1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ohjelman kopioiminen pc:ltä puhelimeen

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja mariata, 9/3/04.

1. mariata

Tykkäykset:
    0
    Mistä johtuu, kun yritän kopioida J2ME-ohjelmaa kännyyn niin tämä tuntuu kestävän tuntikausia eikä ohjelmaa näy puhelimessa missään? Sain ohjeeksi, että ohjelman .jad ja .jar-tiedostot täytyis molemmat kopioida kännyn Java-kansioon. Kopiointi näyttää lähtevän käyntiin, mutta tilannepalkki ei liiku mihinkään. Mulla on Siemensin alkuperäinen datakaapeli ja puhelimen malli on M55.

2. qwesty

Tykkäykset:
    0
    Mites sinä olet ko. hommaa ylipäätänsä kokeillu tehdä...?

Data-suite asennettu?

Käytätkö "Oma Tietokone/My Computer-paikasta" löytyvää sinistä matkapuhelin kuvaketta, jolla pystyt selaamaan puhelimen tiedostoja ja kansioita? Ja jos käytät niin pystyykö puhelimen kansioita availemaan ja katsomaan (löytyykö sieltä esim. se /java/jam -kansio sisältöineen)?

Jospa noilla nyt lähedettäs liikkeelle... noihin jos saan vastauksen niin pystyy ehkä jotain sanomaan =)

3. mariata

Tykkäykset:
    0
    Data suite on asennettu.

Toisinaan puhelimen kansioita pääsee selailemaan, mutta toisinaan taas tökkii pahasti eikä niihin pääse sisälle. Olen yrittänyt kopioida sovellusta siihen Java-kansioon, kun useimmiten en saa sitä jam-kansiota auki.

Olen kokeillut tuota kopiointia useammalla koneellakin, mutta kaikissa on esiintynyt samantapaisia ongelmia eli koneesta ei varmaankaan ongelma johdu.

4. qwesty

Tykkäykset:
    0
    En kyllä oikein osaa sanoa... Jos sen sun kaapelin ajurit (jos kyseessä on usb-kaapeli) on asennettu, niin pitäis sen kyllä toimia.
    Ne pelit pitää laittaa pelin nimisessä kansiossa sinne /java/jam paikkaan jos niitä haluaa käyttää muiden pelien tapaan.
    Muuta en kyllä tähän hätään keksi, itselläni alkuperäinen sarjaporttikaapeli toimi/toimii moitteetta alustalähtien... joskus se kansioiden selaus on hidasta (viive muutama sekuntti), mutta ei sen ikuisuutta pidä kestää.

5. mariata

Tykkäykset:
    0
    Kyseessä on com-portiin liitettävä kaapeli. Sitä en muuten ole tehnyt, että kopioisin ne kansiossa. Täytyypä kokeilla... Tuo sovellus ei ole muuten peli, vaan me ollaan tehty opinnäytetyönä sellainen hyötysovellus. Sen jar-tiedoston koko on 52 kB - onkohan liian iso. Olen kyllä poistanu puhelimesta yhden pelin, että pitäis ainaki olla tilaa... Nokialaiseen puhelimeen sovellus asentu sekunissa eikä sinne tarvinnu kopioida kuin jad-tiedosto.

Kiitos kuitenkin avusta!

6. qwesty

Tykkäykset:
    0
    EI ole iso tiedosto... jos aletaan puhua 800kt niin sillon alkaa olla jo iso =)
    Ja kyllä se sinne menee ihan hetkessä, jos se siirty systeemi toimii...

Ja se pelkkä .jad tiedosto riittää täysin samallatavalla myös siemenssillä, itse oon ainakin kaikki pelit jne. siirtäny suoraa kansiossa (jonne tietty oon eka sen .jad-tiedoston laittanu) sinne /java/jam-paikkaan... tällöin ohjelmaa tai peliä pystyy käyttämään joko siitä .jad tiedostosta tai sitten sieltä surf/fun paikasta.

7. mariata

Tykkäykset:
    0
    No niin mää luin tosta J2ME-kirjastaki, ettei sinne tarttis siirtää ku toi .jad-tiedosto. Kyselin tuolta developer-portaalistakin neuvoa ja sieltä ne käski ladata molemmat tiedostot. Täytyy kokeilla uudestaan... Alkaa mennä pikkuhiljaa jo hermot ton kanssa =)...

8. jamppak

Tykkäykset:
    0
    Testaa toisella kaapelilla

Huomasin itselläni sellaisen homman että Siemensin oma (dca-510) datakaapeli pätkii yhteyttä kokoajan. Välillä ei saa siirrettyä mitään ja välillä saa. Tänään kokeilin jollain harakiri kaapelilla (usb) niin ei mitään ongelmia... siirsin kaikki soittoäänet ja kuvat takaisin puhelimeen ja yhteys toimi hyvin. Ehkä Siemensin datakaapelin ajureissa on jotain vikaa.

9. qwesty

Tykkäykset:
    0
    Mutta sarjaporttikaapeli ei edelleenkään tarvitse mitään ajureita, joten niissä ei vika ainakaan voi olla! ;P

10. mariata

Tykkäykset:
    0
    Hei taas!

Nyt olen muutaman kerran kokeillut siirtoa puhelimeen eikä se edelleenkään ala siirtämään sovellusta.

Tein sovellukselle kansion ja kopioin siihen sen .jad-tiedoston ja yritin kopioida koko kansion puhelimeen onnistumatta siinä. Edes kopiointi-ikkunassa tuota tilaa kuvaava sininen palkki ei liiku mihinkään ja useimmiten siihen ei edes tule sinistä ollenkaan ja mulla saattaa tuo kopiointi olla käynnissä tosi kauan aikaa.

Mikä ihme tuossa voisi olla ongelmana? Tiedättekö olisiko mitään helpompaa ja nopeampaa tapaa siirtää tuo sovellus puhelimeen? Olisko vaikka netissä mitään paikkaa, johon tuon vois tallentaa ja sitä kautta ladata se kännyyn?

11. Niksa

Tykkäykset:
    0
    Lähetä se tiedosto omaan sähköpostiisi ja lataa sitten se sähköposti kännykällä.

12. mariata

Tykkäykset:
    0
    Kiitos ja kumarrus!!

Tuo sähköpostihomma toimi erinomaisesti ja sovellus pelittää nyt kännykässä. Onko tällaisten ongelmien kanssa aina samanlaista, ettei mistään löydy suoraa vastausta? Sitä ollaan niin kuin toisten käyttäjien varassa, miten minkäki saa toimimaan. Tästä foorumista on ollut kovasti apua, kun taas alan ammattilaisten vastauksista ei vieläkään ole löytynyt mitään ratkaisua. Hyvä, kun on tällainen "palsta" mistä voi kysellä kaikesta mahdollisesta. Kiitti vielä kerran kaikille neuvojen antajille!!

Jaa tämä viestiketju