1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Numero siirtyy, mutta SIM-kortista ei tietoakaan?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja T-Bear, 17/4/04.

  1. T-Bear

    Liittynyt:
    17/4/04
    Viestit:
    6
    Tykkäykset:
    0
    Päätin kaksi viikkoa sitten vapauttaa itseni Soneran ikeestä ja tilata paukautin Saunalahden liittymän. Tilaus meni sujuvasti, vahvistin tilauksen pankin tunnuksilla ja sain tilausvahvistuksen. Neljän päivän päästä sain tekstiviestillä tiedon numeronsiirron ajankohdasta: 19.4. kello 10.27 liittymäni vaihtuu Saunalahteen.

    Mikäpä siinä. Ongelma piilee vain siinä, että SIM-kortista ei ole vielä minkäänlaista havaintoa. Olin itse asiassa matkapuhelinliittymiä olennaisempien asioiden vuoksi unohtanut autuaasti koko asian, ja vasta tänään puhelimen viestejä tyhjentäessäni huomasin ko. viestin.

    Eli tämänhetkinen liittymäni pimenee maanantaina aamupäivällä, eikä uudesta SIM-kortista ole mitään tietoa. Oma.saunalahti.fi-sivuston GSM-toimituksen seuranta ilmoittaa, että liittymästäni ei ole saatavilla seurantatietoja. Tulikohan nyt päädyttyä klassisesti ojasta allikkoon? Eli tätäkö on Saunalahden toiminta?

    Tärkeämpi kysymys tietysti kuuluu, että voiko numeronsiirron vielä peruuttaa?

    Hyviä operaattorivihjeitä otetaan myös vastaan.
     
  2. Xaeron

    Xaeron Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2505
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Numeronsiirron voinee peruuttaa soittamalla Saunalahden asiakaspalveluun (auki 24h)

    Luulen, että kyseessä on inhimillinen / ymmärrettävä virhe, soitahan tuonne asiakaspalveluun ja kysy että mikä on homman nimi.
     
  3. eph

    Liittynyt:
    30/4/03
    Viestit:
    526
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90
    Minun kakkosliittymälle tuli sim-kortti jo viikko sitten, siirtopäivästä ei ole vieläkään tietoa :)

    No, mikäs kiire tässä.
     
  4. merzy77

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    2
    Jälleenmyyjältä

    Mikäli kotiseudullasi on Saunalahden jälleenmyyjäliike, niin kortin voi aktivoututtaa sielläkin, mikäli korttia ei kuulu.

    Kannattaa kuitenkin soittaa Saunalahden aspaan ja kertoa tilanteesta, niin he tutkivat asian.

    Yhdelle kaverilleni kyllä kävi köpelösti. Siirtoaika tuli, eikä korttia kuulunut. Hän oli viikon ilman kännykkää, kun pitkien tappeluiden jälkeen kortti tuli ja toimi. Sai hyvitystä kk-maksuissa muistaakseni 1, tai 2 kk:n osalta.
     
  5. Juzt Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    3135
    Tykkäykset:
    133
    Ja eiköhän myös Sonera auta innolla tässä asiassa, vanhakin operaattori tuon ilmeisesti pystyy perumaan kun eikös ainakin DNA ole soitellut numeronsiirtäjien perään ja kysellyt että joskos saisi perua jos annetaan sitä ja tätä.
     
  6. T-Bear

    Liittynyt:
    17/4/04
    Viestit:
    6
    Tykkäykset:
    0
    Jep jep.

    Jonotusmusiikkinauhat on nyt kuunneltu edestakaisin ja ympäri, ja ensivaikutelma on että Soneralla on ehkä hiukkasen tarttuvampia biisejä. Niitä on tosin ehtinyt kuuntelemaankin jo enemmän.

    Itse asiassa parin viikon takainen jonotusmaraton Soneran asiakaspalveluun oli se viimeinen niitti, joka aktivoi liittymän vaihtoon. Kaksi tuntia ja vartti asiakaspalvelua odottaessa saa hiljaisemmankin miehen hikeen. Maallikkona pistää ihmettelemään, että miten ihmeessä näinkin kilpailluilla markkinoilla/toimialalla voidaan harjoittaa liiketoimintaa, jossa asiakaspalvelu on täysin retuperällä? Yhden CRM-konsulttipumaskan hinnalla voitaisiin saada asiakaspalveluun kummasti lisää resursseja - ja toimiva asiakaspalvelu on todellista asiakassuhdemarkkinointia. Missähän vaiheessa nähdään operaattori, joka ottaa asiakaspalvelun markkinointivaltikseen? Tietysti voi sanoa, ettei halvalla saa palvelua, mutta ei sitä saanut Soneraltakaan...

