1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Noksu 3410, Bene Q vai Erkki R600 ?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja bmwisbest, 24/6/02.

1. bmwisbest

Tykkäykset:
    0
    Hinnat kaikissa samaa luokkaa, mikä on paras puhelin? 3410 tekee
    kiinnostavaksi se java-tuki mutta en ole onnistunut löytämään oikeen
    mitään siihen tehtyjä softia vielä edes Jippiiltä?

http://jex.jippii.fi/jex/FI/fi/index.jsp

Tiedättekö hyviä softia 3410aan?

Benefon Q:ssa olis tiettävästi ainoa toimiva html-selain ja Erkissä
    puolestaan saisi kohtuuhinnalla ton GPRS-ominaisuuden...

Käyttökokemuksia noista, plussia ja miinuksia?

Ehdotuksia mihin vaihdan nykyisen bugisen eli jumittelevan ja itsestään
    buuttailevan 3330:n :( ?

Ai niin ja tietäskö joku mihin noista sais mahtuu kunnolla tekstiviestejä
    muistiin ton 3330:n 20 tekstiviestin tallenuskapasiteetti ei riitä
    mihinkään (vai meneekö ne sinne simmille) jossain paremmissa
    noksuissa ainakin sai useita kymmeniä ellei satakunta viestii talteen...?

2. jalmari

Tykkäykset:
    1
    Lisäisin vielä yhden samaa hintaluokkaa olevan, jota kannattanee harkita myös. Siemens M50

3. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Toi Q alkaa olemaan jo aikas vanha. Niin no mitäs se nyt haittaa jos muuten on toimiva paketti..

4. Aero

Tykkäykset:
    0
    Q on hyvä puhelin, mutta kuten Body-G sanoi - alkaa olla vanha. Ei Q:ssa ole mun mielestä mitään huonoa, siinä on kaikki ominaisuudet mitä peruspuhelimelta vaaditaan+jonkunverran lisää+todella hieno ulkonäkö.

Jos et halua toista itsestäänboottailevaa, tilttailevaa kännykkää niin älä ota 3410:aa :) . Nokia ei vaan oo saanu tehnyä hyvin toimivaa teinipuhelinta sitten 5110:n.

R600 vaikuttaa ainakin ominaisuuksiltaan hyvältä, mutta en voi enempää sanoa koska ei ole paljoa kokemusta.

Jalmari mainitsi Siemens M50:n, joka tulee jossain vaiheessa kesää myyntiin. Se vaikuttaa ominaisuuslistan perusteella hyvältä, joten sitäkin kannattaa harkita.

5. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    En ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta ottaisin R600:n.

6. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Suosittelen R600:sta. R600:n pieni koko ja keveys ovat todella loistava yhdistelmä. Puhelin on ulkonäöltään hieman 6310/i:n näköinen, mutta silti siinä on paljon eroavaisuutta. Softa on hyvä ja en ole löytänyt kuin yhden bugin ja sekään ei ole mikään maata kaatava asia. Kalenteri on loistava ja sitä on helppo käyttää. GPRS toimii kuin rasvattu vetoketju, eli liikenne luistaa todella hyvin ja lataus ajat kestävät todella vähän. Soittoäänet ovat kyllä aika kauheita, mutta eipä tuo itseäni haittaa yhtään. Valikot ovat selkeät ja nopeat. Näppäintuntuma on yksi parhaista, mitä olen koskaan kokeillut tai käyttänyt. En ole ihan varma viestimuistista, mutta R600:n puhelimen muistiin mahtuu 20-30 viestiä ja RL:n simmille 25.
    Viestimuisti on kyllä ihan riittävä, vaikka sellaisesta 150:n viestin muistista ei tietysti olisi koskaan mitään haittaa. Miinusta saa kyllä roimasti R600:n akun kesto. Parhaimmillaan kovalla käytöllä sitä voisi joutua latamaan kahdesti päivässä. Itse lataan sen aina joka toinen päivä. 150h valmiusaika on liian pieni, mutta ei ollut toki mikään este hankinnalle ainakaan minulle. eZi tekstinsyöttö järjestelmä on hieman T9:ä oudompi aluksi, mutta sitä on loppuen lopuksi helppo käyttää ja se on kaiken lisäksi vielä käytännöllisempi, paitsi että puhelimesta puuttuu kokonaan sanakirja ja uusien sanojen tallennus mahdollisuus, joka on ilman muuta suuri miinus. Toivottavasti softa päivitykset tuovat tullessaan jotain hyvää tähän.

7. teja

Tykkäykset:
    0
    Olen testaillut tuota 3410:ä, enkä ole sitä kyllä kertaakaan saanut kaatumaan, eikä se ole myöskään kertaakaan buuttaillut. Muuten en kyllä pidä näistä teinix puhelimista ollenkaan, joten en tuotakaan omalla rahalla ostaisi. Niin, ja tekstiviesteille tuossa ei ole muistia, eli mitä SIM kortille mahtuu, niin se on maksimi.

8. menza

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Atrix
    Minäkin suosittelen tuota Siemens M50 luuria.

9. per

Tykkäykset:
    4
    Noista mainitsemistasi vaihtoehdoista ottaisin ehdottomasti Benefon Q:n tekstari ominasuuksiltaan ykkönen ja muutenkin teknisesti parempi puhelin kuin nuo muut, mitä tulee tuohon data puoleen eivät nämä kolme vaihtoehtoa ole verrattavissa toisiinsa mutta jos noksun leikkikalu-ominaisuudet eivät ratkaise on benefon varmaan hinnaltaankin edullisempi jos viittii vähän etsiä liikkeistä tai esim huuto.net tai tämä foorumi vaihtoehtona niin uutta puhelinta myydään edullisesti.

10. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Jos itse olisin valitsemassa puhelinta tästä hintaluokasta, valintani olisi R600. Se on kevyt ja muutenkin mukavan kokoinen puhelin hyvillä ominaisuuksilla. Itse en ole koskaan yrityksistä huolimatta päässyt Q:n kanssa oikein sinuiksi. Joskus olen pari päivää testaillut vaihtokoneena tullutta yksilöä ja sitten ilomielin vaihtanut takaisin omaan sen hetkiseen varsinaiseen työpuhelimeeni. Onhan sekin pieni ja kevyt ja täynnä hyviä ominaisuuksia, mutta jokin käytettävyydessä tekee sen, etten voi ajatella Q:ta pitempiaikaiseen käyttöön. Myöskään Nokian uutuudet 3410 ja 3510 eivät herätä minkäänlaisia omistamisen haluja minussa. Ne ovat mielestäni todella lelun näköisiä ja natisevat kädessä.

Eli valintani olisi ehdottomasti R600..

11. JS Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Samoin.
    Q: Aika vanha luuri. Ehkä liiankin vanha.
    3410: Not for me. Jos valitat nykyisen kolmetonnisen olevan bugitteleva peeaaäskooaa niin suosittelisin sinun pysyvän kaukana tästä teini puhelimesta, josta tulee aivan varmasti 3330:n seuraaja, ainakin myyntitilastoissa.

12. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Kuten myös. M50 on siisti puhelin ja tärkeimmät ominaisuudet löytyy. Yhtenä tämän hintaluokan puhelimiin voisi lisätä myös Nokian 3510 (249 euroa).

13. Ranki

Tykkäykset:
    2
    r600

ainakin oma 600 oli pettymys!!!!!!! ohjaa puheluita vastaajaan vaikka puhelin päällä!! sama vika oli myös 68i!!! jumittaa ja akku todella susi!!!!!!
    nyt huollossa!!!!! vaihdoin 6510!!!!!

taitaa tulla huollosta uusi puhelin, ketä kiinnostais:)

14. Sonic Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Voisiko mahdollisesti käyttää vähän vähemmän huutomerkkejä seuraavassa viestissä. Ja kyllä omakin Siemens S45 ohjaa vastaajaan jos siirrot on niin kytketty.

15. Ranki

Tykkäykset:
    2
    ?????

entäs jos siirtoja EI OLE kytketty! eli jos puhelin on verkossa ja ohjaa puhelun vastaajaan, no taitaa sitten olla erkin ominaisuus:)

16. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Re: ?????

Tällaista on ilmennyt GPRS -Erkeissä tietyillä asetuksilla, asiasta on keskustelu sekä täällä että vanhalla foorumilla. Ongelman on aiheuttanut juuri data-asetukset.

17. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Minäkin lisäisin tohon vielä yhden saman hintaluokan mallin nimittäin T200, jos SE nyt vaan saa sen tarpeeksi nopeasti markkinoille, niin se on varmaan hyvä vaihtoehto.

Ranki: Jos et tiennyt, niin puhelinten huoltoverkostokin on jo keksitty ja R600 tuli vain muutama viikko sitten, joten vuotta vanhempia melleja ei pitäisi vielä olla :p.

18. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Q:ta en ottaisi missään tapauksessa (benefon ei innosta) ja R600:ssa on omat hyvät ja huonot puolensa. Kallistuisin melkein tuttuun ja turvalliseen 3410:aan, mutta ei R600 ole pois suljettu vaihtoehto.

19. Pakana

Tykkäykset:
    0
    MOni sanoi Q:n olevan vanha malli. No onhan se ollut pitkään markkinoilla, mutta mun mielestä kestnyt hyvin ajan hammasta, oikeastaan ainoa missa aika näkyy on se ettei tuossa ole kuin 14400 data.

Mun mielestä tuo on toimiva looginen luuri, ja varsinkin t9 systeemi on onnistunut. Koko on pieni, mutta kuitenkin näppäimistö on onnistuttu saamaan tunnokkaaksi ja tarkaksi, ja isommatkin sormet osuvat napeille.

Antenni on ulkoinen, mutta kuitenkin aika hillitty, eikä tuo ole ainakaan mua häirinnyt koskaan, lisäksi (johtuuko sitten ulkoisesta antennista) kuuluvuus on aivan omaa luokaansa.

Mun oma luurini on nyt puolitoista vuotta vanha, ja on kaikin puolin toimiva luuri, ei ole iän myötä ruvennut narisemaan, akku pysyy kiinni jämäkästi (vaikka sitä on suht usein irrotettukin), eikä mitään muutakaan toiminta häiriötä ole iän myötä ilmennyt (no alkuperäisessä softassa oli muutama bugi, mutta ohjelmistopäivityksen myötä nekin hävisi). Akku ei enää ole aivan entisensä, mutta tuokin on normaalia hiipumista, vaikka pysyykin vielä 4 vrk päällä jos puheluja on alle 5 min vrk ja puhelut hyvässä kentässä. Uutena vastaavalla toiminnalla noin viikko.

Ja lopuksi, mun mielestä tuo on helvetin hyvän näköinen puhelin :D

Jaa tämä viestiketju