Nyt ottaa päähän! - osa 9

Ile...

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
662
Puhelinmalli
Honor 20
Meinasin ensiks tulla kirjottamaa tori.fi:n kaupan käynnin vaikeuksista mut poika ollu viikon lopusta kuumeessa, pahimmillaan 39.5 ja tänä iltana sai vielä aivotärähdyksen kun kaatu suihkussa.

Janza182

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
1030
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S8
Kirjoitetaas huvikseen tännekkin viime perjantain kokemukset jotka kirjaimellisesti v*t*tt* ja suututti tämän ukon totaalisesti :mad:

Olin kotona ja kaveri just oli lähtenyt pois kylästä. Alta 5min hänen lähdöstä ovea hakataan nyrkillä kun en omista ovikelloa. Ensin mietin että mitähän se unohti mut ONNEKSI mulla on tapana kurkata vähän ikkunasta kuka siellä on.. Ka siellä oli 2miestä ja 1 nainen joita en tunnistanut. En avannut ovea..
Kohta hakataan nyrkillä ikkunaa ja senverta näen ikkunan raosta että toinen jannu meni mun autoon kurkkii sisään ja kokeili jokaisen oven/takakontin. Ja tämä kun ei riittänyt niin takapihankin kävivät tutkii ja kokeilee myös takaovea. Niin ja ei varmasti heille jäänyt epäselväksi että joku on kotona koska valot, TV, stereot päällä.
Näin pahasti sanottuna kaverit näytti vähän epämääräiseltä väeltä ulkoisen olemuksen perusteella..

Soitin tietenkin poliiseillekkin mut kerkesivät kadota. Harmittaa älyttömästi kun en saanut autosta muuta selvää kun että oli punainen. Senverta hyvin vetivät parkkiin ettei näkynyt kuin vähän etukulmaa.

Ka nyt on tuosta syystä pihan valvonta parantunut.

Mut aina pitänyt kotia sellaisena pyhänä paikkana niin jotenkin vaan tuo osu ja uppos mun päähän ja tuli aivan järkyttävä suuttumus.

3

35736

Palaute - 100%
3   0   0
Nykyinen verotussysteemi. Ennen ei tarvinnut huolehtia ku verokortti töihin ja palkasta otettiin aina sen verran ku pitää ottaa kuukausittain. Tuli aina jotain 100-300€ takas. Nyt pitäis itte muutella kesken vuotta veroprosenttia, ku oon alkuvuonna tienannut niin hitosti enemmän kuin viime vuonna. Nyt ei oikein ees viitti tehdä viikonloppuja enää. V... perseestä ku toimivat systeemit pitää lopettaa.

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
8071
Puhelinmalli
Apple iPhone 8
Arvioin itse joka vuosi kymmenisen tonnia enemmän tuloja ja haen heti kun veropalvelu aukeaa, siihen muutosverokortin.
Ei ole pahemmin väliä.

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
63   0   0
Reaktiopisteet
14494
Puhelinmalli
Vaihtelee
Nykyinen verotussysteemi. Ennen ei tarvinnut huolehtia ku verokortti töihin ja palkasta otettiin aina sen verran ku pitää ottaa kuukausittain. Tuli aina jotain 100-300€ takas. Nyt pitäis itte muutella kesken vuotta veroprosenttia, ku oon alkuvuonna tienannut niin hitosti enemmän kuin viime vuonna. Nyt ei oikein ees viitti tehdä viikonloppuja enää. V... perseestä ku toimivat systeemit pitää lopettaa.
Eikös tämä nykyinen systeemi ole huomattavasti helpompi kun on se yksi vuosiraja olit sitten vaikka kolmessa duunissa. Ainakin omasta mielestä helpompi seurata palkkatuloja kun tietää että on asettanut X euroa rajaksi. Itse ainakin teen aina niin että laskeen sen normaali palkasta tulevan määrän 12kk ajalta ja siihen sitten sopivasti/reilusti päälle.

3

35736

Palaute - 100%
63   0   0
Eikös tämä nykyinen systeemi ole huomattavasti helpompi kun on se yksi vuosiraja olit sitten vaikka kolmessa duunissa. Ainakin omasta mielestä helpompi seurata palkkatuloja kun tietää että on asettanut X euroa rajaksi. Itse ainakin teen aina niin että laskeen sen normaali palkasta tulevan määrän 12kk ajalta ja siihen sitten sopivasti/reilusti päälle.
Ei ainakaan mulle ole helpompaa. Koskaan ei tiedä miten tulot menee tulevana vuotena. Tuli ihan puskista nää mun alkuvuoden tulot + palkankorotukset ym. Eihän se mulle oo mitenkään helpompaa, jos joudun niitä kesken vuotta säätelee, kun aiemmin ei tarvinnut tehdä mitään. Ja en tee ku yhtä duunia.

