1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ohjelma .gif-animaatioiden tekoon?

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja JuhaK, 15/7/04.

1. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Tekisin puhelimeeni itse näytönsäästäjän, ja tähän tarvis ohjelman joka kykenee yhdistämään kuvia yhdeksi .gif-tiedostoksi (näytönsäästäjän muodostavat kuvat olis gif, jpg tai bmp-tiedostoina). Mulla on Microsoft Gif Animator niminen ohjelma, joka muuten kelpais ihan hyvin, mut 20 kuvan gif-animaation kooksi tuli 141 kb! Ja tässä puhelimessa on valmisnäytönsäästäjiä joiden koko huomattaavasti pienempi vaikka ne muodostuukin liki yhtä monesta kuvasta..

2. MoonMan

MoonMan

Tykkäykset:
    23
    Kuvien optimointi == asia numero yksi. Ja eikös se MS Gif Animator osaa optimoida?

3. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Siis mitä on kuvien optimointi...? Mitä se tekee niille? En kyllä löytänyt pikatutkinnalla minkäänlaista optimointikohtaa.. Ellei tuo sitten oo väripaletin muuttamista.

4. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    Varmaan tässä tapauksessa tarkoitettiin vaan kuvien pienentämistä luurin näytölle sopiviksi.

5. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Mä laitoin ne kuvat jo valmiiksi 101x80 kokoon, kun aloin tehdä animaatiota... Eli siitä ei tuo karsee koko oo kiinni.

Mitenkähän esim. Club-siemens.net:n "mms-animaatiot" on tehty? Kun ne on .gif-tiedostoja ja koko on silti jotain 10 kb:n luokkaa..

6. MoonMan

MoonMan

Tykkäykset:
    23
    Juju piilee värien määrässä. Esim. 64 värillä saa jo oikein tehtynä animaatiot näyttämään hyvältä puhelimen näytöllä.

7. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Arvelinkin että tästä vois olla kyse. Mutta kysymys kuuluukin; kuinka säätää sen animaation värit esim. 128:aan? Siinä saa kyllä valita sen väripaletin, mut eihän mulla koneelta löydy mitään .pal-päätteistä 256-värin paletti-tiedostoa..

8. Epelii

Tykkäykset:
    0
    Kokeiles Gif movie gearia, sillä voi optimoida, kuin myös Jasc:n Animation Shopilla.

9. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Jees, tein näytönsäästäjän sitten tuolla Gif Movie Gearilla. Siinä sai tosiaan muutettua värien määrää, mut kovin pieniin kb-lukuihin ei silti päässyt (mulla oli ihan valokuvia joita olisin näytönsäästäjään laittanu). Tein sitten 3-värisen animaation missä toinen äijä hakkaa toista. Sen koko on joku 4 kb =) Sen nopeusasetukset pitäis korjata vielä vähän (M55 toistaa hitaammin kuin tietokone)..

Jaa tämä viestiketju