1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Objektiivia ostamassa. :)

Keskustelu osiossa 'Viihde-elektroniikka', aloittaja Stupidio, 15/7/13.

1. Stupidio

Stupidio Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1844
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s Plus 128GT Silver
  2. jusutus

jusutus Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011 Supermoderaattori

Tykkäykset:
    2602
    Puhelinmalli:
    Note 5
    Sigmassa ei ainakaan ole croppikennon kanssa mitään järkeä, kun kinovastaavuus on 240-800mm. Vai mitä olet aikeissa kuvata?

3. Stupidio

Stupidio Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1844
    Puhelinmalli:
    Jotain vähä pidemmän matkan päästä :) Mutta se onkin aika överiputki, mutta silti se kiinnostaisi jos sillä nyt ylipäätänsä tekee mitään. Mutta aikalaillaa se on siellä loppupäässä minkä ottaisin, mutta kannattaako tommosta 70-200 putkea harkita ilman kuvanvakainta?

4. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4729
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Itse tässä kikkailut lainaputkella. Canonin 75 - 300mm joku putki ja kyllä on hankalaa kun on tottunut tuohon Canon EFS 55 - 250mm putkeen jossa kuvainvakain. Jalustalla varmaan onnistuisi mut vapaalla kädellä, ainakaan minun käsillä ei kunnon kuvia tule.

Itselle kans meinannu tommosta 75-300mm putkea ja kyllä sen tulee olla vakaimella varustettu.

5. projector

projector Ole sinä tavis hiljaa, mää oon VIP

Tykkäykset:
    1874
    Puhelinmalli:
    Usein vaihtuva malli
    Sori stupidio, lainaan ketjuas hiukan :)

Eli sain muutaman putken, kysymys kuuluu tekeekö näillä mitään? Ja mistä tiedän onko noissa kuvanvakainta?

Sony DT 1.8/50 SAM
    Sony 4.5-5.6/75-300 1.5m/4.9ft MACRO
    Sony 3.5-5.6/18-55 SAM

6. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4729
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    En tiedä onko Sonyssa sama, mut Canonissa ainakin on napit putkessa jossa lukee Tabilizer on / off, ja näin taitaa olla muissakin kuten Tamroneissa, Sigmassa jne.

Ja Stupidio. Kuinka kaukaa nyt on tarkoitus sitten kuvata. Tässä viestissä on eroja kuinka pitkälle pääsee tuolla 250mm kun vertaa perus 18-55mm "putkea".

7. Stupidio

Stupidio Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1844
    Puhelinmalli:
    Kävin naapurilta ja kummisetältä (molemmat luontokuvaajia) ja sanoivat, että varmasti pärjäät ilman kuvanvakaintaki jos et kokoajan kuvaa hämärässä. Eli siis Canon EF 70-200 ilman kuvanvakainta tai joku vastaava lähtee tilaukseen :) Tietäs vielä mikä :D

8. hulkkmi

hulkkmi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    434
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 3 Marble White
    ^^^ Ja eikös nuissa Sonyn rungoissa (ainakin joissakin?) ole kuvanvakain jo itsessään? Tai ainakin sellaisen käsityksen minä olen joskus jostakin saanut.

Edit. Ja nuista putkista ei siis ole mulla tietoa.

9. projector

projector Ole sinä tavis hiljaa, mää oon VIP

Tykkäykset:
    1874
    Puhelinmalli:
    Usein vaihtuva malli
    Ainakin pystyn ottamaan ok kuvia tolla tele zoomilla ja täys zuumi päällä.

10. zipa

zipa Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    711
    Puhelinmalli:
    iPhone 5, iPad 2
    Tuo Canonin L-sarjalainen on yksi maailman parhaista objektiiveistä ja hintaluokassaan varsinainen huippulöytö. Sama putki löytyy myös vakaimella, tosin tuplasti kalliimpana. Ebaystä niitä lähtee käytettyinä aika liki samaan hintaan kuin mitä tuosta mainitsemastasi putkesta saa maksaa uutena suomalaisessa kivijalkamyymälässä.

