Note 8 ja valkoiset viivat näytössä

Keskustelu osiossa 'Puhelinklinikka', aloittaja Auriainen, 28/3/18.

1. Auriainen

Auriainen Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    26
    Puhelinmalli:
    Note 8
    Törmäsin varsin mielenkiintoiseen ongelmaan mihin en ihan hetkessä ole itse keksinyt vastausta, elikkäs:

Tein gimpillä itselleni taustakuvan, jossa keskellä on pieni kuva, mutta muuten näyttö on pääosin musta. Kun kuvan siirtää puhelimeen ja laittaa taustakuvaksi, ilmestyy vasempaan yläreunaan muutama vaalea tasapaksu viiva, jotka tummenee mitä alemmas näyttöä mennään. Noh, ajattelin tietenkin varmistaa onko kyse näyttöviasta vai itse kuvasta ottamalla screenshotin. Yllätyksekseni screenshottia katsellessa viivat näkyy edelleen, vaikka puhelimen kääntäisi kyljelleen (jolloin jos yläreunassa on vikaa sen ei pitäisi vaikuttaa).
    Kun screenshotin taas siirtää tietokoneelle, kuvankäsittelyohjelmalla pystyy havaitsemaan vaaleat rannut kuvan yläosassa. Seuraavaksi ajattelin, että ehkä olenkin vain editoinut kuvan huonosti ja jättänyt rannut itse, mutta kun katson galleriassa alkuperäistä versiota, ei mitään rantuja siinä näy. Latasin myös suoraan googlesta mustan taustakuvan, joka sekin näyttää galleriassa täysin mustalta, mutta taustakuvaksi siirtäessä ilmestyy viivat ja kun taas ottaa screenshotin, ne näkyvät myös siinäkin.

Ongelma näyttää koskevan ainoastaan mustaa väriä näytöllä, tai ainakaan muissa väreissä en ole kyennyt eroja havaitsemaan.
    En keksi enää oikein mitään syytä miksi näyttö noin käyttäytyisi, voiko olla kyseessä ihan vain joku softavika?

Tagit:

Jaa tämä viestiketju