1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokiasta Samsungiin ?

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja ploo, 14/10/05.

1. ploo

Tykkäykset:
    0
    Moro. Itsellä ei ole mitään kokemuksia muista puhelimista, kuin nokialaisista, mutta täältä "varmaan" löytyy porukkaa, joilla sitä on.

Puhelimeni eivät ole koskaan olleen sieltä terävimmästä kärjestä - taitaa nykyinen 6101 edustaa monipuolisinta puhelinta, jota olen käytellyt.

Nykyään nuo samsungit alkaa vaan olemaan niin silmää miellyttäviä ja etenkin tuo Z300 ominaisuuksiltaan juuri sitä, mitä olen hakenutkin.

Oikeastaan suurin mutta liittyy käyttöön...miten "vaikeaa" on tottua esim. samsungiin kymmenen vuoden nokia-orjuuden jälkeen ja onko muita suuria (tai pieniä) mahdollisesti ratkaisevia eroja ?

Jos aiheesta on jo keskustelua, niin sorry vaan, lukkoa päälle sitten :)

2. Stail

Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    S6 edge plus
    Itse tein eilen niin että myin 6230 pois ja ostin E720. Päivän tässä nytten räplännyt ja erittäin tyytyväinen olen :)

Käyttöliittymä miellyttää silmää ja muutenkin tuntuu helppokäyttöseltä :)

3. kerrunch

Tykkäykset:
    0
    Viimeisen viikon etsin tarpeisiini soveltuvaa puhelinta ja päädyin ankaran kartoituksen jälkeen Samsungin X480:seen. Olen käyttänyt tätä ennen vain ja ainoastaan Nokiaa (okei, ensimmäinen puhelin oli Motorolan NMT, mutta se on esihistoriaa), joten pelkona oli luonnollisesti outo käyttöliittymä ja Nokiasta tuttujen ominaisuuksien puute.

En olisi uskonut, mutta vajaan vuorokauden aikana olen täysin kääntynyt Samsungin ystäväksi. Ensikokemus oli tottakai haparoivaa, mutta hämmentävän nopeasti puhelimen logiikan pystyy omaksumaan. Puhelin tuntuu jo nyt olevan 99% hallinnassa, muutama ominaisuus vielä tutustumista vailla. Punaisen simpukan muotoilu hivelee silmää - kaunis puhelin. Erinomaiset näppäimet. En ole kohdannut vielä ainuttakaan ominaisuutta, jota kaipaisin edeltävistä Nokiapuhelimista. Tekstiviestin kirjoittaminen hakee vielä hieman, mutta sekin alkaa jo luonnistua.

Vaikka olen mieleltäni yleensä melko kriittinen, näyttää ensikokemus menevän melkoiseksi suitsutukseksi. Pitkän ajan käyttökokemusta minulla ei luonnollisesti vielä ole.

Yhdellä sanalla, suosittelen.

4. 0ll!

Tykkäykset:
    0
    Seuraava puhelimeni on kai joku samsung(nykyään 6600).

5. samumanu Vieras

Ite vielä reilu vuosi sitten en ollu muita ku nokialaisia käyttäny mut heti ku ostin ekan Samsungin se oli menoa. Sen jälkeen ei enää yhtään nokialaista tuu ainakaan vuosiin koska muilla saa samalla hinnalla parempaa, varmempi toimista(tärkein juttu) ja tyylikkäämpää. Nyt on myös SE:tä ja LG:tä je neki voittaa nokian. Innostreamiakin hetken käytin ja muuten oikeen hyvä mut 1 asia oli niin pielessä et oli pakko luopua, kirjotan jonki verran tekstareita/sähköpostia ja se ol niissä niin saatanan hidas, mun sormet oli varmaan 3 kertaa konetta nopeempia ni pieleenhä se meni koko ajan. Jos tekstareita ei tarvi ni ihan hyvä sekin, mallina A10.

Se vaan on et ajatellaan et suositaan Suomalaista joka ei olekaan niin Suomalainen kuin jotkut kuvittelee..

6. gloid

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mate 7
    Pari vuotta sitten Samsun E100 sai minut pois pahasti alkaneesta Nokia kierteestä. Samalla tarttui myös simpukka innostus, sen jälkeen ei "halkomallia" ole minulla ollut.

Nokialla ei ole tällä hetkellä yhtään minun kiinnostavaa mallia, ei ole ollut pitkään aikaan. Tai on, mutta se yksi ainoa maksaa +600€ joten ei nappaa.

Kannattaa koittaa Samsungia, voihan sen sitten vaihtaa siihen tuttuun turvalliseen Nokiaan jos ei nappaa.

