1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nyt kun on tullut HF laki, niin käytätkö HFää??

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja =Henkkis=®, 27/3/03.

?

Käytätkö HF:ää

1. Käytän tottakai

100,0%
  2. Silloin tällöin

0 ääntä
    0,0%
  3. En lainkaan

0 ääntä
    0,0%
  4. Omistan ajokortin, mutta en HFää

0 ääntä
    0,0%
  1. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Kun tässä jonkin aikaa on ollut uusi HF laki, niin käytätkö HFää ajaessasi?? Itse sain kortin helmikuussa ja ostin HFän ja on takin taskussa, mutta en ole koskaan sitä käyttänyt ajaessani. Vaikka pisimmät puhelut on olleet yli 10min pitkiä. No ehkä sitten viritän sen käyttöön, jos ajan pidemmälle. Kuten helsinkiin tjmv.

E: Kiitos sille ketä lisäsi äänestyksen.

2. kellotin Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tästähän on ollut äänestys aikaisemmin.

Mutta ajokorttia ei vielä ole joten en voi syyllistyä rikkomukseen. Mutta kun olen ensin se kortin hankkinut niin varmaankin tulee nappia pidettyä korvassa.

3. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Parisen kertaa on tullut kokeiluta handsfreetä firman autoa ja puhelinta käytettäessä (kiinteä hf-autosarja). Tosin sitäkään alkuun jaksanut käyttää vaan otin puhelimen perinteiseen tapaan korvalle. Mitään aikomusta ei ole kyllä omaa hf-sarjaa ostaa, en koe tarvitsevani kun omaa autoakaan edes ole.

4. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tuli käytettyä vielä jokunen tovi sitten, mutta ei enää. Vaihdoin luurin ja en ole vielä kerennyt (laiska) kuulottimia hankkimaan...

5. Canis lupus

Canis lupus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Pari kertaa tuli käytettyä.Mutta ei jaksa viritellä.Jos pitempi matka yli 150 km on ajettava niin ehkä sitten.
    Huono laki.

6. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Miksi äänestys on poistettu?? Siksi tein uudelleen itse sanoin käyttäväni HFää, mutta kuinkas kävi en ole kertaakaan käyttänyt viellä...

7. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    HF-laki on jättänyt varjoon muita lakeja.. Esim pyöräilykypärää pidätkö?

Itse en pidä hf:ää.. Ärsyttävä se on ja aina vaan tiellä.

8. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Kyllä käytän perinteistä korvanappia, jollainen löytyy sekä omaan että firman puhelimeen, aina autolla ajaessani. Kun vielä yleisimmin käyttämäni numerot on ohjelmoitu äänivalintaan, myös itse soittaminen onnistuu puhelinta povitaskusta esiin kaivamatta.

9. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tässä on vaan se ero, että käsittääkseni kännykän käytöstä voit saada sakot, mutta fillarikypärän hyllylle jättämisestä tienaat vain saarnan tai pahimmillaan kirjallisen "ohjeen" -ei siis penniäkään maksettavaa..

Itse en aio käyttää vieläkään fillarikypärää muuten kuin pidemmillä reissuilla tai metsässä, vaikka periaatteeni onkin typerä. Sen sijaan HF-kuulotinta käytän mielellään autossa tai vaikka fillaroidessa, heti kun sellaisen saan hankittua.

10. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eipä ole tullut käytettyä, eikä ollut aihettakaan mutta ei normaali nappi edes pysy mun korvassa....

11. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Sitten pitää harjoitella sen käyttöä kun se HDW-2 tulee. Eipä ne oo poliisit oo valitellu vaikka onkin nähneet mun ajavan luuri korvalla...

12. Ewert Oktan

Ewert Oktan Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    113
    Maraboun hf löytyy Nokiaan, mutta kun puhelin ei ole Nokia. Kuitenkin vältän puhumista ajaessa. En tiedä ketään, kuka kännykän takia olisi sakot saanut.

Ostoa voin harkita, kun saadaan markkinoille langaton systeemi, jossa ei tarvitse tunkea mitään korviin ja hinta on järkevä. Toisaalta puhelinten omien kaiutin-toimintojen kehittyessä koko hf saattaa jäädä ostamatta.

13. JS Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ai onkos kypäräpakkokin tullut?
    nimim. ihan pihalla, taas. ;)

14. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    En käytä enkä omista.

15. kellotin Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kypärän käyttö on tietääkseni ns. Suositeltavaa, vai mitenkä se sanotaan hienosti. Mutta ei vielä ihan kypäräpakkoa.

16. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    En käytä. Hf-radiopalikka löytyis, mutta johto on hankala. Toivottavasti markkinajohtaja sais viimein bt-hf:n markkinoille, uskoisin hintatason putoavan.

17. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No sen vuoksi juuri ei voi puhua "pakosta" kun ei sakkoa tule. Laissa ei puhuta kuitenkaan tyyliin "suositeltavaa".

Eikä siitä ilman HF:ää puhumisestakaan kovin helpolla sakkoja tienaa..

18. Jombe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3210
    On mulla HF mutta en käytä sitä kuin radion kuuntelemiseen...

19. Nica

Tykkäykset:
    0
    Ei tuo uusi laki juuri tapojani muuttanut.

Jo ennen lakia en puhunut kännykkään autoa ajaessa ilman handsfreetä.

Nyt vain on ongelmana itse hf. Tavallisesta napista en pidä, puristaa tai tippuu. Ikinä ei hyvä... Ostettuani HDB-5:n luulin ongelman ratkenneen, mutta... Käytän sekä silmälaseja että piilolinssejä, piilareiden kanssa no problems, mutta silmälasien kanssa handsfree ei tahdo pysyä korvan takana, jos tekee äkillisiä pään liikkeitä... Toistaiseksi ei onneksi ole vielä tippunut pois.

Lain tultua voimaan olen kyllä herkemmin ottanut hf:n matkaan. Aiemmin vain tyydyin olemaan vastaamatta puhelimeen, jossei hf ollut mukana.

20. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Käytän korvanappia, jossain määrin käytin sitä jo ennen pakkoa, mutta välillä se silloin jäi käyttämättä. Tänä vuonna ehkä kerran on jäänyt hf ajon aluksi kuntoon laittamatta. Nappi makailee autossa valmiina käyttöön.

Jaa tämä viestiketju