1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Numeron siirto Saunalahdesta Heseen, ei onnistu?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja MPette, 22/10/03.

1. MPette

Tykkäykset:
    0
    En tiedä kuinka tuttu ongelma tämä aktiivisemmille foorumilaisille on, mutta itseä alkoi sen verran riepomaan että piti ihan tänne laittaa "avoin katkera tilitys..."

Saunalahti GSM -liittymän kustannukset alkoivat nousta turhan korkeiksi kavereitten siirryttyä DNA:n leiriin ja huomasinkin pirun mukavalta tuntuvan Hese-liittymän joka sopisi omiin tarpeisiin melkoisen hyvin. Sunnuntaina 21.9. kävin sitten paikallisesta hampurilaisravintolasta hakemassa kortin, ja liittymä toimikin samantien. No sitten tietenkin oli näitä tavanomaisen ärsyttäviä ongelmia Saunalahden asiakaspalvelun tavoittamisessa, joka kumminkin onnistui tiistai-aamuna heti seitsemältä kymmenen minuutin jonotuksen jälkeen. Pyysin numeronsiirtoa Saunalahden liittymästäni Heseen, ja hetken epäröityään nuori uninen naishenkilö sanoi sen kyllä onnistuvan ja että pari viikkoa kannattaa siirtymiseen varata ja lupasi ottavansa yhteyttä jos hankaluuksia ilmenee.

No aikaa kuluu neljä viikkoa ja eilen 21.10. sitten otinkin Saunalahteen puhelimitse yhteyttä tietääkseni missä mennään. Aspalista sanotaan ettei numeron siirto Saunalahdesta Heseen onnistu, koska ovat kumpikin Saunalahden liittymiä. Tämä tietenkin hämmästytti jonkin verran (ihan pirusti), oli aikalailla päinvastaista tietoa kuin mitä silloin neljä viikkoa sitten olin saanut. Tämä moka sentään hyvitettiin korvaamalla maksetut ylimääräiset Hese-liittymän kk-maksut, mutta kun kysyin että onnistuuko liittymätyypin vaihto sitten, niin eipä käy sekään koska Saunalahti on Saunalahti ja Hese on Hese. Eli jotenkin Hese on Saunalahden liittymä mutta jotenkin taas sitten ei ole. Pikkaisen sekavaa mielestäni, tuntuu kuin näitä voisi pyöritellä miten huvittaa tilanteen mukaan.

Eikä missään siis sanottu ettei nron siirto tässä tapauksessa onnistuisi, eikä taida olla Saunalahden omalle henkilökunnallekaan ihan selvää.

Toinen pikku huvittavuus sattui kun minulle sitten tarjottiin Tasahinta + -liittymää Hesen tilalle ja kysyin että onkos näissä GPRS-maksut samat, niin aspalin henkilö vastasi ettei tiedä näistä Hesen GPRS-hommista. Kukahan niistä sitten mahtaa tietää, hampurilaisravintolassa varmaan.

Onkos muilla mitään kokemuksia vastaavanlaisista tilanteista Saunalahden kanssa? Olisi kiva kans kuulla jotain kommenttia Saunalahden puolelta, ilmeisesti täällä foorumilla sieltäkin päin pyöritään.

2. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Minkä tahansa Saunalahden GSM-liittymän liittymätyypin voi halutessaan toki muuttaa Saunalahti HeseGSM:ksi asiakaspalvelun kautta. Koska molemmat liittymät ovat todellakin Saunalahden liittymiä, kyseessä ei ole numeronsiirto vaan liittymätyypin muutos.

Molempien liittymien GPRS -käyttömaksu on sama eli 1,5Eur/Mtavu. HeseGSM-liittymän kk-maksuun sisältyy 1Mtavu GPRS-liikennettä.

T:panu.

3. MPette

Tykkäykset:
    0
    No tämä kuulostaa jo järkevämmältä, miksiköhän vain Saunalahden asiakaspalvelu ei ollut samaa mieltä?? On nimittäin jo aivan totaalisen naurettavaa ettei asiakaspalvelusta saa oikeata tietoa vaan sitä saa onkia jostain netin keskustelufoorumeilta.

Mitäköhän ne nyt sitten sanoo jos yritän uudestaan...

Joo tiedän kyllä nuo hinnat mutta eipä tiedetty asiakaspalvelussa Hesen hinnoista.

Mutta kiitoksia vastauksesta, vieläpä nopeasta sellaisesta!

4. liekki

Tykkäykset:
    0

Onko tällainen edes mahdollista?

5. reppana

Tykkäykset:
    0
    Itselläni oli sama ongelma.

