1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Numeron tallennus ongelma

Keskustelu osiossa 'Windows Phone', aloittaja Punakyyhky, 16/10/12.

1. Punakyyhky

Tykkäykset:
    0
    Semmonen ongelma ihmetyttää että eikö tossa wpssä pysty todellakaan tallentamaan yhteystietoja puhelimeen tai simkortille? Kun se ehdottaa vaan jollekin tilillle tallentamista? Puhelin siis lumia 800 enkä löydä mistään vastausta tähän. Itse en edes ollut ajatellut koko asiaa kun tiedot on pidempään ollut googlessa mutta tuttavalla ei ole tämmönen ollut tapana. Pitää numerot yleensä puhelimen muistissa.

2. zipa

zipa Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    711
    Puhelinmalli:
    iPhone 5, iPad 2
    Kyllä ne sieltä puhelimesta löytyy tallensi ne sitten minne hyvänsä. Ei kannata tehdä ongelmaa asioista jotka eivät ole ongelmia.

3. dosetti

dosetti

Tykkäykset:
    3
    Minulla meni uusi puhelinnumero sellaiselle tilille, jolla ei ole mitään tekemistä ko. ihmisen kanssa. Miten saan muutettua tuota tiliä kyseiselle ihmiselle? Puhelimena Lumia 520. Sain siis tekstiviestin ihmiseltä, jonka numeroa minulla ei ole tallennettuna, näkyi pelkkänä numerona. Kun tallensin sen, näkyy tämän tyypin kohdalla tili/yhteisö, joka on täysin väärä. Asetuksia olen räplännyt, mutta en löydä mistään muokkaa-kohtaa, josta sitä voisi muuttaa (enkä tosin tiedä, millaiseksi se pitäisi muuttaa, My Nokia-tiliinkö?)

4. Teemu Korhonen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Testailin joutessani tuota numeron tallennusta pelkästään puhelimeen joka ei taida onnistua millään muulla keinolla kun sammuttaa data yhteydet :( Vaikka muutan Windows live -tilin salasanan puhelimessa vääräksi, niin silti uudet yhteystiedot menee pilveen. Sama taitaa olla kalenterimerkinnöillä. Nykyisin ei taida saada tietoja pelkästään puhelimen muistiin jos haluaisi niin tehdä.

5. arjal Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    37
    Kai sinulla on puhelinnumerot tallessa jossain toisessa puhelimessa tai vastaavassa? Jos palautat Lumiaan tehdasasetukset niin eiköhän se viallinen tilikin häviä? Sitten vain uusi xxx@live.com tili johon siirrät yhteystiedot. Liven yhteystietoja voit tietokoneella muokata

6. dosetti

dosetti

Tykkäykset:
    3
    arjal: minulla on vanha puhelimeni Nokia 700, josta siirsin Suitella yhteystiedot pilveen. Sieltä kävin ne hakemassa Lumialla, tai yritin, ei onnistunut, jouduin siirtämään yhteystiedot Siirrä tietoni puhelimesta toiseen-sovelluksella. Minulla on nyt My Nokia-tili, outlook-tili ja sitten eri yhteisötilejä. Onko tuo My Nokia oma puhelin-tili, jossa numerot pitäisi olla? Jos suodatan outlook, hotmail- ja muut tilit ja jätän My Nokian, ei minulla ole yhtään yhteytietoa enkä voi soittaa kenellekään.

Lisäksi puhelin päivitti sellaiset yhteystiedot, joiden Fb-profiilissa ei puhelinnumeroa ole, vaikka minulla on ne ollut. Tämän Fb-tilin luomisen jälkeen puhelin päivitti yhteystiedot ja hävitti numerot, joita ei profiileissa ole.. Melko loogista.. Kokeilen jossain vaiheessa tuota resettiä, kiitos vinkistä.

7. Teemu Korhonen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Toimiiko tuo puhelin täydellisesti ilman Windows -tiliä? Eli toimiiko esim. Windows kauppa ilman tiliä?
    Mitäs keinoja tuossa on tuoda yhteystiedot puhelimeen? Ainakiin sim -kortilta kopioimalla, toisesta puhelimesta tuomalla. Tukeeko puhelin esim cvs - tiedoston tuontia?

8. zipa

zipa Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    711
    Puhelinmalli:
    iPhone 5, iPad 2
    Ei toimi. Todennäköisesti aika moni muukin asia joko lakkaa toimimasta tai toimii huonommin ilman sitä tiliä.

9. dosetti

dosetti

Tykkäykset:
    3
    Onhan tuo käyttis vielä kehityksen alla, kuten kaikki muukin, kaikilla muillakin. Vanhastaan on melkein tottunut siihen ajatukseen, että jokin tuote on tehty siksi, mikä on ja täts it. Jos ei toimi, se on rikki ja korjataan (rauta). Ajat muuttuu ja esimerkiksi päivitykset ovat monessa paikassa tulleet jäädäkseen. Hotmail-osoite ollut 20 vuotta ja uskon positiiviseen synergiaan laitevalinnallani, ja niihin päivityksiin. Kuitenkin WP on tietyssä mielessä uskomattoman yksinkertainen perustoiminnoiltaan, toisaalta jotkut kohdat vaativat hiomista siihen uskomattoman yksinkertaiseen suuntaan, mikäli sellaista nykyajan meno edes mahdollistaa.

10. arjal Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    37
    Käy katsomassa tietokoneella Outlook tilin sähköposti Sieltä vasemmasta ylälaidasta nuolen takana pitäisi löytyä yhteystiedot

11. dosetti

dosetti

Tykkäykset:
    3
    Löytyi yhteystiedot yhtenä pötkönä fb ja pelkät numerot. Ihmettelen myös, miksi jonkun yhteystiedon kohdalla muokkaa toiminnolla esimerkiksi 4 Outlook-yhteystietoa allekkain. Kai nuo pitäisi joku kerta tyhjentää kaikki, tosin ottaa varmuuskopio ensin ja kaikki spostiosoitteet ja numerot talteen. Eniten harmia tekee nuo yhteystiedot sellaisen ihmisen kohdalla, jolla on Fb-tili, mutta ei puhelinnumeroa tilissä julkisena, mutta kuitenkin itselläni on hänen puhelinnumero..

Jaa tämä viestiketju