1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

OFFLINE Kaupunkikartat s60 puhelimeen

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Lemztaz91, 22/1/07.

1. Lemztaz91

Tykkäykset:
    0
    Eli onko olemassa ohjelmaa johon voidaan laittaa eri kaupunkien karttoja internetin/wapin välityksellä ja karttoihin voisi lisäillä "nuppineuloja" sekä kohteiden nimiä yms muistiin.

Olisi vielä hyvä että ohjelma toimisi OFFLINE tilassa ettei sen tarvitsisi aina ladata karttoja uudelleen Wapin kautta kuten MGmaps, eli kartat voisi tallentaa esim muistikortille ja 1 GB kortille varmaan mahtuisi jo useamman kaupungin kartat.

Olisi hyvä että sopivat kartat voisi hakea jostain ilmaisesta karttaverkostosta esim google maps, ja ne voisi sitten itse siirtää puhelimeen eli voisi laittaa juuri sen verran karttoja kuin tarvitsee. Tietysti myös toivoisin ohjelman olevan ilmainen.

Mulle noi GPS ratkaisut esim. route66 tai navicore ei ole oikein hyviä sillä lähinnä kaupungeissa kävelemällä/julkisilla kuljen, sekä ne ovat kalliita ohjelmistoja ja GPS-sovitinkin pitäisi hankkia.

2. Jankka

Jankka

Tykkäykset:
    0
    Mikäli Helsingin tai Helsingin seudun kartat riittävät niin suosittelen Lumisoftin karttaa: http://www.lumisoft.net/helsinki-fin.htm.

Nuppineulat taitavat vielä puuttua uusimmastakin versiosta. Mutta muuten tämä on todella nopea ja helppokäyttöinen kartta!

Itse Helsinki karttaa kokeilleena täytyy sanoa että mun mielestä se on hintansa arvoinen.

3. perttu_p

Tykkäykset:
    1
    Navicore ei ole ilmainen, mutta sitä pystyy käyttämään ilman gps-palikkaankin erinomaisesti karttana. Suosikeiksi (nuppineuloiksi..) saat vaikka mitä ja muutenkin kartastossa on jo yleisimmän palvelut puhelinnumeroineen. Itsellä tällä hetkellä Tomtom, mutta lähtee vaihtoon koska sillä ei tee juuri mitään ilman gps-pulikkaa ja sitä taas ei viitsi kantaa mukana, eikä siitä sisätiloissa olisikaan mitään hyötyä.

Melkeinpä satsaisin Navicoreen ja sittenhän sitä olis koko skandinavian kartasto puhelimessa ja vielä erittäin helppokäyttöisenä!

EDIT: Niin.. ja Navicore scandinavia vie kortilta tilaa noin 200-250mb.

4. Lemztaz91

Tykkäykset:
    0
    Varmaankin Navicore on paras vaihtoehto.. Hiukan hintava vain.

Voiko Route66 ohjelmistoa käyttää ilman gps-pulikkaa?, siinä kuulemma on tarkemmat kartat kuin navicoressa, mutta taitaa olla vaikeampi käyttää ja syö tilaa muistikortilta.

5. perttu_p

Tykkäykset:
    1
    Joo, kyllähän siinä on tuo lähtömaksu aika kova. Sen ku perse kestää ni sittehä se on ilmasta ku vesi ja suunnistus helppoo ku heinänteko.

Varsinkin jos autoilee yhtään ja vieläpä uusissa "ympyröissä" niin välillä Navicore on lähes korvaamaton. GPS palikka joko Navicoren kylkiäisenä tai www.nav4all.com ~70€. Pieni "tulitikkuaski" kulkee sekin takin povarissa aina mukana ja siten aina tarvittaessa käytettävissä.

Itsellä pieni epäilys noita Routen karttoja kohtaan. Kaupunkiolosuhteissa ei ole vielä sellaista paikkaa löytynytkään mistä ei Navicorella selviäisi (eikä kyllä maantielläkään). Ehkä ulkomailla asia on erikseen, mutta Suomessa voisin mutuna lyödä vaikka pääni vetoa ko. asiasta.) Ja kuten edellä mainitsin, suomalaisena tuotteena Navicoresta löytyy paljon enemmän palveluita listattuna kuten esim. Tomtomista (ja väittäisin että R66).

Kaikki R66 kertomani/väittämäni on siis täysin mutua enkä ole ikinä nähnytkään softaa, mutta näin olen muiden puheista itse ymmärtänyt. korjatkaa joku jos olen väärässä.

Jaa tämä viestiketju