.com/forum/forum.jspa?forumID=2 ja sieltä threadit "Symbian Signed site unreliable at the moment" ja "Dev cert".

Nähtävästi ylläpitäjillä HW ongelmia koska pyyntöjä on tullut niin paljon. Ovat ko. threadeissa keskustelleet, että johtuuko mm. siitä, että dev. sertifikaattia käytettäisiin "väärin" esim. koti-koodaajien ja pienten yritysten keskuudessa välttääkseen signeerausesta aiheutuvat kulut. Ymmärsin, että kokeilevat HW päivitystä joten pitää yrittää muutaman päivän päästä uudelleen.

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Luulisin monesti pärjäävän itse tehdyllä sertifikaatilla, eli ei tarvita dev sertifikaattia. En yllättyisi jos ruuhkaa syntyy enemmänkin warettajien suosiosta. (kunhan arvailen)

6. Richie_79

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    "Itse tehdyllä sertifikaatilla" tarkoitat nyt varmasti Dev.Sertifikaattia ilman Publisher ID avainta. Toinen vaihtoehto "itse tehdylle sertifikaatille" on jollekin suurille yritykselle/organisaatiolle annettu lupa itse signeerata omia sovelluksiaan käymättä läpi symbian.signed prosessia mutta siitä tästä ei nyt ole kyse. Muita ns. "itse tehtyjä sertifikaatteja" ei ole olemassa.

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Merkittävä osa markkinoilla olevista sovelluksista on ns. self signet, ilman mitään Symbian.signed prosessia.

Allekirjoittaneen omat räppellykset ovat nätisti asentuneet lukuisiin koneisiin ihan itse tehdyillä allekirjoituksilla. Jos tarve rajoitettuihin rajapintoihin niin sitten toki toinen juttu.

8. Richie_79

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    En tiedä 100% varmasti mutta luulisin asian olevan juuri päinvastoin. Itse signeeratulla kun ei tahdo päästä kaikkein kiinnostavimpiin API:n, niin luulisi monien sovelluskehittäjien nimenomaan käyneen symbian signed prosessin läpi saadakseen käyttää tehokkaampia API:ja mitä itseallekirjoitetuilla pääsee? Piirakkakuvioita anyone?? Hmm... ehkä pieni ekskurssio vaikka handango.com selventäisi.

Nimenomaan freeware softat. Muut rajapinnat ovatkin sitten sertifioinnin takana.

9. ajs Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    195
    Olisko edes tuohon sitten jotain rautalankaohjetta jo olemassa..? Vai miten tuo "oma allekirjoitus" toimii..?
    yst.terv: nimim. Hoo-Moilanen

10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    SDKssa makekeys on samassa kansiossa singsis, makesis ym tavaran kanssa, documenteistä löytyy ohjeet.

11. Richie_79

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Dev. sertifikaattien hakeminen onnistuu taas symbiansigned.com sivuilta! Eikun allekirjoittelemaan..

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Uusia rekisteröintejä automaattisesti ei kai vielä oteta vastaan sen paremmin kuin mennä viikkoina.

Niille ennestää rekisteröityneille osittainen avaaminen toki helpottaa mahdollisen uuden luurin/luurien "testiin" ottamista.

13. ajs Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    195
    Mikähän mättää, kun kaikki menee ohjeiden mukaan oikein, jopa sis-allekirjoitus ilmoittaa onnistuneensa. Mutta kun yritän asentaa ohjelmaa puhelimeen tulee herja: "tarvittavaa sovelluksen käyttöä ei ole myönnetty" ja asennus keskeytyy.
    Asetuksista on valittu asennus: "kaikki" sekä "ei varmenteiden on-line tarkistusta".

14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos arvailen niin et nyt allekirjoita itsetehtyjä paketteja, vaan jonkun muun?
    Pieni tarkempi kuvaus asennettavasta voi auttaa, jos vaikka jollain ollut sama ongelma.

Oletetaan että sinulla luuri mihin saa asentaa, eli ns. normaali kauppatavara.

Tuo ilmoitus viittaa siihen että olet allekirjoittamassa Developer Certificatilla, mutta se ei ole tuon luurin IMEIlle tai avaimissasi ei ole tarpeeksi oikeuksia.

En tiedä, mutta yksivaihtoehto että allekirjoitat Certificaatilla jossa ei tarpeeksi paukkuja siihen mitä vaaditaan, esim itsetehdyllä certificaatilla yrität allekirjoittaa sovellusta joka tarvitsee paikkatietoa.

15. jkaart

Tykkäykset:
    3
    Pitäs allekirjoittaa tämä gnubox s60v3 ohjelma mutta kun ei mulla ole tunnuksia tonne https://www.symbiansigned.com/app/page -sivulle eikä niitä taija sinne millään saada!?

Niin mitenhän ton sais allekirjoitettua?

Edit:Voiskohan joku ystävällisesti allekirjoittaa mulle tän gnuboxin jolla on tunnukset tonne sivulle?

16. kimmo Vieras

Minulla tunnukset on ja kun olen aiemmin vasta yhden ohjelman allekirjoittanut, niin voisin harrastuksen ja opiskelun vuoksi sen tehdä. Nyt tarttis enää tietää mikä olisi varmasti "virallinen" ja toimiva versio tuosta ohjelmasta. Itselläni yksi 53,9kt:n sis-tiedosto, liekö se oikea.
    Joo, kyllä se se on. luulisin. Joten imei pitäisi seuraavaksi vissiin. Asia hoitunee yksärillä ja tiedoston allekirjoitus vasta huomenna, koska nyt mennään kattomaan OZia.

17. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Näppärintä olisi että luot kysyjälle tarvittavat avaimet ja haet symbian signet certifikaatin ja lähetät sen avaimineen kysyjälle, jolloin kysyjä voi allekirjoitella itse luuriinsa niin monta devcert softaa kuin haluaa.

18. jkaart

Tykkäykset:
    3
    Niin noh! Käyphän se tietysti tämäkin!

19. kimmo Vieras

Näin me nyt sitten luultavasti teimme. Paketti odottaa postitusta.

20. jkaart

Tykkäykset:
    3
    Eipä tuo tunnu toimivan...
    Kokeilehan uudestaan!

Jaa tämä viestiketju