1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

ohjelmaversion päivityksen hinta?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Ricky, 27/5/04.

  1. Ricky

    Liittynyt:
    7/9/02
    Viestit:
    100
    Tykkäykset:
    0
    Paljon yleensä maksaa puhelimen päivitys? Kysyin Iisalmen puhelimelta (ipy) paljon maksaisi N7650 ja N8850 puhelimen päivitys. 7650 maksais 40€ ja 8850 20€. Onko totta että 7650 on noin arvokas päivittää? Kyseisessä puhelimessa ei ole takuu voimassa.. Takuu aikana olen yleensä saanut ilmaiseksi päivitettyä tai sitten olen kertonut jonkun vian.
     
  2. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Meillä kummatkin 20€ mutta ollaan hiukan keskivertoa edullisempi.
     
  3. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Jos softassa on joku vika, joka korjaantuu päivityksessä, voit vedota valmistusvirheeseen, jolloin päivitys on maksuton vaikka takuuaika olisi päättynyt.
     
  4. Conda Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    1/8/02
    Viestit:
    5327
    Tykkäykset:
    0
    Juu eipä noista maksella kannata ja kyllä sen swapinkin voi hakea jos pahoja ongelmia.
     
  5. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Mut jos huollot ei saa rahaa nokialta takuuajan jälkeen niin miks ne rupeis ilmaseks noita hommia tekemään? Me ei ainakaan koska ei tää kultakaivoshommaa ole ja porukkaa vähenee töistä koko ajan ku ei mee taloudellisesti kovinkaan mahtavasti. Kiitos siitä ku hommia siirretään ulkomaille.
     
  6. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Tämähän ei tietenkään ole asiakkaan ongelma, vaan huollon ja Nokian välinen, joten heidän on se keskenään myös ratkaistava. Tämä on hieman outoa, kun asiakas aina joutuu kärsimään kun homma ei suju niinkuin edellytetään. Mitä esim. teillä on asian suhteen tehty Nokialle päin?
     
  7. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Kyllä me voidaan nokialta lupaa pyytää mutta harvoin onnistuu, takuuajoista pidetään tiukasti kiinni. Jos asiakas tahtoo/vaatii päivitystä takuuseen takuun loppumisen jälkeen on hänen yleensä ite oltava nokiaan yhteydessä ja yritettävä sitä kautta.
     
  8. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    "Kuluttajansuojalain mukaan myyjä vastaa tuotteen virheistä myös takuuajan päätyttyä tai silloinkin, kun tuotteelle ei ole annettu takuuta laisinkaan."
    Lainaus tuolta.
     
  9. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Voipi olla noin mut kun me ei käytännössä myydä puhelimia paljonkaan, ollaan 95% huoltoliike ja ainoa alueella jossa asuu veikkaukseni mukaan 40 000 ihmistä. Eli kun myyjät eikä nokia suostu meille mitään maksaa ni minkäs siinä sit teet, ei ole meidän tarvis tehdä talkootöitä. Sit onkin eri homma jos myyjäliikkeellä on oma huolto. Jos me on myyty puhelin asiakkaalle ni kyllä päivitetään ilmaiseksi takuuajan jälkeen mutta pitäähän "omia" asiakkaitaan palvella.
     
  10. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Jep. tässä nyt menee hieman sekaisin, myyjä, asiakas, valmistaja, huolto. Eli ongelmahan on siis lähtökohtaisin Nokian, joka ei noudata voimassa olevaa lainsäädäntöä. Ongelmatilanteissa on myyjän velvollisuus hoitaa asiat kuntoon. Hyvin usein vain käy niin, että myyjä ilmoittaa asiakkaalle huollon sanoneen, että "ei kuulu takuuseen". Onko tämä nyt sitten sitä vastuun siirtämistä? Siis vastuu säilyy edelleen myyjällä. Usein on tosin ollut tapana, että edellytetään asiakkaan itse alkavan hoitaa asiaa Nokian suuntaan, jolloin taas asia jää asiakkaan kontolle.

    E: Laitetaan nyt tämä linkki vielä tännekin:
     
  11. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Aivan. Eli myyjälläkin on vastuuta eikä meille yksityiselle firmalle ne asiat kauheesti kuulu mutta päivittäin tulee asiakkaita jotka kuvittelee et me jopa valmistetaan niitä puhelimia eli hiukka asiat sekaisin.
     
