1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

numeron siirtomaksu

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja nible, 11/11/04.

  1. nible

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    28
    Tykkäykset:
    0
    Kävin tekemässä siirron DNA:lle ja liittymäpaketin mukana tulevassa hinnastossa osui vastaan seuraavanlainen teksti (hinnaston viimeisen sivun alareunassa):

    "DNA:lle ensimmäistä kertaa numeronsiirtoasiakkaana siirtyvä asiakas saa numeronsiirron maksutta. Mikäli asiakas siirtää saman numeron toisen tai useamman kerran DNA:lle, veloitetaan siirrosta 7,90 euron siirtomaksu"

    Onko muillakin operaattoreilla tälläinen siirtomaksu käytössä?
     
  2. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    En ole ainakaan muilla törmännyt tällaiseen.
     
  3. Killerwhale

    Liittynyt:
    18/7/03
    Viestit:
    801
    Tykkäykset:
    0
    Mikäli en aivan väärin muista, niin uusi viestintämarkkinalaki velvoittaa operaattorin siirtämään numero veloituksetta. Poikkeuksena numero, jota siirretään toista tai monetta kertaa. Tällöin operaattorilla on oikeus veloittaa siirrosta. DNA lienee kuitenkin ainoita operaattoreita, jolla kyseinen maksu on hinnastossa - ollut alusta lähtien.
     
  4. Flyer Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    1180
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Veloitus on lisätty hinnastoon, mutta onko sitä koskaan keneltäkään peritty?
     
  5. Killerwhale

    Liittynyt:
    18/7/03
    Viestit:
    801
    Tykkäykset:
    0
    En omasta pääkopastani ainakaan kykene kaivamaan tapausta, jossa asiakas olisi tuollaista maksanut.
     
  6. smrk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/4/03
    Viestit:
    1436
    Tykkäykset:
    42
    Luovuttava operaattori ei saa velottaa asiakasta. Vastaanottava operaattori saa velottaa hinnastonsa mukaiset maksut. Sillä monettako kertaa numeroa siirretään ei ole merkitystä lain kannalta.
     
  7. Devian

    Liittynyt:
    25/5/04
    Viestit:
    19
    Tykkäykset:
    0
    Ei voi olla totta. Itselläni on 044-numero, jonka aioin lähiaikoina siirtää takaisin DNA:lle. Eli vanhoilta/entisiltä asiakkailta peritään maksu, mutta uusilta ei? Eivätkö uudet ja vanhat asiakkaat ole ikinä tasa-arvoisessa asemassa keskenään?
     
  8. Guest Vieras

    dna haluaa kostaa sen että olet sieltä lähtenyt joskus :)
     
  9. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Jos DNA näin menettelee, he eivät ainakaan halua uusia asiakkaita verkkoonsa näemmä ;)
     
  10. Killerwhale

    Liittynyt:
    18/7/03
    Viestit:
    801
    Tykkäykset:
    0
    Kirjoituksellani tarkoitin vastaanottavaa operaattoria.
     
  11. la

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    590
    Tykkäykset:
    0
    Mielestäni numeroasi ei ole vielä kertaakaan siirretty dna:lle (sikäli kun olet sieltä vain kerran lähtenyt), joten et ole siirtämässä samaa numeroa dna:lle toiseen tai useampaan kertaan. Voin toki olla väärässäkin, kannattaa kysyä aspasta.
     
  12. Senior_TG

    Liittynyt:
    15/7/02
    Viestit:
    586
    Tykkäykset:
    0
    käsittääkseni tämä pykälä on hinnastossa sen takia jos joku tosiaankin 6kk aikana siirtää numeroaan 6kertaa edes takaisin. Normaaleilta uusilta tai paluumuuttajilta maksua ei ainakaan minun kokemukseni mukaan ole peritty...
     
  13. Niki K

    Liittynyt:
    30/9/04
    Viestit:
    92
    Tykkäykset:
    0
    Juuri näin. Kyse on siis numeronsiirroista.

    Olet esim. ottanut uuden DNA-liittymänumeron, jonka kuukauden päästä vaihdat toiselle operaattorille. Sitten vaikka kuukautta myöhemmin vaihdat sen takaisin DNA:lle, ei se maksa mitään. Kun sitten teet vaikka taas kuukauden päästä numeronsiirron toiselle operaattorille ja palaat taas DNA:lle, niin siinä vaiheessa se maksaa.

    Käsittääkseni tällaisella menettelyllä on haluttu rajoittaa sitä, että porukka vaihtaa liittymiä talosta toiseen saadakseen jonkin uuden asiakkaan edun. Liittymätyypin vaihtohan DNA:n sisällä on ilmainen kerran vuodessa!
     
  14. kalamake

    Liittynyt:
    16/4/03
    Viestit:
    603
    Tykkäykset:
    1
    Ei kuulemma käytännössä peritä siirtomaksua.
     
  15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Ok, tai mistä sitä käytännössä tietää, numeroita siiretty vasta niin vähän aikaa ja koska ajetaan asiantiimoilta laskutus ajot.
     
  16. Tumppu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    1044
    Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    6110
    Nyt puhut vähän mutta asiaa. Vai menikö se toisin päin...

    Tuskin tuosta siirtomaksusta kuluttaja-asiakkaalle tullee
    kustannuksia, tämä denan "pikkuprintti" lienee vain
    aktiivisimpien vaihtajien peloitteluyritys.

    Muuten, miten niin numeroita siirretty "vasta niin vähän aikaa"?
     
  17. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    ~reilu vuosi, ja jos yhtiö tekee harvinaisempia laskutus ajoja harvakseltaan, niin ei tässä niitä numeroja pitkään ole siirretty siihen nähden ja vielä niin että joku kahteen kertaan olisi kyseisen yhtiön valinnut siirrettävän numeron kodiksi.

    No samaa mieltä kanssasi, sillä aika kova riski olisi kyseisen yhtiön lahteä perimään siirrosta maksua, paitsi titenkin jos joku tekee siitä harrastuksen.
     
  18. Killerwhale

    Liittynyt:
    18/7/03
    Viestit:
    801
    Tykkäykset:
    0
    Onhan näitä ihmisiä, jotka siirtävät numeroitaan kerran kuussa. Viimeisimmässä Numpac Oy:n tiedotteessahan mainittiin kourallisesta ihmisiä, joiden numero oli siirretty ~kymmenisen kertaa.
     

Jaa tämä viestiketju