11. Stupidio

Stupidio Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1844
    Puhelinmalli:
    Semmonen olis tarkotus, että kun äiti pääsee kotiin niin pistän tilaukseen uutena :)

12. tapio525

tapio525

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Mulla on canon ef 70-300 ja voin kertoa että ilman kuvanvakainta sillä otetaan selviä kuvia ainoastaan keskipäivällä auringossa, siis käsivaralta ilman jalustaa...

13. Stupidio

Stupidio Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1844
    Puhelinmalli:
    Sulla on vissiinkin se paktti luokan putki? kertoivat että niitä jotka tulee kameroitten mukana niin se on sama aasia kuvanvakaimella kuin tuo L-sarja ilman kuvanvakainta :D

14. tapio525

tapio525

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    LG G4
    joo ei ole pakettiputki, eikä tullut kameran mukana..
    tässä on kyllä vakaaja, ja sen saa päälle/pois ihan napista, siksi ehkä tiedän ;)

15. Nicce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S
    No Stupidio, tuleeko hyviä kuvia ilman vakainta? Mulla ei kävisi mielessäkään ostaa zoomia ilman vakaajaa, siksi ostin tänään NIKKOR AF-S DX 18-200/3.5-5.6G VR IFED II.

16. Stupidio

Stupidio Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1844
    Puhelinmalli:
    Oikeen hyviä kuvia tulee!! Sitte kun saan jostakin mielenkiintoisesta otettuu kuvia niin pistän foran digikuvaus ketjuun :)

17. hulkkmi

hulkkmi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    434
    Puhelinmalli:
    En jaksanut uutta topikkia tehtä kysynykseni takia, joten kysyyään täällä. Tästähän voisi tulla ns. virallinen objektiiviketju?

Onkos kenelläkään foorumilaisella kokemusta Canon EF 50mm f/1.8 II -objektiivista? Olisi tulossa Canonin kittilinssin (18-55mm is ii) ja Canonin peruszoomin (55-250mm is) kaveriksi paremman valovoimansa takia. Mitä mieltä porukka on?

18. Modifier

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s ja Samsung S6 Edge Saunalahti
    Kuuluu omasta mielestä ns. pakko hankintoihin. Hinta/laatu suhde on aika yliveto ja valovoimalle on meidän pimeässä maassa aina käyttöä.

19. hulkkmi

hulkkmi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    434
    Puhelinmalli:
    Mites tuon II -version rakenteellinen (fyysinen) laatu(vaikutelma)? Tuosta kuitenkin liikkuu monelaisia puheita, että ei kestä tms. Eli täytyykö käsitellä silkkihansikkain vai kestääkö normaalia käyttöä (ei siis tiputtelua)?

AF tuossa ilmeisesti hitaahko? Miten ilmenee käytännössä?

Jos nuihin saisi jonkinlaisia vastauksia, niin olisi kiva :) Tuota objektiivia kun ei ole mulla mitään missä testata.

20. Teme80

Teme80

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    S4 mini, G2, S5
    Hinta-/laatusuhde on todellakin kohdillaan. Halvan ja muovisen oloinenhan se on mutta sehän on halpa ;) Vuoden verran ollut nyt käytössä eikä mitenkään erikoisen varovasti kohdeltu ja hyvin pelittää. Missään rypemässä ulkona en ole sen kanssa ollut.
    - AF on aika hidas ja äänekäs mutta ei ainakaan minua henk.koht. ole häirinnyt.
    - APS-C kennoisessa kamerassa kuvakulma saisi olla laajempikin mutta menettelee ainakin potrettikuvauksessa jossa se on mielestäni parhaimmillaan kunhan saa vähän etäisyyttä kohteeseen.
    - Kuvanlaatu on kohdallaan hintaan nähden
    - Valovoima on siis hyvä ja samalla tottakai syväterävyyden saa pieneksi

Pakkohankinta Canonin järkkäriin. Minulla se on 18-135 kittilinssin kaverina.

Jaa tämä viestiketju