1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

numeronsiirto prepaidista (tele2)

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja redie, 28/8/04.

1. redie

Tykkäykset:
    0
    Tervehdys!

Alkoi tämä mietityttää, kun siirsin oman vanhan liittymänumeroni uuteen Tele2:n prepaid liittymään. Mieleeni juolahti vasta jälkeenpäin, että muistelin jonkun joskus kertoneen, ettei prepaid-liittymien numeroita voi siirtää eteenpäin. Pitääkö paikkansa?

Jos tulevaisuudessa mahdollisesti vaihdan uudelleen operaattoria niin menetänkö nyt vanhan hyvän numeroni siinä samalla? Olenko nyt ikuisesti Tele2:n vanki?! :)

Olisiko kenelläkään tietoa tai kokemusta kyseisestä asiasta?

Kiitän vastauksista.

2. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Prepaid-maksutapa ei itsessään ole este numeronsiirrolle, mutta numeron siirto eteenpäin vaatii sen, että olet solminut kirjallisen sopimuksen silloisen operaattorin (Tele2) kanssa. Jos kyse on tavallisesta kioskilla myytävästä paketista ilman kirjallista liittymäsopimusta, niin et voi valita siihen numeroasi etkä siirtää tuota numeroa eteenpäin paitsi muuttamalla liittymä ensin "sopimukseksi" ja sitten siirtämään eteenpäin.

Edit: Tuosta lisätietoa.

3. redie

Tykkäykset:
    0
    Jep.. tarkoitin siis nimenomaan netin kautta tekemääni liittymätilausta. Eli olenko silloin tehnyt sopimuksen?

4. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Olen ymmärtänyt että prepaid-liittymään omaa numeroaan ei voi siirtää ellei tee kirjallista sopimusta. Tällaisessa tapauksessa se pitäisi tietysti voida yhtälailla siirtää myös pois.

5. lasselusse

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    android cell
    mä olen ymmärtänyt niin että jos nro siiro tele2:lle onnistuu niin onnistuu se myös toisinpäin. nro siirto tarvii henkilötietoja ja tele2 liittymää tilatessa ne annetaan.

jos se ei sit onnistukaan niin kirottu.

6. Rasbelin

Rasbelin

Tykkäykset:
    20
    Tele2:n liittymät poikkeavat muista prepaid-liittymistä, sillä heidän kanssaan solmitaan kirjallinen sopimus ja saat itsellesi puhelinnumeron, jonka voit aina halutessasi siirtää mukanasi toiselle operaattorille tai voit tuoda Tele2:n liittymään toisen numeron. Eli kukaan ei todellakaan jää loukkuun Tele2:n numeron kanssa. :)

Eli Tele2:n numeroihin pätevät samat pelisäännöt kuin Soneran, Cubion, jne.

7. Mrk

Tykkäykset:
    0
    Edellisten viestien perusteella näyttäisi siltä että tele2:n numeron voi siirtää vaikka se onkin prepaid. Jos jollakulla on kokemuksia tele2:sta pois siirtämisestä, niin voisi sanoa jonkun operaattorin jolle sen voi siirtää.

8. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Tele2:lta voi siirtää numeron mille tahansa suomessa toimivalle operaattorille, joka on mukana numeronsiirrettävyydessä (dna, Elisa, Sonera...)

9. Mrk

Tykkäykset:
    0
    Saattaahan se olla että asiakaspalvelun ihmiset ovat tietämättömiä, mutta ainakin telefinlandin ja elisan aspan mukaan ei voisi (tai voisi mutta numeroaan ei voisi pitää). Mutta tärkeintähän olisi saada se numero siirrettyä jollekin operaattorille että jatkossa siirtely helpottuisi.

10. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Olet saanut väärää tietoa...

11. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei vain saata, vaan ovat kertoneet sinulle puuta heinää. Kertoo taas jotain ko. puljujen asiakaspalvelun tasosta. Otetaan pystymetsästä jotain perusmattijamaijameikäläisiä aspaan duuniin, ja annetaan n+1-kohdan lista, jota voi sitten jokaisen asiakkaan kanssa tavata. Todennäköisesti siellä listassa on kohta prepaid, jossa mainitaan mm. se ettei prepaid-liittymän numeroa voi siirtää.

Ja kaikki ovat tyytyväisiä. Eiku...

12. rasanttu

rasanttu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    12
    Suosittelen tutustumaan asiakaspalveluun vähän "lähemmin" ennen moisten kommenttien laukomisia, varsinkin ilman perusteita.

Se aspan tyttö hallitsee 1000+1 muuta asiaa joista Sinulla ei ole hajuakaan, vastannee lisäksi vielä monesta muusta palvelusta kuin GSM-asiakkaista.

Mikäli olet valmis maksamaan sen parikymmenttä senttiä enemmän puhelumaksuista uskon koulutukseen ja asiakaspalveluun liikenevän enemmän rahaa.

13. kymis

Tykkäykset:
    0
    Itse siirsin Tele2:n numeron Saunalahdelle n. vuosi sitten ilman mitään ongelmia.

14. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eikö tuossa edellä jo tullut yksi perustelu? :) Olisi pitänyt laittaa ilmeisesti hymiö tuohon viestiini, niin olisit sinäkin ymmärtänyt sen huumorilla.

Jos asiallisesti puhutaan, niin sen mitä itse olen niiden vähien matkapuhelin- ja laajakaistaongelmieni takia joutunut eri operaattorien ja isp:ien aspoihin soittelemaan melko kaikenkirjavaa ja asiantuntevaa palvelua sieltä on tullut. Siis JOS olen jaksanut jonottaa sen puoli tuntia tai enemmän. Välillä on ollut erittäin asiantuntevaa palvelua, joskus on vain pyöritelty päätä ja koitettu selittää ties mitä. Olet itsekin tätä foorumia käyttänyt aktiivisesti, joten tiedät aivan varmasti mistä nyt puhun.

Vai sattuiko pahasti, kun mainitsin em. asiayhteydessä nimet TeleFinland ja Kolumbus? ;)

Totta, mutta jos perusasiat (puhelut, tekstiviestintä, laskutus yms.) toimivat kunnolla, ei ole tarvetta olla yhteydessä asiakaspalveluun.

Ja kun työnantaja ei tällä hetkellä tarjoa mitään sen ihmeellisimpiä mobiiliviestinnän palveluita omaan piikkinsä, itse en todellakaan aio maksaa yhtään ylimääräistä nykyisillä datasiirtomaksuilla (GPRS, UMTS). Hinnat ovat tällä hetkellä sitä luokkaa, että palvelujen tasoon nähden en näe mitään syytä sponsoroida operaattoreita yhtään sen enempää kuin mitä on tarpeen. Kaikki palvelut saan tällä hetkellä paljon kätevämmin laajakaistan kautta.

Puhun nyt siis vain omista tarpeistani, koska osoitit tuon kommenttisi suoraan minulle. Ymmärrän, että monille muille em. mobiilipalvelut voivat olla hyvinkin tarpeellisia.

Jaa tämä viestiketju