  12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Yksilöisitkö vähän terkemmin.
     
  13. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Perimmäinen asia on, jos Nokia on ilmoittanut huolloille, että takuuajan jälkeen tehtäviä korjauksia ei makseta. Niinkuin tuolla ylhäällä mainittiin, ei huollot ala "omaan piikkiin" korjauksia tekemään. Ja kuka muu ne maksaa, jos ei valmistaja.
     
  14. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Jokainen kuluttaja joka tahtoo hyppiä Nokian määräämien huoltomääräyksien yli, saa olla itse yhteydessä Nokiaan. Vaikka minä olisin henkilökohtaisesti laitteen myynyt ja nyt ottaisin sen huoltoon, en näille säännöksille mitään mahda.
     
  15. gupla

    Liittynyt:
    25/6/02
    Viestit:
    254
    Tykkäykset:
    0

    Eli puurot ja vellit on todellakin pahasti sekaisin. Jos myyjä vastaa tuotteesta, niin miksi ongelma onkin yhtäkkiä "ulkopuolisten", huollon ja Nokian?
    Yleensä puhelinta huoltoon viedessä, huolto on tilanteeseen täysin ulkopuolinen, joten sinne asiasta on turha alkaa meuhkaamaan. Huoltoliike tekee liiketoimintaa, pelastusarmeija löytyy eri paikasta. Puhelin kyllä korjataan, kunhan maksaja on selvillä - on se sitten Nokia, asiakas tai myyjäliike.
    Huolloissa tehdään valtava määrä työtä täysin ilman korvausta noiden takuuasioiden selvittelyyn, joka todellisuudessa myyjän kuuluisi tehdä. Myyjän on vain helpoin sysätä ongelmaa huollon niskoille (Nokian niskoille toki myös, mutta asiakas ei voi siellä käydä huutamassa).


    E: Kelpaako? Hain vain sitä, kun kirjoituksissasi "vastuussa" oleva taho vaihtuu jatkuvasti...
     
  16. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Lainaukset on syytä ottaa siinä järjestyksessä kuin ne on kirjoitettu, niin vältymme enemmiltä väärinkäsityksiltä ;)
     
  17. gupla

    Liittynyt:
    25/6/02
    Viestit:
    254
    Tykkäykset:
    0
    Asiakas tai myyjä?

    Tässä tulee vastaan taas se, mikä on normaalia käyttöä ja mikä ei. Mitä puhelimen tulisi kestää.
    Onko puhelimen tiputtelu normaalia käyttöä, joka puhelimen kuuluisi kestää? Onko vesisateessa puhelimeen puhuminen normaalia käyttöä, joka puhelimen kuuluisi kestää? Onko huollon kiellosta huolimatta aina saman korruptoituneen backupin palauttaminen/ kolmannen osapuolen sovelluksen asentaminen toistuvista kielloista välittämättä normaalia käyttöä, jonka aiheuttama vika tulisi takuuseen jatkuvasti korjata? Asiakkaiden mielestä kyllä, mutta kyse on enemmänkin vakiintuneista tavoista. "Minäkin teen kun muutkin".
    Nämä ovat kuitenkin tapauksia, jotka ovat selvästi valmistajan taholta kiellettyjä, käyttöohjeen vastaisia.
     
  18. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Jos puhutaan softauksen maksullisuudesta (alkuperäinen kysymys), niin jos siinä on selkeä virhe, niin maksaja ei ole missään nimessä asiakas, eikä myöskään myyjä, vaan valmistaja.
     
  19. gupla

    Liittynyt:
    25/6/02
    Viestit:
    254
    Tykkäykset:
    0
    Miksei?
     
  20. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Lähtökohtana on, että virheen tekijä maksaa virheen korjauksesta aiheutuvat kustrannukset.
    Itse esimerkiksi en ole koskaan maksanut päivityksistä, ja tuskin tulen maksamaankaan, toisinaan on tosin joutunut pientä vääntöä käymään. Ja täytyy tunnustaa, että lopullinen maksajakaan ei ole ollut minulla tiedossa aina, eikä se periaatteessa minulle kuulukkaan.

    E: Ja se on tullut opittua, että huoltolähetteen sanamuotoon on syytä paneutua ;)
     

Jaa tämä viestiketju