1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nopeimmat asetukset DNA GPRS?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja crc, 3/2/03.

1. crc

Tykkäykset:
    0
    Vinkkejä/ kokemuksia nopeimmista asetuksista DNA GPRS:lle. Itselläni on käytössä Win 98 SE. Miten vuonohjaus, RWIN, MTU, jne kannattaisi laittaa? Ei oikein huvittaisi ruveta itse testailemaan eri vaihtoehtoja, joten olisi hyvä jos jollakin olisi todellisia kokemuksia..Kannattaako muuten käyttää Siemens Assistantia? Omasta mielestäni saattaa olla ehkä nopeampi ilman tuota Assistanttia, mutta en mene takuuseen..

2. (*.*)

Tykkäykset:
    0
    asetuksilla ei ole oikeastaan mitään väliä, ei sitä saa nopeammaksi, riippuu onko tukiasemasa ruuhkaa. olen testannut eri asetuksia(win98) eikö ole tullu yhtään nopeammaksi.

3. Zache

Tykkäykset:
    0
    Ainakin nettiasetusten säätöohjelmilla joilla saa modeemiyhteyksiä nopeemmaksi oli vain hidastavia vaikutuksia minulla. Mutta dns cache nosti responsiivisuutta ihan mukavasti.

4. crc

Tykkäykset:
    0
    Hmm... siis missä olisi tollainen asetus?

5. huppu

Tykkäykset:
    0
    USB-kaapelin kautta download maksimi hiukan nopeampi kuin COM-kaapelin kautta.

USB 46 kbps
    COM 44 kbps

DU-Meter avulla mitattuna.

6. Hepulimies

Tykkäykset:
    0
    Kerrohan hyvä mies miten olet saanut tuon GPRS-yhteyden toimimaan tuolla Siementäjä M50-puhelimella. Eli mikä softa sulla on käytössä?

7. huppu

Tykkäykset:
    0
    1.

Siemens internetsivuilta löytyy ohjelma:
    GPRS Modem Assistent Software 6,74 Mb
    sopii puhelimiin: S45/ME45/M50/MT50/C55

Ohjelmasta on kerrottu täällä Matkapuhelinfoorumissa useammassakin paikassa.

Ohjelma sopii COM-kaapelille

Ohjelma asettaa automaattisesti kaikki asetukset puhelimeen ja tietokoneeseen..

Internetyhteys käynnistetään ohjelman kuvakkeesta.

-----------------------------------------------------------------------------------

2. Olen tehnyt käsin omat internetyhteys asetukset Siemens+DNA COM-kaapelia varten. Intenetyhteys yhtä nopea kuin ylläolevassa ohjelmalla tehdyssä asetuksissa.

Yhteys käynnistetään samaan tapaan kuin normaali puhelinmodeemiyhteys.

-----------------------------------------------------------------------------------

3. Lataava USB-kaapeli ( www.puhelinkauppa.com )
    MA-8710C FoneDataSuite

Kaapelin asennus CD-levyllä valmiit ohjelmat.

Nopeudet olen mitannut DU-Meter ohjelmalla
    ( huom. käyttämäni yksikkö 8 kbps = 1 kB/sec )

Download aikana kun dataa tulee kokoajan parhaimmillaan
    1 minuutin keskiarvo on ollut :

USB-kaapelilla 49,2 kbps

ja COM-kaapelilla 46,2 kbps

mutta normaalisti USB 46 ja COM 44

8. Hepulimies

Tykkäykset:
    0
    Sori, tarkoitin siis että kuinka olet saanut toimimaan tuon GPRS-yhteyden tuolla USB-kaapelilla? Eli tarviko sun muokata mitään asetuksia, vai asettiko tuo CD:llä oleva ohjelmisto automaattisesti oikeat asetukset?

9. Hepulimies

Tykkäykset:
    0
    Toiimiko muuten lataava USB-kaapeli niin, että heti kun kaapeli on USB-portissa kiinni, puhelin alkaa latautumaan?

10. Jousi

Tykkäykset:
    0
    Kyllä alkaa lautautumaan...

No mä lykkäsin grateqin cd:n sisään ja asensin jonkun ajurin kaih, sitten laitoin usb-kaapelin kiinni ja windows löysi uuden laitteen. Sitten hain grateqin sivuilta SiemensModem.inf tiedoston...laitoin puhelimen usb-pihan päähän ja lisäsin modeemin, kun tietokone löysi uuden laitteen ja kysyi ajuria niin viittasin tuohon inf-tiedostoon ja valitsin siitä puhelimen mallin...näin on modeemi asennettuna...sitten vain muuttaa että yhteyttä muodostaessa käytetään tuota modeemia. Aikaa meni muutama minuutti ja hyvin toimii ja lataa. Puhelin on siemenssin s55 ja käyttin windows 2000.

11. huppu

Tykkäykset:
    0
    Lataava USB-kaapeli ( www.puhelinkauppa.com )
    MA-8710C FoneDataSuite

HUOM ! Tuo USB-kaapeli ei ole mikään gratekin kaapeli, vaan se on:

MA-8710C FoneDataSuite

Kaapelin asennus CD-levyllä valmiit ohjelmat.

Asensin tarvittavat ohjelmat CD-levyltä.
    Muistaakseni tietokone piti käynnistää uudelleen.

Senjälkeen kokeilin toimiiko yhteys, ja hyvin on toiminut.

Tosin minulla oli aikaisemmin puhelimessa jo COM-kaapelia varten olevat määritykset, jotka oli tehty COM-kaapelin asennusohjelmalla.

( Jollei DNA:lla välillä ole jotain katkoksia palvelussa. )

Jaa tämä viestiketju