    Onkos kenelläkään muuten tietoa, onko Saunalahden hissimusiikista nauttiminen maksullista? Saunalahden asiakaspalvelun kotisivuilta ei löydy mitään hintatietoihin vivahtavaakaan. Ja mikä lie todennäköisyysprosentti sille, että tänään onnistuu pääsemään ylipäänsä läpi?

    Ei perkema...kaikkeen sitä pitääkin sekaantua.

    Jahas. Justiinsa piippasi puhelin: "GSM-numerosi siirtoon on 24 tuntia. Pidäthän uuden SIM-korttisi valmiina vaihtoa varten."

    ...
     
  7. Black

    Liittynyt:
    23/3/03
    Viestit:
    406
    Tykkäykset:
    0
    ;)

    Ehkä se tulee huomenna juuri sopivasti ennen vaihtoa.
     
  8. Suomen Huippu Vieras

    Soittaminen on maksutonta vasta Saunalahden liittymällä =)
    Muista liittymistä soittaminen maksaa normaalin puhelumaksun käsittääkseni. 09-suuntainen numerohan se on.
     
  9. T-Bear

    Liittynyt:
    17/4/04
    Viestit:
    6
    Tykkäykset:
    0
    Toisen kuuntelukierroksen perusteella Saunalahden funkahtavampi linja alkaa kuulostaa oikeastaan paremmalta. Toisaalta Soneran ikivihreät klassikot kestävät enemmän toistoa...

    Niin tai näin, kallis jukeboksi jos jonotusaikakin on maksullista. :(
     
  10. Juzt Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    3135
    Tykkäykset:
    133
    Mihinkäs aikaan soittelit, en ole kyllä kuullut Soneralla tuntien jonotuksista muutakun laajakaistapuolelle, yleensä menee itsellä parin minuutin sisään läpi, ja melko usein ihan suoraan.
     
  11. T-Bear

    Liittynyt:
    17/4/04
    Viestit:
    6
    Tykkäykset:
    0
    Se oli juurikin laajakaistan tekninen tuki. Eli eri palvelu, sama talo. Ja koska tuon kaapelin kanssa olen taloyhtiön osalta toistaiseksi naimisissa, päätin pienen ihmisen rotestina vaihtaa liittymää.

    Vakavasti ottaen sain siitä vain kimmokkeen vertailla liittymien hintoja. Räknäilin tovin aiempien laskujen perusteella hintoja ja totesin, että Sonera ei meikäläisen puheluilla ole kovinkaan järkevä vaihtoehto. Ei ole aiemmin tullut kiinnitettyä paljoakaan huomiota koko asiaan, mutta kun pari tuntia jonotteli puhelimessa niin ehti miettiä myös liittymähintojakin.

    Vaan ettei käynyt kuten opettavaisessa tarinassa: kun meni sutta pakoon, tuli karhu vastaan?
     
  12. MEW3

    Liittynyt:
    19/2/03
    Viestit:
    904
    Tykkäykset:
    0
    Minulta puuttuu Kolumbuksen SIMmi. Ennen pääsiäistä naputtelin vaihdon ja pääsiäisen jälkeen tuli tekstiviesti että 22. päivä kannattaa vaihtaa kortti. Korttia ei vaan ole näkynyt. No, vielä ehtii. Numeronsiirrosta siis kyse, Sonerasta Kombulukseen.
    Pitäisköhän tarkastaa Kolumbuksen musatarjonta...
     
  13. T-Bear

    Liittynyt:
    17/4/04
    Viestit:
    6
    Tykkäykset:
    0
    Selkisihän se tämäkin murhe lopulta. Hatunnosto Saunalahden ystävälliselle asiakaspalvelulle – palvelun laatu on ilmeisen kohdallaan, vaikka saatavuus voikin olla toinen kysymys.

    Tuntemattomasta syystä johtuen SIM-kortti oli tilauksen jälkeen jäänyt yksinkertaisesti lähettämättä. Onneksi duunipaikan kulmalla on Saunalahden jälleenmyyjäliike, jolloin sovimme asian hoidettavaksi niin että kävin noutamassa SIM-kortin putiikista, josta käsin hoidettiin liittymän aktivointi.