Kävin hakemassa hese liittymän ja ajattelin tehdä numeronsiirron minun saunalahti s:ään.
    Asiakaspalvelussa sanottiin ettei voi vaihtaa saunalahti s:ää hese liittymään. pitää kuulemma vaihtaa ensin eri operaattoriin ja sieltä vasta heseen.
    Vaihdoin sitten DNA:han.
    Otin noin kuukausi sitten uudestaan hesen ja tein heti numeronsiirron tähän dna numeroon, mutta vieläkään ei ole vaihtunut ja pari päivää on molemmat liittymät olleet suljettuina. Tää alkaa jo ottaan pattiin, kun saunalahdelta tuli laskukin, vaikken ole soittanut hesellä yhtään puhelua ja liittymät suljettu!!!!

Harmi vaan kun olen mainostanut kavereilleni saunalahtea ja olen saanut ne vaihtamaan vanhan liittymän saunaan.

Taidan siirtyä takaisin lankapuhelimeen ja rumpuihin ;))

Toinen saunalahti ongelmani löytyy täältä http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=19662

6. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Tottahan toki voit.

Todennäköisesti olet saanut laskun liittymän kuukausimaksusta. Mikäli tavoitteenasi on Saunalahden Tasahinta + -liittymän käyttöön saaminen loppupeleissä, niin hyvitämme luonnollisesti kuukausimaksun ja vaivan palkaksi saat myöskin pienen hyvityksen muutenkin. Laita tietosi minulle yksityisviestinä, niin hoidetaan asia kuntoon.[/quote]

T: Panu.

7. kalamake

Tykkäykset:
    1
    Voi hel.... kävi naurattaan, Sauniksen aspaa hoidetaan foorumeilla.
    Hyvähän se on että edes joku tekee töitä sauniksella. Toivottavasti saat palkkaa foorumilla olosta tai teet edes työaikana. Muillakin vois operaattoreilla vois olla vastaavaa toimintaa.

Kauhulla odota joulua. Aukeaakohan jouluna tehdyt sopimukset juhannukseen mennä? Siis ei Saunis vaan niinkuin yleensä.

8. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Toisaalta tuo on hemmetin hyvää markkinointia Saunalahdelta.

9. reppana

Tykkäykset:
    0
    Kiitokset plehti että otat osaa ongelmiimme. Toivotaan että asiakaspalvelukin alkaa sujumaan ;)
    Olen "muutaman" minuutin jonotellut.

10. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Son hyvä että saunis palkkaa asiantuntevaa ja hommansa haltsaavaa henkilökuntaa.

11. MPette

Tykkäykset:
    0
    Joo jotenkin aivan uskomatonta tämä meininki. Olen nyt yrittänyt ottaa yhteyttää aspaliin ja pyytää sitä kirottua liittymätyypin vaihtoa mutta eihän sinne pääse edes jonoon...

Oletko plehti muuten ollut itse yhteydessä asiakaspalveluun, aika mielenkiintoinen tilanne kun liiketoiminnanjohtajan ja asiakaspalvelun näkemykset asioista eroavat noin rajusti.

Raato: Sullekaan ei siis ehdotettu liittymätyypin vaihtoa vaan sanottiin että pitää ensin venkslata toisen operaattorin kanssa? Itkeäkö vai nauraa... :D

12. Marjo.

Tykkäykset:
    16
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Yritätkö sä nyt siis vaihtaa pelkästään sen aiemmin ottamasi Saunalahden liittymän tyyppiä Heseliittymäksi? Vähän hämää tuossa sun jutussa se avaamasi uusi Heseliittymä. Mikä virka sillä tässä jutussa on?

13. reppana

Tykkäykset:
    0
    Sori!! siis minulla oli saunalahti s ja halusin siirtää sen numeron uuteen hese liittymään.

Aspassa ehdotettiin tosiaan, että minun pitää ottaa joku muu operaattori (ehdotti DNA:ta jonka sitten otin) ja sitten ottaa uusi hese johon siirrän vanhan numeroni. Ainoastaan näin voin pitää vanhan numeroni. Ihmettelin?????

Kiitos Panulle!!! Tänään aukesi liittymä takaisin, mutta numero ei ole vielä vaan siirtynyt!

14. MPette

Tykkäykset:
    0
    Joo nyt yritän vaan vaihtaa sitä vanhaa saunalahtea heseksi, aivan. Ei sillä uudella erillisellä hesellä enää olekaan mitään virkaa.

Eilen pääsin läpi asiakaspalveluun, yhä oltiin sitä mieltä ettei liittymätyypin vaihto heseksi onnistu. Lupasivat selvittää asiaa ja soittaa tänään...

15. MPette

Tykkäykset:
    0
    Ylläri-pylläri, eipä ole soittoa kuulunut...

Jaa tämä viestiketju