7. ploo

Tykkäykset:
    0
    Tuosta on forumilla useitakin mainintoja. Miten (paljon) se poikkeaa nokian tekstareista ? Mites ketjutettavat viestit, onnistunevat ?

Tuo on vaan itselle aika tärkeä ominaisuus, kun viestejä tulee naputeltua +600/kk zerofortylla... ;)

Taidan käydä vkl katsastamassa puhelimen livenä ja kiusaan vähän myyjää, sitten tuo noksu tuupataan vaimolle :D

8. kerrunch

Tykkäykset:
    0
    Ketjutettavista viesteistä sen verran, että allekirjoittaneen ruudussa on yksinkertaisesti ruudun alareunassa luku, joka kertoo paljonko merkkejä on jäljellä - maksimi on 918 merkkiä.

Sulla näyttää olevan sormet sen verran tulessa, että suosittelen kyllä tutustumaan tekstaamiseen ennenkuin luurin ostat. Tällaiselle muutama viesti päivässä sällille tuo tekstaus sujuu ihan mainiosti.

Muutama maininta tekstailusta...

Painike, jolla voi nopeuttaa kirjoittamista, on tässä mallissa ainakin hyvin tuttu eli yläkeskellä olevan valikkopalkin alareunaa napauttamalla pystyy jatkamaan ilman viivettä tekstailua. Tällä tarkoitan siis, että jos esimerkiksi kisjoittaisin sanan "kissa", niin napautan vain valikkopainikkeen alareunaa s-kirjaimen jälkeen niin pääsen heti seuraavaan s-kirjaimeen kiinni.

Puhelimessa on automaattisesti päällä T9 eli "viisas kirjoitusapuri", mutta itse en sellaisista koskaan ole pitänyt, enkä tässäkään sitä käytä. T9 pitää aina viestiä kirjoitettaessa klikata pois kun aloittaa tekstin kirjoittamisen. Samasta painikkeesta pystyy valitsemaan isot ja pienet kirjaimet, numerot sekä erikoismerkit.

9. Sunflower

Tykkäykset:
    0
    Mua itseäni häiritsee samsungin tekstiviestikirjoituksessa se (käytän T9), että jos olet jonkin sanan kirjoittanut, et pysty palaamaan siihen enää niin että voisit muutaman kirjaimen lopusta pyyhkiä pois ja silti saada sanan alkuosan mukaan oikeinkirjoitussysteemiin. Eli kun nokialaisessa pystyy peruuttamaan sanan kohdalle niin että alleviivaus tulee, niin pystyy tarjottuja sanavaihtoehtoja vielä käymään läpi ja kirjoittamaankin sanaa uudelleen, samsungilla en sitä osaa tehdä, liekö edes mahdollista. Se häiritsee kaikista eniten koska pitää sitten pyyhkiä koko sana pois ja aloittaa alusta.

Ja sitten se, että kun liikkuu tekstiviestin kirjoituksessa T9 päällä, se hyppää aina suoraan sanan alkuun, loppuun ei pääse ellei sitten taas pyyhi tekstiä.

Näistä asioista ja siitä typerästä ilmoitusäänestä huolimatta (joka tunkee joka väliin), pidän sampasta enemmän kuin nokiasta, ihan vaan ulkonäön takia. Nokialla ei mitään fiksun näköistä simpukkaa ole.

10. ploo

Tykkäykset:
    0
    Siis mitä häh - pitääkö toi sanakirja AINA ottaa pois käytöstä ??? :O

11. kerrunch

Tykkäykset:
    0
    Mun tietääkseni kyllä. Tietääkseni toimintoa ei saa asetuksissa pois päältä. Ihan ekaksi siis joutuu napauttamaan oikeassa yläreunassa olevaa painiketta. Mua se ei kuitenkaan haittaa. Menee jo nyt automaattisesti ilman sen suurempia ajattelematta.

12. T P

Tykkäykset:
    0
    Hmm... jos minulla olisi noin paljon käyttää puhelimeen, niin tuolla rahallahan saisi jo ihan oikean älypuhelimen. Mikä tuossa Z300:ssa muuten edes maksaa muu kuin 3G? Eikös sitäkin saa jo paljon halvemmalla muilta valmistajilta?

Onko muuten Samsungien kuuluvuus parantunut lainkaan? Ainakin vielä jonkin aikaa sitten niiden RF suorituskyky oli aivan lelun tasolla, eli jos tarvitsi puhelinta missään missä ei ole täydellinen kenttä niin sai turvautua vara Nokiaansa. Vahvassakin kentässä esiintyi pätkimistä ja muuta epävarmuutta. Tämä tosin pätee myös LG:hen.