    Kaikki kävi siis loppujen lopuksi verrattain kivuttomasti kömmähdyksestä huolimatta. Jos tosin miettii kolmea puhelimessa jonottamiseen käytettyä tuntia ja ylimääräistä reissua jälleenmyyjälle, voi todeta että helpomminkin asiat voisivat hoitua. Mutta hyvä näin.
     
  14. puh Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3685
    Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Maksoi sinulle vähintäänkin parikymppiä, vaadi hyvitys SL:lta.
     
  15. Mokamies

    Liittynyt:
    30/12/03
    Viestit:
    973
    Tykkäykset:
    0
    Mihinkähän aspaan Soneralla soitit? Kaikkialle kun sattuu olemaan sama jonotusmusiikki, joten ikivihreät klassikot kuulostaa hieman oudolta?
     
  16. MEW3

    Liittynyt:
    19/2/03
    Viestit:
    904
    Tykkäykset:
    0
    En mä sitten pääse Sonerasta vielä eroon. Ei ole tullut Kolumbukselta korttia tai postista ilmoitusta että olis tullu sinne jotain. Soitin lopulta K:n aspaan. Musan kuuntelu ei kestänyt pitkään, vastattiin melkein het. Njoh, palveluhenkilö tarkistamaan että missä mättää. Siinä sitten piti kymmenisen minuuttia kuunnella puhelimen piipityksiä, kunnes palveluhenkilö palas linjoille. Ei selvinnyt että mikä on mennyt poskelleen, mutta taas lähtee mulle päin postia Kolumbukselta ja siirtoajankohtaa siirrettiin reilulla viikolla.
    Prkl, mulle sattuu vielä semmoinen onnettomuus, että Soneralla tulee jopa soitettua jonnekin! Paha juttu on se! Pitäisköhän vaatia korvauksia jostain...
    Tai alottaa kauhea älämölö tällä foorumilla...
     
  17. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Asiakkaan tulee tehdä aina reklamaatio, mikäli aihetta ilmenee. Niillä säästää vuoden kuluessa pitkän sentin ;) Sonera ainakin reagoi nopeasti, ja hyvitykset ovat ihan kiitettävällä tasolla. Näitä tosin ei voi mitenkään yleistää, vaan asiat sovitaan aina tapauskohtaisesti.
     
  18. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Pikemmin rekkula pitää tehdä sinne VASTAANOTTAVAAN PÄÄHÄN ei luovuttavalle operaattorille. Eihän ole Soneran vika, jollen kilpailija pysty toimittamaan simmiä ajoissa! Haloo.
     
  19. MEW3

    Liittynyt:
    19/2/03
    Viestit:
    904
    Tykkäykset:
    0
    Arivi valvoo... ;)
    Hyvä niin

    hmmph, Mahdollinen valitukseni vois siis mennä jotenkin näin:
    Notta kun numeronsiirto ei alkuperäisen aikataulun mukaan toteutunut, seurasi siitä kuukausimaksun maksamista Soneralla niin ja niin paljon, sekä kalliita puheluita nin monta minuuttia ja vielä soittelua K:n maksulliseen aspaan ainakin reirun euron verran, että vaadin hyvitystä K:n tyrimisen takia ainakin 5 ( :) ) euroo. Hyvitys voitaneen suorittaa alennuksena ensimmäises laskus.

    Selvennettäköön nyt, että en mä ainakaan toistaiseksi hiki otsalla ja tippa linssissä reklamaatioo ole vääntämäs. Toisaalta mulla ei ole sitä K:n liittymää, enkä tiedä miten pitkä prosessi tämä on tai montako kertaa pitää soittaa aspaan ennen kun kortin saa ja homman toimiin.

    hmmph, 0,13*15 = melkein 2 euroo, pahus vieköön, ja onkos se minuuttihinta tonne normaali lankapuhelun hinta vai ei?
     
  20. Urkle

    Liittynyt:
    17/3/04
    Viestit:
    17
    Tykkäykset:
    0
    Itseänikin alkaa hieman huolestuttaa se, että pari viikkoa sitten tilaamani liittymä on sauniksen hallintasivujen mukaan käytössä, mutta minkäänlaisia lähetyksenseurantatietoja ei ole saatavilla.
    No, tiistaina pitäisi numeron siirtyä viestien mukaan surinalta saunalahdelle, joten alan huolestumaan vasta perjantaina ja panikoimaan maanantaina :)
    Mitenkäs muilla on ollut tuo lähetyksenseurannan toimivuus? Onko siihen luottamista vai kannattaako vain pitää sormet ristissä?
     

Jaa tämä viestiketju