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
63   0   0
Reaktiopisteet
14494
Puhelinmalli
Vaihtelee
Ei ainakaan mulle ole helpompaa. Koskaan ei tiedä miten tulot menee tulevana vuotena. Tuli ihan puskista nää mun alkuvuoden tulot + palkankorotukset ym. Eihän se mulle oo mitenkään helpompaa, jos joudun niitä kesken vuotta säätelee, kun aiemmin ei tarvinnut tehdä mitään. Ja en tee ku yhtä duunia.
Millä tavalla sä olet ne sitten ennen hoitanut jos on tullut palkankorotusta tai muuta? Vai onko sulla vaan ollut sitten sen verran korkea kk-ansioraja verokortissa?

Don Quiote

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
2468
Puhelinmalli
S7
Millä tavalla sä olet ne sitten ennen hoitanut jos on tullut palkankorotusta tai muuta? Vai onko sulla vaan ollut sitten sen verran korkea kk-ansioraja verokortissa?
Joka palkasta prosenttiin lasketun ansion ylimenevä on mennyt lisäprosentilla?

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
28   0   0
Reaktiopisteet
12028
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8
Nonni. Luottoshortsit hajos. Ihmekkös ei ollu pers hiessä ku tuuletus on toiminu.

DSC_0451.JPG

3

35736

Palaute - 100%
28   0   0
Ei oo tarvinnut tehdä yhtään mitään. Justhan mä kirjoitin. Ikinä en oo muutellut mitään veroprosentteja.

Mut onneks tän voi hoitaa ihan vaan ilmottamalla palkkakonttoriin, että ottaa jatkossa enemmän veroja palkasta. Joten nou hätä.

Fitz-Hume

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
125   0   0
Reaktiopisteet
1380
Puhelinmalli
10
Mut onneks tän voi hoitaa ihan vaan ilmottamalla palkkakonttoriin, että ottaa jatkossa enemmän veroja palkasta.
Tuo prosentin korottaminen työnantajan kautta ei muuta verokorttia tai tulorajoja, joten rajat paukkuu siinä missä ennenkin. Näin ainakin tähän asti kokemuksen mukaan. Voihan se olla että nykyisin työnantaja pystyy uusimaan työntekijöiden verokortit.

3

35736

Palaute - 100%
125   0   0
Tuo prosentin korottaminen työnantajan kautta ei muuta verokorttia tai tulorajoja, joten rajat paukkuu siinä missä ennenkin. Näin ainakin tähän asti kokemuksen mukaan. Voihan se olla että nykyisin työnantaja pystyy uusimaan työntekijöiden verokortit.
Ei tietenkään muuta. Mutta ei tarvii maksaa lisäprosentin mukaan loppuvuotta, jos raja ylittyy. Näin ainakin sen mukaan mitä olen kuullut. Eihän tossa muuten mitään järkeä olisi.

Liitteet

Qwertyi

Palaute - 100%
28   0   0
Reaktiopisteet
12028
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8
Eikä se lisäprosenttia heti otettu käyttöön jos esim. yhden kuukauden tienestit pamahti yli rajan, vaan palkanlaskenta seuraa kumulatiivisia tuloja koko vuoden ajalta. Näin ainakin meillä tehtiin. Muutoinnhan lomakorvauksista menisi aika potti valtiolle, ja tulisi sitten taas palautuksina takaisin kun huomioidaan koko vuosi.

Fitz-Hume

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
125   0   0
Reaktiopisteet
1380
Puhelinmalli
10
Ei tietenkään muuta. Mutta ei tarvii maksaa lisäprosentin mukaan loppuvuotta, jos raja ylittyy. Näin ainakin sen mukaan mitä olen kuullut. Eihän tossa muuten mitään järkeä olisi.
Ok, sitten asiat muuttunut. Ennen pystyi kyllä ylöspäin muuttamaan veroprosenttia työnantajalle, mutta kortti tietoineen jäi voimaan.
Kätevämpää tuo nykyisin sitten on, kun riittää että on työnantajaan yhteydessä ja ne hoitaa asian.

3

35736

Palaute - 100%
125   0   0
Eikä se lisäprosenttia heti otettu käyttöön jos esim. yhden kuukauden tienestit pamahti yli rajan, vaan palkanlaskenta seuraa kumulatiivisia tuloja koko vuoden ajalta. Näin ainakin meillä tehtiin. Muutoinnhan lomakorvauksista menisi aika potti valtiolle, ja tulisi sitten taas palautuksina takaisin kun huomioidaan koko vuosi.
Eikös se vuositulorajan mukaan menekin? Tuo lisäprosentti siis.