13. gloid

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mate 7
    Ei ole kyllä ollut minulla mitään ongelmaa kuuluvuuden kanssa koskaan. Vaikka tulee mökillä käytyä, jossa on aika heikot kentät. Hyvin toimii!

14. ploo

Tykkäykset:
    0
    Eikös Z500 ole se 3G ja tämä 300:n enemmänkin musa/videopuhelin ? Mutta mitä teen "äly"puhelimella ? Mä en ole käytöstä valmis maksamaan - tekstaan tuolla zerofortylla ja soitan puhelut töistä, sähköpostin hoidan koneella, kuten myös netin käytön - ja laajakaista maksaa huisit 23.90€/kk :) Tuossa puhelimessa minua kiinnostaa muisti (kortille sitten mahtuu musaa ihan tarpeeksi !), hyvä kamera (?) ja bluetooth handsfreeta varten, kaikki muu on extraa.

380-390€ tuo näyttää maksavan ja Z500 muutaman kympin enemmän.

15. kerrunch

Tykkäykset:
    0
    Oma kämppäni on vahva kivitalo, joka on seiniltään varsinainen bunkkeri. Minulla on ollut jatkuvasti ongelmia Nokioillani löytää kenttää kämpillä, mutta hyvin vaihtelevalla menestyksellä. Samsung näyttää selviytyvän omassa kämpässäni selkeästi paremmin. Ei pätkintää tai epävarmaa yhteyttä - saa selkeästi paremmin haettua kentän.

16. kerrunch

Tykkäykset:
    0
    On tullut nyt käytettyä uutta Samsungiani 3 päivää ja puhelin tuntuu jo hyvin tutulta. En ole ikinä ollut näin innoissani uudesta puhelimesta. Kaikki siinä tuntuu natsaavan. Tottakai aina tulee mieleen jotain, mitä puhelimessa voisi olla lisää tai paremmin, mutta täydellistä puhelinta ei ole. Tekstiviestienkin kirjoitus sujuu jo mainiosti, oikeat painikkeet löytyvät. Minua tuo T9 ei häiritse lainkaan, vaikka en sitä käytäkään.

Enpä olisi uskonut, että näin nopeasti omaksun uuden puhelimen - ja vielä innostuisin siitä näin suuresti.

17. LassiV

Tykkäykset:
    2
    En ole itsekkään jäänyt mitään kaipaamaan Nokian käytön jälkeen, kun siirryin yli vuosi sitten ensimmäiseen Samsungiin (X450), näyttö oli taivaallinen sen aikasiin Nokioihin verrattuna, Nokiasta sai maksaa jo 200e enemmän, että sai jotain vastaavanlaista näyttöä edes ja mitään pahaa sanottavaa ei ole, ainoastaan tuo tekstiviestien kirjotus on pienen harjottelun takana, että menee niinkuin Nokialla :)

Kentät pysyy kyllä Samsungissa mielestäni paremmin, kuin Nokiassa. Työpaikan pommisuojassa Nokioilla on se 1-2tolppa tai ei ollenkaan ja Samsungissa on täydet :)

18. SakkeK

Tykkäykset:
    0
    Pitkään käytin E730 mallia, mutta takaisin Nokiaan:

Lyhyt akkukesto kypsytti. Kolme vrk maksimissaan ja taas laturiin... tosin uudet huippunäyttöiset Nokialaisetkin kuulemma hyytyvät nopeasti.

Tekstiviesteissä askeleen jäljessä: ei isoa kirjainta pisteen jälkeen, vaihtoehdoissa ei voi peruuttaa/muuttaa sanaa kuten Nokialaisessa, punaiseen luurin vahinkopainallus ja lisää töitä :) Viestiääneksi ei saanut soittoääniä.

Kuulokeääni tumma, ehkä makuasia mutta Nokialaisissa erottelukykyisempi.

Muuten jäi kyllä erinomainen vaikutelma, näyttö loistava samoin viimeistely... ehkä olisi jäänyt käyttöön paremmalla akkukestolla!

Nokian uusi 6131 kiinnostaa, ihan selvä E730 kopio pintamateriaalia myöten... :)

T: Sakke

19. bazzi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia e75 & Elisa
    kerroppa sitten että kestikö akku kauemmin? nokiaan en ainakaan henk. koht. hetkeen ole vaihtamassa. nykyiseen samppaan täysin tyytyväinen.

20. Brc

Tykkäykset:
    1

Jaa tämä viestiketju