Qwertyi

Palaute - 100%
28   0   0
Reaktiopisteet
12028
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8
Eikös se vuositulorajan mukaan menekin? Tuo lisäprosentti siis.
Kyllä.

"Uusissa verokorteissa lisäprosenttia käytetään vasta, kun koko vuosituloraja on ylittynyt eli yleensä loppuvuodesta. Tämä vastaa aikaisemmin verokortissa ollutta vaihtoehtoa B. "

Ei tuossa siis kovin kummoista muutosta vanjhaan ole.

Ja jos haluat hetkellisesti korottaa veroprosenttiasi, riittää ilmoitus työnantajalle / palkanlaskijalle, mutta jos haluat sitä kesken verokauden pudottaa, pitää ottaa yhteys verottajaan. Itse sitä ei saa laskea, vaikka nostaa saakin.

3

35736

Palaute - 100%
28   0   0
Pikaisesti laskin, että jos tänä vuonna nyt tienais vaan muutaman tonnin enemmän kuin viime vuonna (olettaen, että en tekis loppuvuonna samalla lailla ylkkyy kuin vuoden alussa), ni veroprosentti ei muuttuisi mihinkään..? Voiko pitää paikkaansa? Lasken jotain väärin.

Qwertyi

Palaute - 100%
28   0   0
Reaktiopisteet
12028
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8
Pikaisesti laskin, että jos tänä vuonna nyt tienais vaan muutaman tonnin enemmän kuin viime vuonna (olettaen, että en tekis loppuvuonna samalla lailla ylkkyy kuin vuoden alussa), ni veroprosentti ei muuttuisi mihinkään..? Voiko pitää paikkaansa? Lasken jotain väärin.
No riippuu pitkälti mitkä sinulla on arvioitu tuloiksi tänä vuonna?

Kurkkaa viimevuoden verolapusta paljonko oli "ilmaa" arviossa.

Don Quiote

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
2468
Puhelinmalli
S7
Miten tää voi olla niin vaikeata? Vuosikausia käytössä ollut mahdollisuus valita vaihtoehto A tai B on poistunut ja jäljellä vain vuosituloraja. Mikä siis vastaa aikaisempaa vaihtoehto B:tä. Eli kausitulorajaa ei enää ole käytössä.

4

44115

Palaute - 0%
0   0   0
Kirjoitetaas huvikseen tännekkin viime perjantain kokemukset jotka kirjaimellisesti v*t*tt* ja suututti tämän ukon totaalisesti :mad:

Olin kotona ja kaveri just oli lähtenyt pois kylästä. Alta 5min hänen lähdöstä ovea hakataan nyrkillä kun en omista ovikelloa. Ensin mietin että mitähän se unohti mut ONNEKSI mulla on tapana kurkata vähän ikkunasta kuka siellä on.. Ka siellä oli 2miestä ja 1 nainen joita en tunnistanut. En avannut ovea..
Kohta hakataan nyrkillä ikkunaa ja senverta näen ikkunan raosta että toinen jannu meni mun autoon kurkkii sisään ja kokeili jokaisen oven/takakontin. Ja tämä kun ei riittänyt niin takapihankin kävivät tutkii ja kokeilee myös takaovea. Niin ja ei varmasti heille jäänyt epäselväksi että joku on kotona koska valot, TV, stereot päällä.
Näin pahasti sanottuna kaverit näytti vähän epämääräiseltä väeltä ulkoisen olemuksen perusteella..

Soitin tietenkin poliiseillekkin mut kerkesivät kadota. Harmittaa älyttömästi kun en saanut autosta muuta selvää kun että oli punainen. Senverta hyvin vetivät parkkiin ettei näkynyt kuin vähän etukulmaa.

Ka nyt on tuosta syystä pihan valvonta parantunut.

Mut aina pitänyt kotia sellaisena pyhänä paikkana niin jotenkin vaan tuo osu ja uppos mun päähän ja tuli aivan järkyttävä suuttumus.
Sun kaveris on velkaa jollekkin ei niin mielyttäville tahoille ja seurasivat ja kuvittelivat että sen saatavan voisi saada sulta?

Täytyy kyllä sanoa, että jos joku tulisi hakkaamaan nyrkillä mun ikkunaa, niin mä menisin kyllä opettamaan vähän tapoja sille ikkunan hakkaajalle?...ja sen kavereille..

Viimeksi moderaattorin editoima:
Top Bottom